Kényelmes, sokoldalú és hálózatba kapcsolt
Az új Audi Q3 még feltűnőbb, még tágasabb és sokoldalúbb lett. Ezzel párhuzamosan a felsőkategóriás autóknál elérhető műszaki csemegéket kínál illetve egy olyat továbbfejlesztett felfüggesztést, amely a vezetési dinamika fokozása mellett még nagyobb kényelmet biztosít. Az Audi pedig mostantól várja a kompakt családi SUV modelljére érkező rendeléseket. Németországban a Q3 alapára 33 700 euró.
Térkoncepció: jól alakítható és tágas
Az új Audi Q3 lényegesen sportosabb külsővel rendelkezik, mint elődje. Ezt erősíti a látványos, nyolcszögletű Singleframe hűtőrács, a nagyméretű légbeömlők és a kerékjáratok feletti sárvédők erőteljes domborulatai. Az első generációval összevetve a kompakt SUV lényegében minden szempontból nagyobb lett. Hossza 4 484 milliméterre, szélessége 1 849 milliméterre, magassága pedig 1 585 milliméterre változott. Tengelytávja 77 milliméterrel lett hosszabb, így minden tekintetben több helyet kínál. Az Audi Q3 ugyanakkor rendkívül sokoldalú és jól variálható, köszönhetően a hosszirányban előre és hátra mozgatható és dönthető hátsó üléssornak illetve a számos tárolóhellyel kiegészített, magasságában állítható csomagtér padlónak. A hátsó ülések helyzetétől és a háttámlák állásától függően a csomagtér kapacitása 530 és 1 525 liter között változik.
Belső tér: digitális és sportos
Az SUV modellekre jellemző módon az Audi Q3 modellbe is könnyű a beszállás, emellett 360 fokban jó kilátást illetve sportos üléspozíciót kínál. A kormánykerék szintén ennek megfelelően meredek állású. A kívánságra elektromosan állítható ülések egy felsőbb járműkategória kényelmét kínálják. A modell legfőbb újdonságai között találjuk az új kezelési és kijelzőkoncepciót, amelynél már alapkivitelben is megtalálható a digitális kombinált műszeregység. Az MMI navigációs rendszer plus esetében a vezető egy, a középkonzolon található 10,1 col képátlójú érintőképernyő segítségével irányíthatja ezt az átfogó infotainment rendszert. A légkondicionáló vezérlésével együtt ez is ergonomikusan, kissé a vezető felé fordítva került kialakításra. A kezelése magától értetődő és könnyen követhető az egyszerű menürendszernek köszönhetően. Természetesen a vezetőnek lehetősége van arra, hogy hangvezérléssel adjon utasítást a járműnek.
Infotainment és asszisztens rendszerek: intelligens összeköttetés
Az Audi Q3 az LTE Advanced adatátviteli szabvány, a Wi-Fi hotspot illetve az Audi connect szolgáltatások révén átfogó összeköttetésekkel rendelkezik a környezete felé. A navigációs rendszer a korábbi utak alapján azonosítja a vezető preferenciáit és ennek megfelelő útvonalakat kínál számára. A különleges úti célok (Point of Interest; POI), parkolóhelyek és benzinkutak mind szerepelnek a navigáció térképén. Az útvonal mentén található elérhető parkolóhelyekről, veszélyesebb helyekről és az aktuális sebességkorlátozásokról az Audi flotta által együttesen gyűjtött információkat használja az SUV modell. A portfóliót a myAudi alkalmazás teszi teljessé, amely zökkenőmentes összeköttetést biztosít az okostelefon és a Q3 között. Az ügyfelek például továbbíthatják a navigációban található útvonalakat és az okostelefon naptárának bejegyzéseit az MMI rendszere felé illetve megjelölhetik autójuk parkolóhelyét is.
A márka felsőkategóriás modelljeihez hasonlóan az Audi Q3 is innovatív segédrendszerek egész sorát – mint például az adaptív menetasszisztenst – kínálja. Integrálja az adaptív sebességasszisztens, a közlekedési torlódás asszisztens és az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő technikákat is. Ezzel mind a hosszirányú, mind az oldalirányú mozgás kapcsán támogatja a vezetőt, így növelve a hosszú távú utakon a bent helyet foglalók kényelmét. Az Audi pre sense basic és az Audi pre sense front biztonsági rendszerek mellett az Audi side assist sávváltást segítő rendszer és az Audi active lane assist rendszer is az alapfelszereltség részét képezik.
Piaci bevezetés: három motor/váltó változat és egy limitált kiadás
Az új Audi Q3 a német piacon két választható erőforrással és elsőkerékhajtással mutatkozik be. A belépő változat motorja a 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TFSI, amelynek forgatónyomatéka 250 Nm. A Q3 alacsony vagy közepes terhelés esetén képes a második és harmadik henger átmeneti lekapcsolására is, ezzel is csökkentve a felhasznált üzemanyag mennyiségét. A hatsebességes kéziváltóval az Audi Q3 35 TFSI (üzemanyag-fogyasztás (vegyes) l/100 km: 6,3 – 6,0; szén-dioxid kibocsátás (vegyes) g/km: 145 – 139) álló helyzetből 9,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/óra sebességre, legnagyobb sebessége pedig 211 km/óra. Amennyiben az ügyfél a hétsebességes S tronic váltó mellett dönt (üzemanyag-fogyasztás (vegyes) l/100 km: 5,9 – 5,7; szén-dioxid kibocsátás (vegyes) g/km: 134 – 130), a 100 km/óra sebességre való gyorsítás 9,2 másodpercet vesz igénybe, a gyorsulás pedig egészen 207 kilométeres sebességig tart. Ugyanezek az értékek vonatkoznak az S tronic váltóval szerelt Audi Q3 35 TDI modellre is (üzemanyag-fogyasztás (vegyes) l/100 km: 4,9 – 4,7; szén-dioxid kibocsátás (vegyes) g/km: 128 – 123). A finom járású kétliteres erőforrás szintén 110 kW (150 LE) teljesítményre képes, forgatónyomatéka pedig eléri a 340 Nm-t.
Az új Audi Q3 Magyarországon készül az Audi győri üzemében, az újdonság Németországban 33 700 eurós alapártól rendelhető. A kompakt családi SUV piaci bevezetésének alkalmából az Audi egy különleges felszereltségű modellel is készül az ügyfeleknek. A különösen sportos külsővel rendelkező „edition one” névre hallgató modell átfogó felszereltsége az S line változaton alapszik. A sport felfüggesztés, a 20 colos kerekek és a Matrix LED fényszórók mellett ebben a különleges kiadásban találunk sportüléseket, alul lapított karimájú bőr kormánykereket illetve hangulatvilágítást is. A fényezést illetően a sportos „pulse” narancs illetve az elegáns „chronos” szürke választható az egyedi modellváltozathoz.