A BMW Group a 2019-es Mobil Világkongresszuson
A BMW Natural Interaction névre keresztelt mesterséges intelligencia a 2019-es Mobil Világkongresszuson tartotta világpremierjét.
A BMW Group ismét forradalmasítja a vezető és a gépkocsi közötti interaktív kapcsolatot: a 2019. február 25-28. között megrendezett, barcelonai Mobil Világkongresszuson a vállalatcsoport a gépkocsi és a külvilág közötti természetes kölcsönhatást kiépítő BMW Natural Interaction világpremierjét ünnepli. A vadonatúj fejlesztésű mesterséges intelligencia a legfejlettebb hangvezérlő technológia és a kiterjesztett gesztusvezérlés innovációit a tekintetfelismerés lehetőségeivel egyesíti, létrehozva ezzel a világ első, teljes mértékben multimodális járművezérlő rendszerét. A BMW Natural Interaction első funkciói 2021-ben mutatkoznak be sorozatgyártásban, a BMW iNEXT fedélzetén.
Akárcsak az élő párbeszédek esetében, a BMW Natural Interaction lehetőséget teremt arra, hogy a gépkocsi vezetője az élőbeszéd, a gesztusok és a pillantások természetes kombinációjával kommunikáljon a járművel. A kívánt csatorna előzetes beállítások nélkül, ösztönösen használható, a vezetési szituációhoz és a kommunikációs környezethez alkalmazkodva. A gépkocsi megbízhatóan érti az élőbeszéd útján adott utasításokat, látja a vezető gesztusait és folyamatosan figyeli a tekintetét, amelyeket egybevetve, minden pillanatban az adott szituáció szerint jár el. A gépkocsi, a vezető és a külvilág közötti természetes, teljes mértékben multimodális kölcsönhatást a tökéletes beszédfelismerés, az optimalizált szenzortechnológia és a környezetfüggő gesztuselemzés hármas egysége teszi lehetővé. Az úttörő technológia mellett most először mutatkozik be gépkocsiba építve a mesterséges intelligencia minden korábbinál fejlettebb gesztuselemző funkciója, amely tökéletesen meg tudja különböztetni egymástól a vezető ujj- és kézfej-mozdulatait, valamint a gesztusok irányát és típusát, működési területe pedig immár nem csupán a műszerfal környékére korlátozódik, hanem a vezető teljes mozgástartományát felöleli. Az élőbeszéd útján érkező utasításokat az élőbeszéd-felismerésre kifejlesztett Natural Language Understanding rögzíti és értelmezi: a program magja egy folyamatosan fejlődő, intelligens tanuló algoritmus, amely még az összetett élőbeszédbe rejtett és bonyolult utasításokat is képes kiszűrni, majd eszerint vezérelni a járművet. Mindez egy teljes mértékben multimodális kölcsönhatást eredményez, amelynek középpontjában a bajor prémiumgyártó ügyfelének kívánságai állnak.
A különböző járművezérlő megoldások kombinálásának köszönhetően a jármű funkciói számos módon aktiválhatók. A vezető személyes preferenciái, hangulata és az adott szituáció adottságai szerint dönthet arról, hogy milyen módon kíván kapcsolatba lépni a járművel. Ha például telefonbeszélgetést folytat, jó eséllyel a gesztusvezérlés és a tekintetfelismerés útján kíván kommunikálni a gépkocsival, ellenben, ha az útvonal minden figyelmét leköti, az autóval inkább élőbeszéd és gesztusvezérlés útján lépne kapcsolatba. Utóbbi esetben a vezető többek között a jármű ablakait, a panoráma üvegtetőt és a szellőzőrostélyokat is képes élőbeszéddel, illetve gesztusvezérléssel működtetni, sőt mi több, a központi kijelzőn megjelenített tartalmakat is beállíthatja. Amennyiben a vezető mélyebbre ásna a gépkocsi egy adott funkciójában, csak rá kell mutatnia az adott gombra és hangutasítást adni.
A továbbfejlesztett gesztusvezérlés …