Növelte magyarországi eladásait a Ford
Az év első 9 hónapjában 11 334 személy- és haszongépjármű eladásával 4 százalékos növekedést ért el Magyarországon éves összehasonlításban a Ford, amely közel 12 százalékos részesedéssel továbbra is piacvezető a belföldi gépjármű-értékesítésben – közölte az amerikai autóipari vállalat szerdán az MTI-vel.
A közlemény szerint az elmúlt hónap is kedvezően alakult. A Ford a teljes magyar személyautó-, haszongépjármű- és buszpiacon, 1364 eladott gépkocsival, 11,6 százalékos piaci részt ért el szeptemberben. A személygépkocsik piacán a Ford 9,12 százalékos részesedéssel, 876 eladással a második helyen végzett szeptemberben, de az értékesítések száma 10,2 százalékos éves növekedést mutat – írták.
A kishaszonjárművek kategóriájában a Ford a 30 százalékos részesedését is túlszárnyalta 467 értékesítéssel a múlt hónapban: 3330 értékesített járművel a magyar piac első számú kishaszonjármű-márkája a kumulált 2017-es adatok és a szeptemberi értékesítési eredmények alapján.
A közlemény idézi a Ford Magyarország ügyvezető igazgatóját, aki a magánvásárlói piac élénkülésével indokolja az eredményeket. Szamosi Viktor hozzátette, egyre többen vásárolnak hitelre is.
A Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. nettó árbevétele 2015-ben közel 60,5 milliárd, 2016-ban több mint 93 milliárd forint volt. Adózás előtti eredménye az elmúlt 2 évben 480 millió, illetve közel 450 millió forint volt.