A Toyotánál továbbfejlesztették a virtuális törésteszt szoftvert
A Toyota a többi autógyártóhoz hasonlóan a fizikai töréstesztek mellett az új modellek fejlesztése során virtuális törésteszt szoftver segítségével is tökéletesíti autói biztonságát. A Toyota ugyanakkor a Teljesen Emberi Modell a Biztonságért (THUMS*) nevű virtuális törésteszt-dummy szoftver segítségével azt is szimulálni tudja, hogyan hatnak a potenciális ütközések az emberi szervezetre. Ezt a szoftvert fejlesztette tovább az autógyártó: a 6. generációs változat hasznos segítséget jelent a jövőbeli autók – köztük az önvezető járművek – ütközésbiztonsági technológiáinak fejlesztésében.
A világ leginnovatívabbnak autógyártójának tartott, a mesterséges intelligencia és a robotika területén is vezető fejlesztőnek számító Toyota immár 20 éve fejleszti a THUMS eszközt, amely lehetővé teszi annak részletes elemzését, hogy milyen sérüléseket okoz a járművek ütközése az emberi testben. Az új szoftverben már a belső szervek modellezése is működik, valamint egy új izommodellezés, ami számos testhelyzet szimulálására alkalmas (a feszülttől egészen az ernyedt testtartásig). A program a fejlesztés alatt álló önvezető autók biztonsági jellemzőinek kutatásában is hasznos segítséget jelent majd. A THUMS eszközt külső partnerek is megvásárolhatják: a szoftvert a Toyota mellett már eddig is használták más autógyártók, alkatrész-gyártók, egyetemek, kutatóintézetek, Japánban és a tengerentúlon egyaránt.
A THUMS 5. generációja az utasok testtartásának szimulációjánál figyelembe vette az izmok ütközés előtti állapotát, a 4. generáció pedig pontosan kielemezte a csontozat és a belső szervek sérüléseit az ütközés pillanatában. A sérüléseket elemző szakembereknek eddig kombináltan kellett használniuk a szoftver 4. és 5. generációját, ha nemcsak az ütközés okozta sérüléseket, hanem az ütközés előtti pillanatokban tapasztalható testtartásokat is vizsgálni akarták. Az újonnan kifejlesztett …