A Super Bowl szünetében lesz látható először a vadonatúj Supra reklámfilmje
Az amerikaifutball-bajnokság (NFL) döntője, a Super Bowl valóságos nemzeti ünnep az Egyesült Államokban, ilyenkor szinte kiürülnek az utcák, és több mint 100 millióan követik élőben a közvetítést. Nem csoda, hogy a mérkőzés szünetében aranyárban mért reklámperceket a legnagyobb vállalatok az év legütősebbnek szánt reklámjaival igyekeznek kitölteni. A világ legnagyobb autógyártójaként ismert Toyota tavaly egészen kivételes módon három reklámmal is képviseltette magát, amelyek a társadalmi felelősségvállalásra igyekeztek felhívni a figyelmet. Idén két reklámmal készül a döntőre a Toyota, amelyek közül az egyik a Saatchi & Saatchi által jegyzett, Wizard (Varázsló) című reklám lesz, amelyben a 17 év után visszatérő sportautólegenda, a Toyota Supra játssza majd a főszerepet. Egyelőre csupán annyit tudni, hogy a reklám alapötlete egy életnagyságú flippergép, de ma éjjel a döntőben a részletekre is fény derül majd.
A Super Bowl nem csupán az amerikai sportrajongók ünnepe, hanem egyben a világ reklámszakmájáé is. Minden valamirevaló marketinges és kreatív arról álmodik, hogy egyszer majd az általa jegyzett reklámot vetítik a mérkőzés szünetében…épp úgy ahogy rengeteg zenész álma is, hogy egyszer az NFL döntő során léphessen fel. Ez ugyanis a világ legnagyobb színpada, több, mint 100 millió nézővel, ám a döntőt követő hetek során is rengeteg elemzés jelenik meg az ott debütáló reklámokról és fellép zenészekről.
A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójaként ismert, a társadalmi felelősségvállalás számos területén is aktív Toyota ezúttal is kitesz magáért, a tavalyi rekordszámba menő három reklám után idén két filmmel készül a Toyota, amelyek közül az egyik a nagy visszatérő Toyota Supra sportautólegendának állít emléket.
20 éve már annak, hogy a Suprát az USA-ban árusították, de az autógyár most arra számít, hogy a modell diadalmasan tér vissza az amerikai piacra. A Toyota ezt persze nem bízza a véletlenre, ezért egy egyperces reklámfilmet készítettek a hatalmas nézettségű Super Bowl alkalmára. Bár a Saatchi & Saatchi filmjét csak a félidei show után vetítik le először, néhány dolog már tudható róla: a címe ‘Wizard’, és egy életnagyságú flippergépben játszódik, sőt az is valószínű, hogy a elhangzik majd benne egy zene a The Who zenekartól. Az idei döntőben a Toyota két reklámfilmet is lead; a másikat a Burrell Communications készítette Antoinette “Toni” Harris, a fiatal női amerikaifocista főszereplésével.
Az 1978-ban piacra lépő Supra négy modellváltást is megélt, mielőtt 1998-ban a Toyota befejezte amerikai forgalmazását. Néhány évvel később Japánban is véget ért a Supra gyártása és forgalmazása. Hatalmas szenzáció volt tehát amikor az autógyártó bejelentette a modell visszatérését, amelynek sorozatgyártásra érett változatát végül a most januári Detroiti Autószalonon láthatta először a nagyközönség. A Supra visszatérését Európában is hatalmas várakozás övezi, az első darabok pedig várhatóan nyár végén érkeznek majd a márkakereskedésekbe.
Bár a reklámfilmet egészen a Super Bowl-ig nem láthatjuk, érdemes visszatekinteni a tavalyi évre, amikor a Toyota három reklámot is levetített a döntő idején, amelyek közül alighanem a Aoife McArdle által rendezett “Good Odds” volt a legemlékezetesebb, amiben a nyolcszoros paralimpiai aranyérmes, Lauren Woolstencroft szerepelt.
A film az alábbi linken tekinthető meg: https://www.youtube.com/watch?v=sefscV3GvWM