A Santa Fe vezetési teljesítménye
Az új generációs Santa Fe vásárlói a Hyundai által a harmadik generáció számára kifejlesztett két dízel és egy benzines változat között választhatnak. A motorokat úgy módosították, hogy megfeleljenek az új Euro 6C emissziós normáknak, ettől nagyobb hatásfokú lett az égés és a hajtásláncon keletkező súrlódásos veszteségek csökkenése miatt az üzemanyag felhasználás hatékonysága is megnőtt.
Fokozatosan szabályozható/változtatható forgatónyomaték a HTRAC révén
A Hyundai által házon belül fejlesztett HTRAC egy olyan négykerék-meghajtásos technológia, amely a kerekek erejét fokozatosan tudja szabályozni. A név a H betűből (Hyundai) és a vontatás (traction) szó első feléből áll össze. A HTRAC fokozatosan változtatható forgatónyomaték agilis kezelést és jobb forgatónyomaték ráadást tesz lehetővé a kererkek tapadásának és a jármű sebességének a függvényében.
A vezetési módokkal kombinálva a HTRAC nagyobb gyorsulást, stabilitást és jobb üzemanyag fogyasztást tesz lehetővé. A rendszer havon, murván és burkolt útfelületen is javítja a vonóerőt, miközben a kanyarstabilitás is megnövekszik. A forgatónyomaték elosztásának aránya a vezetési mód függvényében változik és a műszeregységen is megjelenik. Sport módban a HTRAC nagyobb gyorsítás elérését teszi lehetővé a hátsó kerekekre történő, akár 50%-os forgatónyomatékot osztással. Komfort módban a stabilitást növeli, ilyenkor a hátsó kerekek csak a forgatónyomaték 35%-át kapják. Öko módban a H-Trac jobb fogyasztást ér el azáltal, hogy az erőt főleg az elülső kerekekre osztja. Ha csúszósak az útviszonyok, a rendszer automatikusan mind a négy kerékre szétosztja a rendelkezésre álló hajtóerőt.
Erősebb hajtásláncok új, 8-fokozatú automata váltóval
A standard R 2.0 dízelmotoros változat kétféle teljesítménnyel kapható: 150 LE (110 kW) és 182 LE (134 kW), 397 Nm forgatónyomatékkal. A motor 6-fokozatú kézi váltóval, első- és néygkerék-meghajtással, illetve az újonnan kifejlesztett 8-fokozatú automata váltóval és négykerék-meghajtással rendelhető.
A 2,2 literes CRDi modell teljesítménye 197 LE (144 kW), forgatónyomatéka 436 Nm, és 6-fokozatú kézi váltóval, vagy 8-fokozatú automata váltóval kapható. Választani lehet két- illetve négykerék-meghajtás között.
Mindegyik dízelmotorban nagyobb hatásfokú az égetés és a hajtásláncon keletkező súrlódásos veszteségek csökkennek, ezért az üzemanyag felhasználás hatékonysága is megnőtt. A nagyobb fokú érzékenység elérése érdekében a dízelmotoros kivitelű modellek már a 8-fokozatú automata váltóval is kaphatók. A váltók kezelése sokkal közvetlenebb, egy új vezérlő szelepnek és egy többlemezes hidraulikus forgatónyomaték-átalakítónak köszönhetően. A kettős golyóscsapágy a lehető legkisebbre csökkenti a surlódásos veszteségeket és ezzel még tovább fokozza az üzemanyag fogyasztás hatékonyságát. Egy keretszerelésű kormányművel (R-MDPS) kombinálva fokozza a kormányzás reakciósebességét és még nagyobb áttétek elérését teszi lehetővé.
A Theta II 2,4 literes benzinmotorja 185 LE-s (136 kW), 241 Nm forgatónyomatékot ad le, 6-fokozatú automata váltóval és négykerék- meghajtással kapható.
Vezetés és kezelés
A nagyedik generációs Santa Fe lengéscsillapító és kormánymű fejlesztésének stratégiai célja a reakciókészség és a jármű stabilitásának javítása és egyúttal a kényelem és a zajszigetelés növelése volt.
A felfüggesztés lágyabb utazási érzést kelt, mivel a rossz minőségű utakon is csökkenti a vibrációt és a rázkódást. A felfüggesztés keményebb és függőleges irányú lett, így hosszabb lett a lengéscsillapítás útja, ezáltal nagyobb kényelmet eredményezve.
Az összehangolt, soros elrendezésű motor finomabban szól és egyenletesebb motorhangot ad, a dugattyúk áttervezésével pedig a hidegzaj 4dB-el csökkent. A külső függőleges lengéscsillapítók optimális reakciókészséget és stabilitást eredményeznek, miközben a zajszint és a vibráció sokkal kiegyenlítettebbé vált. Az útzajt a megerősített padlólemez és a több anyagot tartalmazó padlószőnyeg nyeli el. Az opcionális terhelés-kiegyenlítő felfüggesztés egy önálló tompító és szintező vezérlés segítségével szabályozza a jármű terheléstől függetlenül megmaradó utazómagasságát