Fotók a Kia elektromos újdonságáról
A Kia Motors Europe bemutatja új, látványos tanulmányautójának első fotóit. A teljesen elektromos hajtású négyajtóst a Genfi Autószalonon láthatja először a közönség.
“Az autók formaterve arra való, hogy az emberek lelkesedjenek érte, hogy emelkedjen a pulzus, dobogjon a szív. Miért lenne ez másként pusztán azért, mert egy-egy autó elektromos hajtású?!” Mondta Gregory Guillaume Kia Motors Europe formatervezésért felelős alelnöke.
“Éppen ezért legújabb elektromos tanulmányunk célja nem csak a figyelem felkeltése, hanem egyszersmind a Kia elektromos autózáshoz való érzelemdús, újszerű hozzáállásának demonstrálása is.”
Ez az emberközpontú megközelítés kiválóan illeszkedik a Kia autótervezési irányvonalába. Guillaume szerint: “Sok gyártó, elektromos autójának bemutatásakor ugyanolyan empirikus módon áll az újdonsághoz, mintha azt belső égésű motor hajtaná, azaz főleg hatótávról, takarékosságról és teljesítményről, szóval a műszaki tartalomról beszél. A Kia büszke a meglepetés erejére, így éppen ennek mentén döntöttünk most úgy, hogy a racionális mondanivaló természetes megtartása mellett jóval emberibben és érzelemdúsabban közelítünk az elektromos autózáshoz. Egyébként is, az elektromosság ott van minden atomban, bennünk és körülöttünk is, az égész Földön. Ha kihasználjuk az erejét, hatalmas fejlődés áll előttünk.”
Ez a tanulmány – első tisztán elektromos négyajtósunk – a Kia elektromos autózás iránti érzelmeit, elkötelezettségét, szenvedélyét és lendületét testesíti meg. Szándékosan úgy terveztük meg, hogy ne illeszkedjen egyetlen szokványos kategóriába sem, leginkább a sportos szabadidőautók, az elegáns szedánok és a crossoverek formaelemeiből építkezik. Jelzésértékűen megjelenik rajta a Kia tigrisorr hűtőmaszkja is, a megvilágított, és a fényszórókat is magába foglaló új „tigrismaszk” formájában, ami egyedivé, könnyen azonosíthatóvá, és azonnal felismerhetővé is teszi az autót.
Az első szélvédő és a tető egyetlen nagy, közös, sík üvegelem, a hátsó üléssor felett látványos kettős kidomborodással. Az autó magas vállait és keskeny oldalablak vonalait tovább erősíti a tekintetet az A-tól a C-oszlopig végigvezető vonal.
Guillaume és csapata a lehető legjobban kihasználta az elektromos hajtáslánc kompakt szerkezetéből adódó kisebb helyigényét a lehető legtágasabb utastér kialakításában. A manapság egyre növekvő műszerfali képernyők kvázi ellenpontjaként a tanulmány utasterében összesen 21 ultranagy felbontású képernyő található.
“Hiszem, hogy újfajta megközelítésünk mindannyiunk képzeletét megmozgatja.” Mondta Guillaume. “Hiszen csak általa képzelhetjük el a jövőt, amiben az ehhez hasonló autók mindennapi életünk részeivé válnak majd. Itt az idő, hogy szárnyaljon a fantázia.”
Az új tanulmányautó hivatalos bemutatója 2019. március 5-én lesz a Genfi Autószalonon.