A SEAT a megoldásai a biztonságosabb és hatékonyabb mobilitáshoz vezető úton
A SEAT a Smart City Expo Világkongresszuson mutatja be újdonságait, amelyekkel a városi mobilitás jövőjének fejlesztéséhez kíván hozzájárulni. A november 13-15. között Barcelonában megrendezésre kerülő Világkongresszus színpadán bemutakoznak a városokat érintő kihívásokra adott megoldások, amelyek az intelligens és fenntartható mobilitás felé történő globális nyitást népszerűsítik.
Az Expo SEAT standjának látogatói megismerkedhetnek a SEAT Metropolis:Lab által kifejlesztett, a mobilitás javítását célzó megoldásokkal, mint például a fuvarmegosztás vagy az igény szerinti busszolgáltatás (Bus on Demand), amelynek kísérleti tesztjét az XMOBA a jövő évben indítja. A márka bemutatja továbbá az 5G technológiával szerelt SEAT Cristobal tanulmányautó továbbfejlesztett változatát, az új, társadalmilag felelős navigációs projektet a Waze és a barcelonai városi tanács együttműködésével és a márka első, városi mikromobilitási stratégiájának részeként debütáló „SEAT eXS KickScooter powered by Segway” járművét.
A SEAT elnöke Luca de Meo kijelentette, hogy „amellett, hogy az autóiparban sok szempontból mércéül szolgál, a SEAT célja, hogy jelentős szerepet töltsön be a jövő mobilitásának alakításában. A Smart City Expo kongresszuson bemutatott projektek jól mutatják a márka lehetőségeit olyan megoldások kidolgozására, amelyek lehetővé teszik, hogy az emberek hatékonyabb és fenntarthatóbb módon közlekedhessenek.” Ezen kívül de Meo hozzátette, hogy „a jövő városának képe olyan környezetet ábrázol, ahol különböző technológiák és járműtípusok egymás mellett léteznek. Hiszünk benne, hogy az eXS és az ehhez hasonló megoldások hozzájárulnak a mobilitás magasabb szintre emeléséhez ebben az új valóságban.”
XMOBA és Metropolis:Lab: együttműködés a mobilitás fejlődéséért
A SEAT csoport két független vállalata, az XMOBA és a Metropolis:Lab közösen dolgozik azon, hogy olyan intelligens megoldásokat hozzon létre, amelyek javítják a városi mobilitást.
Az igény szerinti buszszolgáltatás – amelyet a Metropolis:Lab fejlesztett ki – a tömegközlekedés hatékonyságát kívánja javítani olyan szolgáltatással, amely a felhasználók igényeihez alkalmazkodik. Mindezt a hagyományos buszjáratok menetrendjéhez képest az útvonal és a gyakoriság tekintetében alkalmazott módosításokkal kívánja elérni. A projekt célja, hogy a meglévő buszok használatának optimalizálásával rugalmas útvonalakat kínáljon valós idejű igények alapján.
A kezdeményezés egy kísérleti üzemmel indul Wolfsburgban (Németország), majd a következő hónapokban Barcelonában folytatódik a tesztüzem második fázisának megvalósításával.
A másik, szintén a Metropolis:Lab által kifejlesztett megoldás, egy fuvarmegosztó alkalmazás. A néhány martorelli SEAT dolgozó bevonásával lebonyolított kísérleti üzemet követően az alkalmazás a jövő évtől minden felhasználó számára elérhetővé válik majd.A fuvarmegosztás olyan felhasználókat összekötéséről gondoskodik, akik autóval ingáznak a munkahelyükre, így az egy környéken élők akár együtt is utazhatnak. Ezzel a megoldással a vállalat az utakon közlekedő járművek számát szeretné csökkenteni, ezzel együtt pedig az ingázás hatékonyságát kívánja növelni.
Visszatér a SEAT Cristobal, immár 5G technológiával
A SEAT bemutatja a Cristobal 5G-t, a legkorszerűbb biztonsági segédrendszereket egyesítő tanulmányt, amelynek célja a balesetek és azok veszélyének csökkentése. Fejlesztésének részeként a Cristobal már képes az 5G technológia alkalmazására valamint a környezetében lévő gyalogosokhoz és utakhoz való kapcsolódásra. A közelmúltban – a Telefónica vállalattal együttműködésben – egy esettanulmányt is bemutatott a márka Segovia és Talavera de la Reina városában.
Luca de Meo kijelentette, hogy „a Cristobal kitűnő példa arra, hogy milyen lehetőségeket kínálnak a hálózatba kapcsolt járművek a balesetmentes közlekedést célzó programokban. Azon dolgozunk, hogy a közeljövőben bemutatkozó SEAT modelleknél az „őrangyalban” bemutatott 17 biztonsági segédrendszerből a három, előrehaladott fejlesztési stádiumban lévő rendszert alkalmazni tudjunk.”
