Ezeket vizsgáltassuk át az autónkon tavasszal
A tavasz nemcsak azt jelenti, hogy többet lehetünk a szabadban, hanem azt is, hogy hogy ideje elvinni az autót a márkaszervizbe, szezonális átvizsgálásra.
Az autók tavaszi átvizsgálásakor az első feladat a futómű és gumialkatrészek ellenőrzése, hogy a sózás, vagy esetleg a jégbordák nem okozták-e a gumialkatrészek sérülését; de a féknyergeket is ellenőrzik a sós hólé miatt.
A fagyos idő hamar kátyússá teszi az aszfaltot, és a nagyobb gödrök, aszfalthibák alaposan igénybe veszik a futóművet, az elállítódott futómű geometria miatt pedig a gumik erőteljesen kopni kezdenek. A futómű alkatrészek mellett ugyancsak indokolt a lengéscsillapító vizsgálata is. A lengéscsillapító meghibásodása ugyanis a fékút megnövekedését és az abroncsok rendellenes kopását okozza, akárcsak a lógó, vagy kotyogó gömbcsukló, ami miatt instabillá válik az autó, és az egyenesfutása is romlik. A márkaszervizekben gyakran derül fény a kátyúk okozta abroncssérülésekre is. Nem ritka a szálszakadás és egy-egy nagyobb zökkenőtől még az abroncs oldalfala is dudoros lesz, amitől aztán rázni kezd a kormány.
Az ablaktörlő lapátokat télen alaposan igénybe veszi a fagy és az alkoholtartalmú téli ablakmosó. Ezt a folyadékot le kell cserélni, ha lehet olyanra, amiben bogároldó adalék is van.
A tavaszi átvizsgáláskor javasolt a pollenszűrő cseréje, és ezzel egy időben a klímarendszer ellenőrzése, fertőtlenítése is, mert annak hiányában a különféle lerakódásokban elszaporodhatnak a rossz szagú mikroorganizmusok. Ez azon túl, hogy mindenkire nézve egészségtelen, még az asztmások állapotát is rontja.
A klímatisztítást azonban mindazoknak félévente ajánlatos elvégeztetni, akik télen is használják a légkondicionálót, hogy párátlanítsák a kocsi ablakát. Ugyancsak sűrűbben kell ellenőriztetni az akár évi 50-60 ezer kilométert futó céges autók klímáját is.
dasblog.hu