Világelső univerzális hidrogénégők alkalmazásával zöldíti tovább gyárait a Toyota
A jövő abszolút zöld energiahordozójánaktekintett hidrogénnel kapcsolatos kutatások, és a melléktermékként tiszta vizetkibocsátó hidrogénüzemanyagcellás járművek vezető fejlesztőjeként ismert Toyotaa Chugai-al közösen kifejlesztette a világ első univerzális, ipari használatrakészült hidrogénégőjét, amelyet először a Toyota Honsha gyáregységénekkovácsoló üzemében fognak használni: az új kialakításnak köszönhetően a NOx kibocsátás alacsonyabb, mint a földgáz égőé, az égés CO2 kibocsátása pedig nulla.
A hagyományos hidrogénégőkben a hidrogén gyors reakcióba lép az oxigénnel, ami magas lánghőmérsékletet, és a környezetre káros NOx kibocsátást eredményez. Emiatt a hidrogénégők gyakorlati használata nagy kihívásnak bizonyult. Az újonnan fejlesztett égőben két olyan szerkezeti megoldás is található, amelynek köszönhetően a hidrogén lassabban ég el. Az új égők CO2 kibocsátása nulla, NOx kibocsátásuk pedig nagymértékben csökkent aAlacsonyabb, mint a hasonló méretű földgáz égőké), így környezetvédelmi teljesítményük kiváló.
Megelőzi a hidrogén és az oxigén teljes keveredését
Amikor a hidrogént és az oxigént teljesen összekevert elegyként gyújtják be, a keverék hirtelen, magas lánghőmérséklettel ég. Az újonnan fejlesztett égőben a hidrogén és az oxigén egymás mellett áramlik, így nincs teljesen összekeveredve, amikor begyullad. Ennek köszönhetően lassabb lesz az égés, és alacsonyabb a lánghőmérséklet.
Csökkentett oxigénkoncentráció a kazánban
Ha az üzemanyag-keveréknek a gyújtás pillanatában magas az oxigéntartalma, az égés hirtelen, és magas lánghőmérséklettel zajlik le. Ennek megakadályozására a hidrogént az égőbe betápláló csövekbe apró lyukakat fúrtak, így kismennyiségű hidrogén és oxigén előég. Az oxigén koncentrációját következetesen 19 százalékra csökkentik a fő égéshez, ami alacsony lánghőmérsékletet eredményez A Toyota Environmental Challenge 2050 elnevezésű környezetvédelmi törekvéseinek része a gyárakban nulla CO2 kibocsátást előirányzó Plant Zero CO2 Emissions Challenge. A Toyota napi szintű fejlődési filozófiájának (kaizen) részeként új technológiákat vezet be, és arra törekszik, hogy gyárainak energiaigényét megújuló forrásokból biztosítsa, a hidrogénenergiát is beleértve. A most bejelentett technológiai előrelépésnek köszönhetően 1000 nagy méretű földgázégőt cserélnek hidrogénégőre a Toyota gyáraiban Japán-szerte. A hagyományos technológia nagymértékű CO2 kibocsátást okoz, ezért a nulla CO2 kibocsátást előirányzó Plant Zero CO2 Emissions Challenge megvalósítása érdekében a Toyota fokozatosan hidrogénégőkre cseréli többi gyárának berendezéseit is, és a Toyota csoport más cégei is mérlegelik az átállást. A Toyota a jövőben is a hidrogénenergia-alapú társadalom építésén, és a szén által okozott ökológiai lábnyom csökkentésén munkálkodik. Ezért támogatja az ipari hidrogén használatát és hozzájárul a megnövekedett hidrogénigény kielégítéséhez.