Közönségdíjas a Honda Civic 1.0
2017 nyarán a Playboy magazin újra életre keltette a nagysikerű versenyét a Car of the year-t. A vetélkedés keretén belül a Magyarországon jelenlévő autós cégek jelölhették nyolc kategóriában a 2016-2017-ben bemutatott modelljeiket, és indulhattak az Év autója címért.
A kategóriánkénti 6 autóra közel 2 hónapon keresztül az olvasók is tudtak szavazni a magazin online felületén, ahol részletesen bemutatták a jelölt autókat. A „Legjobb új belépő” kategóriában a Honda által benevezett Civic 1.0 VTEC TURBO hozta el a közönségdíjat.
Mit kell tudni a vadonatúj, háromhengeres Honda Civic 1.0 VTEC TURBO-ról? A tizedik generációs Honda Civic egyszerre sportos és dinamikus. A modell mérföldkő a Honda életében, piaci bevezetését a márka történetének legátfogóbb fejlesztési folyamata előzte meg.
– Azt szerettük volna, hogy az új Civic eredeti személyiség legyen, olyan autó, aminek karizmája van – mondta korábban Mitsuru Kariya vezetőmérnök, a nemzetközi Civic-projekt irányítója. – Ehhez nem elég egy stílusos kasztni, az atletikus alkathoz kimagasló menetdinamikának és fejlett hajtásláncnak kell társulnia.
A vadonatúj Civicet azért dolgozták át egészen az alapjaitól, hogy még fürgébbé, agilisabbá váljon. A kis tömegű, nagy merevségű kocsitest új, innovatív tervezési és gyártási folyamatok révén jött létre, legfőbb ismérve az alacsony súlypont, és hogy olyan futómű alkalmazását tette lehetővé, ami jelentősen fokozza a vezetési élményt és a menetkomfortot.
A háromhengeres egy literes motor éppoly hatékony és karakteres, ahogy azt a nagy teljesítményű, kimagaslóan fejlett és sportos Honda-erőforrásoktól a múltban megszokhattuk A rendkívüli motorerő persze csak egy a kedvező tulajdonságok közül, legalább ennyire fontos, hogy a hajtómű rendkívül takarékos és károsanyag-kibocsátásuk is páratlanul alacsony. Az új VTEC TURBO erőforráshoz hatfokozatú kéziváltót vagy kilencfokozatú CVT-t (Continuously Variable Transmission – folyamatosan változó áttételű automatikus váltó) rendelhetnek a vásárlók.
A háromhengeres 1.0 VTEC TURBO jelentősen megkönnyíti a hétköznapi autózást, hiszen üzemanyag-fogyasztása elképesztően alacsony, mégis tekintélyes nyomatékkal gyorsítja az autót az alsó és középső fordulatszám-tartományban. Képességeiről árulkodik, hogy vezethetőség és takarékosság terén felülmúlja a korábbi 1,8-as VTEC motort. A csúcsteljesítmény 129 LE (95 kW), ezt 5500 percenkénti főtengelyfordulatnál adja le az erőforrás. A hivatalos mérések alapján a CVT-váltóval felszerelt kivitel CO2-kibocsátása mindössze 106 g/km, kombinált üzemanyag-fogyasztása csupán 4,7l/100 km (60.1 mpg).
Az új, szélesebb és hosszabb padlólemeznek köszönhetően a belsőtér kategóriaelső helykínálattal büszkélkedhet. Maga a kabin letisztult, rendezett benyomást kelt, vonzerejét kimagasló összeszerelési és anyagminőség, valamint sok-sok új kiegészítő növeli. Az egyik legnagyobb különbség a kilencedik generációhoz viszonyítva, hogy a vezetőülés lejjebb került, ezáltal a pilóta és az autó kapcsolata még közvetlenebbé vált.
Az utasokat is fejedelmi környezet várja, hiszen a beltér és a csomagtartó befogadóképessége egyaránt párját ritkítja, miként a variálhatóság is egyedülálló.
Hogy a kiemelkedő motorerő dacára mindig garantált legyen a célba érés, a Honda SENSING menetbiztonsági és vezetést segítő csomag minden modellváltozathoz alapáron jár.