A mobilitás-alapú társadalom kihívásaira reagált a Toyota
A Toyota bejelentette, hogy az eddiginél erősebb, régió-orientált értékesítési hálózat kiépítését tervezi Japánban, amely a piac jelenlegi átalakulásához alkalmazkodva képes lesz új mobilitási szolgáltatásokat nyújtani. Ezt a bejelentést a Toyota értékesítési cégeinek találkozóján erősítették meg.
Az országos hálózat helyett a Toyota célja a „város legjobb” értékesítési pontjainak kialakítása és ezáltal a regionális igények jobb kiszolgálása. Ennek érdekében a világ legzöldebb autógyártójának tartott vállalat januártól régió-orientált struktúrává alakítja át jelenlegi csatorna-alapú értékesítési szervezetét és munkastílusát. A Toyota azt tervezi, hogy a 2022-2025 közti átmeneti időszakot követően az összes japán értékesítési ponton a márka minden járműtípusa elérhető lesz. Emellett a Toyota egy új autómegosztó vállalkozást is létrehoz. Tekintettel arra, hogy az autómegosztás népszerűsége várhatóan nőni fog, a mobilitás-központúság jegyében a Toyota-kereskedők összehangolt szolgáltatásokat kínálnak majd a nem autóipari vállalkozásokkal, helyi önkormányzatokkal és más entitásokkal összefogva. A szolgáltatások célja, hogy gazdagítsák a régiók lakosságának életét. Mindez 2019 áprilisában kezdődik a Toyota négy, közvetlen tulajdonában álló értékesítési vállalatának integrációjával a Toyota Mobility Tokyo, Inc. nevű cég keretein belül. Miközben országosan tovább működik majd a Toyota több értékesítési csatornás rendszere, Tokióban egy új vállalat is színre lép, ami elsőként értékesíti majd az összes járműtípust minden értékesítési ponton, illetve felvállalja az új mobilitási szolgáltatások biztosításával járó kihívást is. A Toyota által tervezett konkrét lépések az alábbiakban kerülnek összefoglalásra.