A három funkció, amely a Cristobal tanulmányban megtalálható és az alkalmazást megelőző utolsó fejlesztési fázisban jár, az „Exit-Assistant (Ajtónyitási Asszisztens)”, a „Display-Mirror (Kijelző tükör)” és az „Advanced ACC (Továbbfejlesztett Adaptív Sebességszabályozás)”. Az „Exit-Assistant” szenzora az érkező autókat és motorkerékpárokat jelzi az ajtók nyitásánál, a „Display-Mirror” külső tükör, amelynél nincs többé holttér, az „Advanced ACC” pedig olyan sebességszabályozó rendszer, amely a jelzéseket figyelembe véve és azokhoz igazítva határozza meg a haladási sebességet.
Társadalmilag felelős navigáció a SEAT, a WAZE és a barcelonai városi tanács együttműködésével
A 2017-es megállapodást követően a SEAT volt az első olyan márka, amely a WAZE együttműködésre épülő navigációs rendszerét integrálta járműveibe. Most a barcelonai városi tanáccsal való kooperáció révén újabb szintet lépett a két márka partneri együttműködése.
A barcelonai városi tanács által szolgáltatott adatok elemzésével illetve a mesterséges intelligencia használatával a SEAT képes előre jelezni olyan eseményeket, amelyek forgalmi fennakadást okoznak, mint például focimeccsek, koncertek vagy az iskoláknál a gyerekek érkezése és távozása. Ezzel az információval a Waze tájékoztathatja felhasználóit a javasolt útvonal megváltoztatásának okairól. Mindez segít a városi mobilitás javításában illetve a hasonló, hétköznapokban is gyakran előforduló eseményeknél megtörténő lehetséges balesetek megelőzésében.
A SEAT első, városi mikromobilitást megcélzó járműve
A múlt héten a SEAT beszámolt a „SEAT eXS powered by Segway” bemutatásáról, amely jármű a márka mikromobilitási stratégiájának első lépéseként debütál.
A Smart City Expo látogatóinak lehetőségük nyílik arra, hogy egy külső, SEAT által előkészített helyszínen próbára tegyék az új eXS-t. A „SEAT eXS powered by Segway” járművet kifejezetten a SEAT álmodta meg ügyfelei számára, a meghajtásáról pedig a Segway legkorszerűbb elektromos technológiája gondoskodik az ES2 modell platformjára épülve.
A jármű lehetővé teszi, hogy a felhasználók az utazás utolsó szakaszát is kényelmesen tegyék meg, akár olyan helyeken is, ahol az autók közlekedése korlátozottan lehetséges. Nagyméretű, 8 col átmérőjű kerekei zökkenőmentes haladást tesznek lehetővé, első és hátsó felfüggesztéseinek köszönhetően pedig könnyen kezelhető és irányítható. Az akkumulátor és a motor kombinációjával pedig akár a 25 km/órás utazási sebesség is lehetséges. Az eXS modellhez egy további akkumulátor is csatlakoztatható, ezzel is tovább növelve a hatótávolságát, amely – a körülményektől függően – elérheti akár a 45 kilométert is.
A SEAT eXS 2018. december elejétől vásárolható meg a SEAT kereskedéseiben 599 eurós áron. Spanyolországban, Franciaországban, Németországban, Ausztriában, Svájcban és Portugáliában már az év vége előtt elérhető lesz az újdonság, Európa többi országába pedig 2019-ben érkezik majd.
A SEAT célja, hogy folyamatos kapcsolatot hozzon létre az intézményekkel és városi tanácsokkal az intelligens és fenntartható jövőbeni városi mobilitás biztosítása érdekében. A SEAT ezzel a céllal keres jelenleg is olyan spanyol városokat, amelyekkel együttműködve tesztelhetne egy teljes flottányi, bárki számára elérhető és megosztással működő SEAT eXS járművet. A SEAT csoporton belül nemrégiben létrehozott önálló vállalat, az XMOBA felel majd ezeknek a teszteknek a lebonyolításáért és az elektromos rollerekben, mint a városközpontok mobilitását javító megoldásokban rejlő lehetőségek tanulmányozásért.
Hello, Hola, Alexa!
A SEAT volt az első márka Európában , amely autóiban alkalmazta az Amazon felhőalapú hangszolgáltatását, Amazon Alexát. A múlt héten pedig tovább bővült ez a szolgáltatás, így most már spanyol, olasz, francia nyelven is elérhető Alexa, a három ország ügyfelei pedig ezentúl egy egyszerű hangvezérléssel hozzáférhetnek számos hasznos funkcióhoz. A Smart City Expo SEAT standjának látogatói is kapcsolatba léphetnek Alexával, ezúttal angol és spanyol nyelven.