Dobogós helyen zárt a Honda Endurance Racing alakulata a 24 Heures Moto Le Mans hosszútávú versenyen

A Randy de Puniet-vel, Sébastien Gimbert-rel és Yonny Hernandezzel pályára lépő Honda Endurance Racing csapat egy egész álló napon át heroikus küzdelmet vívott a Le Mans-i 24 órás megmérettetésen, és végül második helyre hozta be a Honda CBR1000RR Fireblade SP2-t. A 2018/2019-es FIM Endurance-vb második fordulója mindvégig izgalmas, fordulatokkal teli összecsapást hozott, s csak az utolsó percekben dőlt el az elsőség sorsa. A Honda Endurance Racing mellett egy másik istálló, az 55-ös rajtszámmal induló Emeric Jonchiere, Stéphane Egea, Baptiste Guittet alkotta trió is sikeresen teljesítette a 24 órás futamot, és nyolcadik helyen futott be.

Ismét dobogós helyen végzett a Honda Endurance Racing csapata a 24 Heures Motos of Le Mans elnevezésű összecsapáson. A Randy de Puniet, Sébastien Gimbert és Yonny Hernandez alkotta trió – az egész napon át tartó száguldás után – végül második helyen zárt az immáron 42. alkalommal megrendezett eseményen.

Kezdetben a Honda pilótái vezették a versenyt, ám egy baleset miatt összetört, majd leesett hátsó lámpa miatt nem tervezett boxkiállásra kényszerültek, mely során mindössze három perc alatt kicserélték az alkatrészt, valamint megjavították a rakoncátlankodó gyújtáskapcsolót is.

Hiába esett vissza a csapat a 11. helyre, a Puniet, Hernandez, valamint Gimbert alkotta trió nem adta föl, így a Honda Endurance Racing csakhamar utolérte a vezető hármast, majd néhány körrel később már ismét a győzelemért harcolt.

Puniet nagy igyekezetében elhagyta a pályát, de ez szerencsére nem gátolta a felzárkózásban, ugyanis ő és a Fireblade SP2 is karcolások nélkül megúszta a kicsúszást, s a francia versenyző újabb boxkiállás nélkül folytathatta a versenyt.

Miután leszállt az éj, az alakulat szinte csak Randy de Puniet-re támaszkodott, és minden második pilótacserénél őt küldte pályára, hogy legtapasztaltabb versenyzőjük minél jobb eredményeket érhessen el napfelkeltéig. Ez remek döntésnek bizonyult, ugyanis az egykori MotoGP-pilóta ellentmondást nem tűrően gyorsult, mi több, az éjjeli etap végén, reggel hét körül megfutotta a verseny leggyorsabb körét is (1:36.819).

Ennek eredményeként a Honda Endurance Racing Fireblade-je mindvégig a mezőny leggyorsabb motorja volt, a reggeli órákban folyamatosan előzte ellenfeleit, és egyre közelebb került a végső győzelemhez.

A verseny utolsó óráiban világossá vált, hogy ez lesz a hosszútávú-világbajnokság egyik legizgalmasabb és legemlékezetesebb összecsapása, miután a Honda

Endurance Racing alakulata felzárkózott a futamot vezető SRC Kawasaki egysége mögé.

Nem sokkal a leintés előtt még kiállt a 111-es Honda egy – tankolással egybekötött – boxlátogatásra, hogy biztosan elegendő legyen az üzemanyag a leintésig, ám ezzel hátrányba került, és kérdésessé vált, hogy lesz-e elég idő ismét felzárkózni az élre. A pilóták és szerelők közös álma akkor foszlott szét, amikor a verseny utolsó negyedórájában újra bejött a pályára a felvezető autó, meggátolva, hogy nyílt csatában dőljön el az elsőség sorsa. Így végül másodikként zárt a Honda Le Mans-ban, de a csapattagoknak nem lehet oka búslakodásra, elvégre a dobogó második foka is megsüvegelendő eredmény a Honda CBR1000RR Fireblade SP2-vel pályára lépő, szinte teljesen új alakulatnak.

Balszerencsés hétvégét tudhat maga mögött a jelenlegi bajnok, az F.C.C. TSR Honda France, melynek versenyzője, Mike di Meglio még a viadal első harmadában hatalmasat esett. Sajnos hiába javították meg rekordidő alatt a Fireblade-et, illetve küldték vissza a pályára Megliót, Freddy Foray-t és Josh Hookot, ugyanis versenyzőik felzárkózás közben újabb hibát észleltek, s ezért ismét a boxba rendelték a motort.

Ezúttal a nyolcadik helyről kényszerültek kiállni fékhiba miatt, mely következtében gyakorlatilag a teljes fékrendszert kicserélték a motoron. A beavatkozás után Forey igyekezett behozni az elvesztegetett perceket, de sajnos összeütközött egy másik motorossal, és csúszás közben súlyosan megsérült a CBR erőforrása. Szinte az összes motorolaj elfolyt és több létfontosságú alkatrész megsérült, ezért a szerelők újabb két órát dolgoztak a boxban, hogy helyrehozzák a balesetben megsérült gépet.

Kitartásukra jellemző, hogy végül talpra állították a Fireblade-et, és ha nem is küzdhettek a pontszerző helyekért, becsületből végig csinálták a 24 órás versenyt, és a 35. helyen értek célba.