Majdnem elfelejtettük, hogy a 2019-es Mazda CX-5 is ott van Genfben
A 2012-ben bevezetett, eredeti CX-5 [1] a Mazda modellek közül elsőként alkalmazta egyszerre a Kodo formai filozófiát és a Skyactiv technológiákat. Új mércét állított a menetdinamika terén, megváltoztatva a közvélekedést a kompakt szabadidőautóvek által kínált vezetési élményről. A 2017-es, második generációs CX-5 megalkotásakor a Mazda mérnökei olyan szabadidőautóvet állítottak négy kerékre, amely magasabb szintre emelte a Jinba Ittai „autó és vezető egysége” formai és műszaki filozófiát.
A Skyactiv járműdinamikai technológiák sorában elsőként bevezetett G-Vectoring Control (GVC) funkció még kényelmesebbé, kifinomultabbá és kezesebbé tette a modellt. Ezen jellemzőinek köszönhetően a Mazda úttörő szabadidőautóve világszerte számos elismerésben részesült. Döntősként szerepelt a 2018-as Világ Év Autója versenyben, és jelenleg a Mazda legkeresettebb típusa Európában.
A 2019-es modellévre felfrissített Mazda CX-a második generációs modell számos, sokrétű előnyét megőrizve két alapvető területen nyújt annál többet: az utastéri minőség és technológiák, illetve a menetdinamika terén.
A beltér számos elemét továbbfejlesztették, illetve magasabb minőségűre cserélték; az utastéri környezet és a HMI kezelőfelület egyaránt jobb minőségű lett, míg a konnektivitási szolgáltatásokat az Apple CarPlay® és Android Auto™ kompatibilitás javítja, így a felhasználók a Mazda MZD Connect rendszeren keresztül kezelhetik iPhone-juk vagy Android készülékük alkalmazásait.
A belsőt érintő módosításokkal párhuzamosan a 2019-es Mazda CX-5 módosított első és hátsó lengéscsillapítókat és kanyarstabilizátorokat, optimalizált karakterisztikájú elektromos szervokormányt, valamint G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) rendszert kapott; ez utóbbi az alapfunkció továbbfejlesztett változataként közvetlenül képes a fékeken keresztül befolyásolni a perdületi tehetetlenséget, ami még intenzívebb stabilitás-szabályozást eredményez.
A minden eddiginél precízebben, élvezetesebben vezethető, jóval kifinomultabban viselkedő 2019-es Mazda CX-5 megszilárdítja a modell pozícióját, mint a szabadidőautóvek műfajának egyik legélvezetesebben vezethető képviselője.
2019-es Mazda CX-5 – rövid áttekintés
- Az új, kiváló minőségű beltéri csomag valódi Nappa bőrkárpitozással, valódi fa dekorpanelekkel és egyéb, kiváló minőségű anyagokkal biztosít fokozott minőségi hatást és prémium légkört.
- A csomag része a műszeregység közepén elhelyezett, számos információ megjelenítésére alkalmaz, 7 colos TFT LCD kijelző.
- A bőrkárpitozású kiviteleken az első ülések szellőztető funkciót kapnak: a rendszer az ülőlap és a háttámla bőrkárpitozásába fúrt, parányi luykakon keresztül elszívja az utas és az ülés felülete között rekedt, forró levegőt. Ez kényelmesebbé teszi az utazást az elöl ülők számára.
- A letisztultabb megjelenést szolgálja az új, keret nélküli belső visszapillantó tükör.
- A klímaberendezés kezelőpaneljét áttervezték, így az jobban harmonizál a belső tér vízszintes elrendezésével. Az ülésfűtés kapcsolókat és hasonló kezelőszerveket áthelyezték a klímavezérlő panelre. Maga a panel szélesebb kijelző felületet és kisebb átmérőjű forgókapcsolókat alkalmaz.
- A Commander Control kezelőszerv és a többi forgókapcsoló finoman texturált felületet kapott, ami kifinomultabb megjelenést és kellemesebb tapintást eredményez.
- Az olyan belső szerelvények, mint az új tetőkonzol, egyszerű, mégis kifinomult kialakítást kaptak. A keret nélküli belső visszapillantó tükör letisztult megjelenésű, míg az egységes fehér megvilágítás még kifinomultabb összhatást valósít meg.
- Az első és hátsó üléseknél egyaránt újak a LED-es lágtérmegvilágító lámpák; a kesztyűtartóba szintén világítást szereltek.
