Új híd a Lajtán
Elkészült az új vasúti híd a Lajta folyón, így ismét megindult a vonatforgalom Rajka és Hegyeshalom között. A régi műtárgy bontása és az új híd beépítése mintegy három hónapba tellett.
A régi Lajta bal parti vasúti csatornahíd eredetileg 1931-ben készült, a műtárgy azonban a II. világháború végén súlyosan megrongálódott, a hídszerkezetet csak 1957-ben állították helyre. Csakhogy 2014-re elhasználódtak a szerkezeti elemei, ezért kellett újat építeni helyére. A GYSEV augusztustól november elejéig vonatpótló autóbuszokkal bonyolította le a személyszállítást Rajka és Hegyeshalom között.
Az átépítés magába foglalta a régi hídszerkezet és az azt alátámasztó alépítmények, pl. hídfők, alapozások bontását, a kapcsolódó vasúti pálya, felsővezeték, ideiglenes átalakítását, bontását valamint a hídon lévő biztosító berendezési és távközlési kábelek védelembe helyezését.
A 29 méter hosszú új hídszerkezet Nyíregyházán készült: az alsó pályás, rácsos acélszerkezetet betolásos technológiával október közepén építették be. A szakemberek a csatlakozó vasúti pályaszakaszt is átépítették, amely így már megfelel a jelenleg érvényes szabványok szerint a teherbírási követelményeknek. A Lajta-hídon jelenleg a próbaüzem zajlik, várhatóan december közepétől azonban az érintett pálya többi szakaszán érvényes 100 km/órás sebességgel közlekedhetnek a vonatok a csatornahídon át, amely Budapest–Varsó vasúti tengely része. A beruházás nettó 800 millió forintba került, a költségeket a vasúttársaság saját forrásból fedezte.