Ja, a Mazda MX-5 30. jubileumi modell is Genfben debütált
A Mazda MX-5 30. jubileumi modell [1] az idei Genfi Autószalonon tartja európai premierjét.
Az 1989-es Chicago-i Autószalonon bemutatott, első generációs MX-5-öst szenzációként fogadta a nagyközönség: egy kistömegű, kompakt, vászontetős kétüléses sportautó orrmotorral, hátsókerék-hajtással, elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztéssel, tökéletes 50:50 arányú tömegelosztással, a maximális dinamizmust elősegítő, csekély tehetetlenséggel – és mindez megfizethető áron.
Az autó egy csapásra globális slágerré vált. A fiatal és idősebb autósokat egyaránt lenyűgözte az apró, 955 kilós, szerény motorteljesítményű, mégis fenomenálisan mozgékony autó által kínált vezetési élmény.
Az MX-5 alapvető értékeit az elkövetkező évek során gondosan megőrizték és finomították. Még arra is ügyeltek, hogy a modell sziluettje a második (1998), harmadik (2005) és negyedik (2015) generációs modellek (beleértve a 2016-os MX-5 RF típust) esetében is azonnal felismerhető maradjon 100 méteres távolságból.
Amikor 2000 májusában a gyártás elérte az 531 890 darabszámot, a kis Mazdát a Guinness World Records bejegyezte, mint a világ legnagyobb számban eladott kétüléses roadsterét. A teljes gyártás 2016 áprilisában meghaladta az egymillió darabot, és a Guinness ennek megfelelően frissítette az MX-5 világrekordját. Az MX-5 globális összeladásai mára túlléptek az 1 055 000 darabon, amiből több mint 350 ezret Európában értékesítettek.
A modell 30 éves története során több mint 280 díjat és elismerést zsebelt be világszerte, az MX-5 a Mazda autógyártó filozófiájának jelképévé, a Jinba Ittai tökéletes megtestesülésévé vált – ez utóbbi, az autó és vezetője közötti, tökéletes egység érzése az első naptól fogva jellemző az ikonikus roadsterre.
Hogy háláját és nagyrabecsülését az MX-5 történetében részt vevő összes embernek kifejezze, a Mazda rendszeresen bemutat jubileumi kiadást/limitált szériát.
A mostani, harmincadik évfordulóra elkészített 30th Anniversary emlékmodell világszerte mindössze 3000 példányban lesz elérhető, vászontetős és RF (Retractable Fastback) nyitható keménytetős kivitelben.
Mazda MX-5 30. jubileumi modell – rövid áttekintés
- Exkluzív Racing Orange karosszériaszín élénk narancssárga féknyergekkel. A belső térben az ajtókárpit felső részén visszaköszön a Racing Orange fényezés árnyalata; emellett narancssárga öltések díszítik az ajtókárpitot, a műszerfalat és a sebességváltó kart, míg a fekete üléseken narancssárga öltéseket és szegélyeket találunk.
- RAYS 17 colos kovácsolt alumnium keréktárcsák (RAYS ZE40 RS30). A kistömegű, igen merev keréktárcsákat kifejezetten és kizárólag ehhez a jubileumi modellhez fejlesztette ki a Mazda és a RAYS Wheels; rajzolatát a globális MX-5 Cup versenysorozat összes résztvevője által alkalmazott RAYS ZE40 kovácsolt alumínium keréktárcsa ihlette. A finoman kidolgozott küllők sötétszürke festéssel társulnak.
- ’30th Anniversary’ plakett a vezető oldali ajtó mögött, rajta a modell sorozatszámával.
- RECARO ülések. Az MX-5 sportüléseit a Mazda és a RECARO közösen fejlesztette, az exkluzív ülések határozott megtámasztást biztosítanak, és kivételesen jól tartják a testet. A 30. évfordulós modell exkluzivitását narancssárga öltések és szegélyek fokozzák.
