A tovább fejlesztett műszaki alapok jelentősen növelik a CR-V AWD használati értékét és terepképességeit
A szabad hasmagasság nőtt az elődmodellhez viszonyítva
A Honda által kidolgozott AWD-vezérlőszoftver legújabb verziója még jobb terepképességeket garantál és gyorsabb kanyarvételeket tesz lehetővé
Az összkerékhajtási rendszer automatikusan lekapcsolja a hátsó tengelyt, ha nincs szükség fokozott tapadásra
Az új CR-V kiváló terepképességeihez már maga a padlólemez is hozzájárul, hiszen a szabad hasmagasság nőtt az elődmodellhez mérten, a tömegközéppont talajhoz viszonyított távolsága azonban nem változott.
Ha kihúzzuk a centit az autó alja és az út között, 190 mm-t jegyezhetünk az elsőkerék-hajtású kivitelnél és 200-at az összkerekesnél. Ez azt jelenti, hogy a szabad hasmagasság mindkét modellváltozat esetében 30 mm-rel gyarapodott. A növekedésben természetesen a nagyobb felnik és abroncsok is közrejátszottak, amellett, hogy a tekintélyt parancsoló formavilágnak is szerves részei.
A Valós Idejű Összkerékhajtás (Real Time AWD) része az Intelligens Vezérlés (Intelligent Control System™) így ez a konstrukció a Honda legújabb, legmodernebb összkerekes erőátviteli rendszere. Legfőbb előnye – a kiváló tapadáson felül –, hogy kedvező üzemanyag-fogyasztással és könnyű irányíthatósággal ajándékozza meg a tulajdonosokat. Alapesetben az első tengelyt hajtja, de ha a szükség úgy hozza (pl. dinamikus, állórajtos indulásnál) a hátsó kerekeket is bevonja az erőleadásba.
A kardántengelyt többtárcsás, elektronikus szabályozású, hidraulikus kuplung kapcsolja össze a hátsó differenciálművel, gyors és hatékony működést biztosítva minden helyzetben. Kis tömege és üzemanyag-hatékony konstrukciója a teljesítményre, a terepképességekre és a menetbiztonságra is pozitív hatással van, továbbá sokoldalúbbá varázsolja a modellt, hiszen csak akkor kapcsolja be a hajtásba a hátsó tengelyt, ha tapadásvesztést érzékel, egyéb esetekben plusz terhelés nélkül dolgozhat az erőforrás.
A szoftverfrissítések hozományaként az AWD rendszer immáron 550 Nm-es (+10% az elődmodellhez mérten) forgatónyomatékot is képes a kerekekre juttatni. Emellett a vonóerő elosztása is hatékonyabbá vált: akár a nyomaték 60%-a is „hátraküldhető”. Ez számottevően növeli a tapadást csúszós úton, egyúttal csökkenti a reakcióidőt és megkönnyíti az emelkedők leküzdését.
Az AWD vezérlőszoftverének mélyreható optimalizálásával a kanyarvételi tulajdonságok is javultak, az elektronika ugyanis folyamatosan figyeli a sodródás, valamint a kormányelfordítás mértékét, és a lehető legegyenletesebb működésre törekszik.