- A fedélzeti konnektivitási szolgáltatásokat az Apple CarPlay® és Android Auto™ kompatibilitás javítja, így a felhasználók a Mazda MZD Connect rendszeren keresztül kezelhetik iPhone-juk vagy Android készülékük alkalmazásait.
- Ami a külső változásokat illeti, a letisztultabb, egységesebb megjelenés érdekében fehér LED-es rendszámmegvilágító lámpákat szereltek fel.
- Új rajzolatú 19 colos keréktárcsák jelentek meg az opciós listán.
- A 17 colos könnyűfém keréktárcsák az eddigi sötétezüst helyett metálszürke színűek.
- A felfrissített 2019-es Mazda CX-5 stabilabb vezethetőséget és rugózási kényelmet kínál. A modell még tökéletesebb egyensúlyt teremt a vezető parancsaira adott, lineáris reakciók és a rugózási komfort között, köszönhetően a Mazda legújabb kutatásai és fejlett technológiáit hasznosító futómű-fejlesztéseknek.
- A felfüggesztésnél egészén (beleértve az első és hátsó lengéscsillapítókat, valamint kanyarstabilizátorokat) alkalmazott megoldások nagy mértékben megkönnyítették a modell kezelhetőségét csekély gyorsulási erőkkel járó manőverek során, míg nagy gyorsulási erőket ébresztő manővereknél finoman és stabilabban reagál a jármű.
- Az elektromos szervokormány jellemzőinek optimalizálásával együtt a továbbfejlesztett felfüggesztés finomabb, minőségibb rugózást biztosít, még az útról érkező csekély erőhatások esetében is lineárisabb csillapítási erőkkel, ugyamakkor hatékonyan nyeli el a nagyobb erőhatások által ébresztett ugrásokat.
- Frissen bevezetett G-Vectoring Control Plus (GVC Plus). A G-Vectoring Control (GVC) továbbfejlesztett, közvetlen perdületi nyomatékszabályozással felszerelt verziója még stabilabb viselkedést eredményez nagy sebességeknél.
- A felfrissített 2019-es Mazda CX-5 háromféle Euro 6d-TEMP besorolású motorral rendelhető: SKYACTIV-D 2.2 (üzemanyag-fogyasztás: 5.0-8.7 l/100km; CO2-kibocsátás: 131-225 g/km) dízelmotorral, SKYACTIV-G 2.0 (üzemanyag-fogyasztás: 6.5-10.0 l/100km; CO2-kibocsátás: 148-226 g/km), valamint SKYACTIV-G 2.5 (üzemanyag-fogyasztás: 6.8-10.4 l/100km; CO2-kibocsátás: 153-252 g/km) közvetlen befecskendezésű benzinmotorral.[2][3][4]
[1] A 2019-es Mazda CX-5 kapcsán közölt műszaki adatok, megfogalmazások és értékek az európai piacra vonatkoznak. A globális információk eltérőek lehetnek.
[2] A járműveket a WLTP eljárás ((EU) 1151/2017; (EU) 2007/715 rendeletek ) szerint homologizálták.
NEDC üzemanyag-fogyasztás: 4.5-6.3 l/100 km; CO2-kibocsátás: 118-165 g/km. Az összehasonlíthatóság érdekében a hivatkozott értékek az NEDC normát követik; az értékeket az ( EU ) 1153 / 2017 végrehajtási rendelet előírásaival öszhangban határozták meg.
[3] A járműveket a WLTP eljárás ((EU) 1151/2017; (EU) 2007/715 rendeletek ) szerint homologizálták.
NEDC üzemanyag-fogyasztás: 5.6-8.8 l/100 km; CO2-kibocsátás: 127-199 g/km. Az összehasonlíthatóság érdekében a hivatkozott értékek az NEDC normát követik; az értékeket az ( EU ) 1153 / 2017 végrehajtási rendelet előírásaival öszhangban határozták meg.
[4] A járműveket a WLTP eljárás ((EU) 1151/2017; (EU) 2007/715 rendeletek ) szerint homologizálták.
NEDC üzemanyag-fogyasztás: 5.8-9.3 l/100 km; CO2-kibocsátás: 133-212 g/km. Az összehasonlíthatóság érdekében a hivatkozott értékek az NEDC normát követik; az értékeket az ( EU ) 1153 / 2017 végrehajtási rendelet előírásaival öszhangban határozták meg.