- Skyactiv-G 2.0 literes (üzemanyag-fogyasztás: 5.9-9.2 l/100km; CO2-kibocsátás: 135-208 g/km) 184 lóerős benzinmotor, hatfokozatú Mazda kézi sebességváltó, részlegesen önzáró differenciálmű, i-Eloop fékenergia-visszanyerő rendszer.[2]
- Bilstein lengéscsillapítók: Ezek a különleges hangolású lengéscsillapítók finomabb viselkedést eredményeznek, fokozva az autó és vezetője közötti egységet. Az exkluzív RAYS kovácsolt alumínium keréktárcsákkal együtt a Bilstein lengéscsillapítók még kontrolláltabb, ugyanakkor kifinomult rugózást kínálnak.
- Brembo első féknyergek. Az első fékrendszer 15 colos alumínium féknyergeiben négy darab 34 mm átmérőjű dugattyú dolgozik, stabil súrlódási együtthatójú, csekély széntartalmú fékbetétekkel. A Brembo fékrendszer nagy gyorsulással járó vezetés során rendkívüli merevséget mutat, kiszámíthatóan hatékony, kivételesen jók adagolható.
- NISSIN hátsó féknyergek.
- Bose® audiorendszer (AUDIOPILOT™2) kilenc hangszóróval: Mindkét fejtámlában egy-egy pár beépített hangszóró található, amelyek hangzását a Bose® TrueSpace® technológiájával hangolták. Így az utasok minden helyzetben tiszta, erőteljes hangzásnak örvendhetnek, akár nyitott tetővel is.
- Apple CarPlay® és Android Auto™ kompatibilitás: A különkiadású Mazda MX-5 MZD Connect rendszere a Mazda Connect HMI kezelőfelületéhez kapcsolódó, egyszerű USB csatlakozón keresztül támogatja az Apple CarPlay® és Android Auto™ funkciókat.
Mazda MX-5 30. jubileumi modell | ||
Karosszéria típusa | Vászontetős | RF (nyitható keménytetős) |
Minimális menetkész tömeg | 1045 kg | 1087 kg |
Hajtás | Hátsókerék-hajtás (RWD) | |
Sebességváltó | Mazda 6 fokozatú kézi | |
Motor | SKYACTIV-G 2.0 (i-ELOOP)[3] | |
Legnagyobb teljesítmény – kW(LE) | 135(184)/7000 | |
Legnagyobb forgatónyomaték – Nm | 205/4000 | |
Legnagyobb fordulatszám – 1/perc | 7500 | |
Első felfüggesztés | Kettős keresztlengőkaros | |
Hátsó felfüggesztés | Többlengőkaros | |
Kormánymű típusa | Fogasléces | |
Fékek (elöl / hátul) | Belső hűtésű tárcsák (Brembo) / tömör tárcsák (NISSIN) | |
Abroncsméret | 195/50R16 205/45R17 |
[1] A Mazda MX-5 kapcsán közölt műszaki adatok, megfogalmazások és értékek az európai piacra vonatkoznak. A globális információk eltérőek lehetnek.
[2] A járműveket a WLTP eljárás ((EU) 1151/2017; (EU) 2007/715 rendeletek ) szerint homologizálták.
NEDC üzemanyag-fogyasztás: 5.9-8.4 l/100 km; CO2-kibocsátás: 135-191 g/km. Az összehasonlíthatóság érdekében a hivatkozott értékek az NEDC normát követik; az értékeket az ( EU ) 1153 / 2017 végrehajtási rendelet előírásaival öszhangban határozták meg.
[3] A járműveket a WLTP eljárás ((EU) 1151/2017; (EU) 2007/715 rendeletek ) szerint homologizálták.
WLTP üzemanyag-fogyasztás: 5.9-9.2 l/100km; CO2-kibocsátás: 135-208 g/km.
NEDC üzemanyag-fogyasztás: 5.9-8.4 l/100 km; CO2-kibocsátás: 135-191 g/km. Az összehasonlíthatóság érdekében a hivatkozott értékek az NEDC normát követik; az értékeket az ( EU ) 1153 / 2017 végrehajtási rendelet előírásaival öszhangban határozták meg.