A március lett a legjobb hónap a SEAT történetében

Példa nélküli eredmény. Márciusban a SEAT közel hét évtizedes történetének legjobb, egy hónapra jutó eredményét érte el a kiszállításokat illetően. Az autógyártó 62 500 autót adott át ügyfeleinek, amely 3,5 százalékkal több, mint a 2018. márciusában (2018. március: 60 400 darab) regisztrált darabszám. A 2018. márciusi eredmény volt egészen mostanáig az egy hónap alatt kiszállított legmagasabb darabszám a márka történetében.

A márciusi eredmények nagymértékben hozzájárultak ahhoz, hogy a SEAT rekordszámú kiszállítást teljesítsen az első negyedévben. A vállalat világszerte 8,8 százalékkal több autót adott át ügyfeleinek, mint 2018. első három hónapjában. Az idei évben a március végéig átadott 151 400 járművel a márka épp a tavalyi év hasonló időszakában regisztrált, 139 200 darabos kiszállítási rekordot adta át a múltnak.

A CUPRA* márka kiszállításai is hatással voltak a vállalat eredményeire. 2019. első negyedévében a CUPRA ügyfelei 6 000 autót vehettek át, amely 115,7 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakának eredménye. A növekedés pedig elsősorban az új CUPRA Ateca modellnek köszönhető. (*megjegyzés: a CUPRA eredményeit a SEAT összesített darabszámai már tartalmazzák)

A SEAT marketing és értékesítés területéért felelős alelnöke és a CUPRA ügyvezető igazgatója, Wayne Griffiths hangsúlyozta, hogy „új modellekből álló és széles termékkínálatunk tette lehetővé, hogy az év első negyedévében is folytassuk a rekordok felállítását. A gazdasági környezet számos bizonytalanságot és kihívást tartogat, amely az első negyedévben elért rekordot még értékesebbé teszi. Az új SEAT Tarraco további lendületet biztosít a világszintű értékesítésünk számára, amely bíztató az év egészére nézve. Emellett a CUPRA kiemelkedő első negyedéves eredményei is arra bíztatnak minket, hogy folytassuk a márka jelenlétének erősítését Európában és a stratégiailag fontos régiókban, mint például Észak-Afrika vagy Latin-Amerika.”

2019. első három hónapjában Németország, az Egyesült Királyság és Algéria meghatározó teljesítménye támogatta leginkább a SEAT kiszállításainak világszintű növekedését. Spanyolország és a Németország volt a két fő piac, ahol a vállalat 29 400 járművet adott át ügyfeleinek. A kiszállítások 16,2 százalékkal emelkedtek Németországban és 2,9 százalékkal Spanyolországban, annak ellenére, hogy a forgalomba helyezések közel 7 százalékkal csökkentek az országban. A SEAT vezető helyen van a márkák között az első negyedéves kiszállításokat és a kiskereskedelmi értékesítést tekintve. A spanyol vállalat minden eddiginél jobb kiszállítási eredményt ért el Németországban és az Egyesült Királyságban, utóbbiban 12,3 százalékkal 20 600 darabra emelkedett a márka teljesítménye.

A SEAT rekordját támogatja továbbá a következő országok piacain regisztrált növekedés is: Franciaország (8 100 darab, + 10,5 százalék), Olaszország (7 000 darab, + 12,3 százalék), Ausztria (6 000 darab, + 4,3 százalék), Svájc (3 400 darab, + 8,8 százalék) és Hollandia (3 000 darab, + 16,2 százalék). A spanyol autógyártó a fent felsorolt országok közül Ausztriában és Svájcban történetének legjobb első negyedéves eredményét zárta.

Emellett pedig Algéria volt az az ország, ahol a SEAT kiszállításai legnagyobb mértékben növekedtek 2018. első negyedévéhez képest és ahol 10 000 kiszállítással és 38,8 százalékos növekedéssel szintén új rekord született. A SEAT kiszállításai szintén bővültek az egyik legfőbb piacának számító Mexikóban, ahol 6 400 átadott autóval 6,2 százalékos volt az emelkedés.