• Egyéb

A FlixBus 100%-ban elektromos távolsági buszt indított Németországban

++      Németország első teljesen elektromos távolsági busza Frankfurt és Mannheim között közlekedik

++      100%-ban tiszta áram: a Greenpeace Energy és az atmosfair is a FlixBus partnere

++      Multimodális csatlakozások Franciaországban és Németországban a fenntartható mobilitási hálózat bővítésének érdekében

Európa legnagyobb távolsági buszhálózata tovább invesztál az e-mobilitásba. Áprilisban a FlixBus a világon elsőként teljesen elektromos buszt kezdett tesztelni távolsági útvonalon Párizs és Amiens között, október végén pedig elindult a második e-FlixBus Németországban, Frankfurt és Mannheim között. A német busz a Greenpeace Energy által biztosított 100 százalékban tiszta áramot használ.

„Formálni szeretnénk a mobilitás jövőjét. Bár az e-buszok pillanatnyilag még jóval drágábbak egy átlagos busznál, meggyőződésünk, hogy a jelenlegi fejlesztés hosszú távon megtérülő befektetés lesz a cég, az utasok és a környezet szempontjából is.” – mondta el André Schwämmlein, a FlixBus alapítója. „Szolgáltatóként kifejezzük, hogy a mobilitási szektorban egy potenciális fordulóponthoz értünk.”

Együttműködés a GreenPeace Energy-vel

A német e-FlixBus naponta két oda-vissza utat tesz meg útvonalán, a frankfurti repülőtéren és Heidelbergben is megáll Frankfurt és Mannheim közötti útján. A Greenpeace Energy-vel való együttműködésének köszönhetően a FlixBus tiszta áramot használ a busz üzemeltetéséhez, az atmosfair kutatása alapján ezzel megközelítőleg 82 tonna szén-dioxid kibocsátást előz majd meg a jármű működésének első évében egy hagyományos, belső égésű motorral működő buszhoz viszonyítva.

„Célunk, hogy minél több embert győzzünk meg arról, hogy a tömegközlekedést, esetleg az autó vagy bicikli megosztást válassza. Nem elég, ha csak elektromos autókra váltunk.” – tette hozzá Sönke Tangermann, a Greenpeace Energy igazgatósági tagja. „Ahhoz, hogy a járművek valóban klímabarátak legyenek, tiszta energiával kell őket működtetni, azonban nem csak a technológiának kell változnia, hanem az emberek mobilitáshoz való hozzáállásának is.”

A busz napközben egyszer vagy kétszer, illetve éjjelente töltődik a mannheimi pályaudvaron, illetve egy frankfurti ideiglenes töltőállomáson, a töltőpontok teljesítménye 80 kilowatt.

A FlixBus együttműködik az atmosfair klímavédelmi szervezettel is, ennek köszönhetően az utasok szén-dioxid semleges jegyekkel világszerte kompenzálhatják karbonlábnyomukat FlixBus utazásaik során.  

A távolsági mobilitás jövője: a FlixBus élen jár

A FlixBus modern flottájának és magas kapacitáskihasználtságának köszönhetően az egyik legkörnyezetbarátabb utazási módot biztosítja Európa-szerte és az USA-ban. A FlixBus-szal történő utazás 80 százalékkal kevesebb szén-dioxidot eredményez, mint az autós közlekedés.[1] 

Az e-busz mellett a FlixMobility a FlixTrain szolgáltatását is elindította idén tavasszal Hamburg és Köln, illetve Berlin és Stuttgart között, 2019-ben pedig további bővülés várható Németországban. A FlixTrain a már kiterjedt FlixBus hálózatra csatlakozik, lehetővé téve az utasoknak, hogy a számukra legmegfelelőbb fenntartható utazási lehetőséget válasszák.

„Két egymást kiegészítő trend figyelhető meg a személyszállításban: az emberek egyre mobilabbak lesznek és egyre jobban átlátják az autóval történő egyéni utazás környezetre gyakorolt hatását.” – mondta el André Schwämmlein. „A FlixMobility missziója, hogy zöld utazási lehetőséget biztosítson Európában, az USA-ban és a jövőben további régiókban is. Őszintén hiszünk benne, hogy az egyszerű, kényelmes és fenntartható utazás mindenkinek lehetséges.”