A Scaniában már oldalsó függönylégzsákok is gondoskodnak a biztonságról
A Scania borulási oldalsó függönylégzsákjai a felborulással járó balesetek egyik legsúlyosabb következményeit hivatottak enyhíteni, amikor is a járművezetők vagy az utasok megsérülnek a fülkének ütődéstől, illetve akár halálos balesetet is szenvednek, mert saját járművük összenyomja őket. Ez az egyedülálló megoldás megvédi a fülkében utazókat, ha a tehergépkocsi felborul.
A Scania új generációs teherautói felszerelhetők az ajtók feletti tetőkárpitba épített borulási oldalsó függönylégzsákokkal, hogy jelentősen nagyobb védelmet nyújtsanak a járműben utazóknak felborulás esetén, amely a tehergépkocsi-balesetek egyik legsúlyosabb fajtája.
„Borulási oldalsó függönylégzsákunk – különösen a kormánylégzsákkal és az övelőfeszítőkkel társítva – sokkal nagyobb túlélési esélyeket biztosít a járművezetőnek és utasainak egy felborulással járó baleset során az új generációs Scania tehergépkocsikban, ugyanis lényegesen enyhíti a balesetek kimenetelének súlyosságát bármilyen más tehergépkocsihoz képest” – mondta Christofer Karlsson, aki a Scania ütközésbiztonsági rendszerének kifejlesztéséért felelt.
Így működnek az oldalsó függönylégzsákok
A tehergépkocsik felborulásának gyakori oka, hogy a járművezető kénytelen kikerülő manővert végrehajtani, hogy elkerülje az ütközést egy közeledő járművel vagy akadállyal. Ha ennek eredményeként a teherautó lehajt az úttestről, akkor ott általában nem megfelelő a talaj teherbírása, ezért a jármű az oldalára dőlhet vagy nagyobb sebességnél fel is borulhat. Korszerű rendszerek érzékelők segítségével meghatározzák, hogy a borulási oldalsó függönylégzsákoknak vagy bármelyik másik légzsáknak ki kell-e nyílnia, és ha igen, mikor, majd szükség esetén a légzsákok azonnal felfújódnak.