Ezúttal az autó-autós kapcsolatra fejleszt a Toyota
A világ leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota 2019 elejétől elkezdi egy új, KINTO2 nevű autó-előfizetési szolgáltatás alkalmazását, először Japánban ami egy újfajta autó-autós kapcsolatot tesz majd lehetővé.
Az autóipar évszázadonként egyszer él meg ilyen viharos változásokat hozó, átalakulási időszakot. Az összekapcsoltság, az automatizálás, az autómegosztás és a villamosítás területein megjelenő technológiai innováció nagyban megváltoztatta az autók koncepcióját. Új versenytársak lépnek színre és a verseny szabályai is változóban vannak. Mindezen változások közben a Toyota igyekszik autógyártóból mobilitási vállalattá alakulni, ami a mobilitással összefüggő szolgáltatások széles skáláját kínálja majd az új, mobilitási társadalom igényeinek megfelelően. A Toyota a partnerkapcsolatok kialakítása érdekében már megerősítette a Toyota Csoport tagvállalatai és más autógyártók, illetve az újfajta mobilitási szolgáltatásokat kínáló vállalkozások között létrehozott szövetséget.
Miközben az autók tulajdonlása háttérbe szorul a használat mögött, új tulajdonlási és felhasználási opciók terjednek el, mint például az autómegosztás, a lízing és a bérlés. Mindennek következtében az autók várhatóan még kényelmesebb mobilitási opciót jelentenek majd a jövőben. Azon elképzelés jegyében, hogy az autók olyan termékek, amelyekhez a „szeretett” szó kapcsolható, a Toyota elindítja új, KINTO (a japán kintoun szóból, ami dicsfényt jelent) nevű, egyéneknek szóló autó-előfizetési szolgáltatását. A Toyota reméli, hogy a változó időktől függetlenül az autók mindig „szeretett autók” maradnak vásárlóik számára. A KINTO formájában az ügyfelek egy fix havidíjas szolgáltatást kapnak – benne az adózással és biztosítással, illetve a jármű karbantartásával. Ennek megfelelően tetszés szerint választhatnak ki olyan autókat, amiket éppen vezetni szeretnének. Emellett a Toyota tervez egy programot azon ügyfelek jutalmazására is, akik az autókat olyan gondossággal használják, mintha az a sajátjuk lenne. E program keretében az autósok pontokat kapnak majd az összekapcsolt technológia és a rendszeres szervizlátogatások alapján a biztonságos vagy környezettudatos vezetésért. Jelenleg is folyik a részletek kidolgozása és a vállalat tervein szerint e program próbaüzemére elsőként majd Tokió körzetében kerül sor.
A Toyota folyamatosan kutatja és támogatja azokat a kezdeményezésekkel, amelyek azt szolgálják, hogy az autók továbbra is „szeretett autók” legyenek vásárlóik számára, illetve gazdagabbá tegyék számukra az életet.
„Az emberek már megjelenése óta, több mint egy évszázada szeretik az autót, méghozzá számos, a gyakorlati hasznon és a kényelmen túlmutató okból. Úgy hiszem, ez azért van, mert az autók sokféle örömöt tudnak kínálni, beleértve a tulajdonlás, a vezetés és a mobilitás örömét. Miközben a társadalom az autótulajdonlás felől az autóhasználat irányába mozdul el, a KINTO előfizetési szolgáltatás új lehetőséget kínál arra vonatkozóan, hogy az ügyfelek szabadabban élvezhessék az autókat. Ez a szolgáltatás megkönnyíti, hogy az ügyfelek azonnal beülhessenek abba az autóba, amibe éppen szeretnének. Emellett az ügyfeleknek arra is van módja, hogy másik autót válasszanak, ha az előzőt már nem akarják használni és vissza szeretnék hozni. Azért neveztük el KINTO-nak ezt a szolgáltatást, hogy utaljunk a dicsfényre (kintoun japánul), ami hirtelen megjelenik, ha szükség van rá; ebben az esetben például a felhasználó kívánsága szerint gondoskodik a mobilitásról. A jövőben nem csupán az autók vonzerejét növeljük, de olyan kezdeményezésekkel is foglalkozunk majd, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy több örömet leljenek a jövő mobilitási társadalmában.” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota elnöke új szolgáltatás kapcsán.