Egy versennyel a szezon vége előtt hosszútávú világbajnok a Toyota Gazoo Racing
Óriási bravúr: A TOYOTA GAZOO Racing a 2018-as Rally Világbajnokság, majd a 2019-es Dakar megnyerése után a 2018-2019-es idény utolsó előtti fordulójában, egy drámai futamon – amit erősen befolyásolt az időjárás – megszerezte a FIA Hosszútávú Világbajnoki (WEC) címét a csapatok mezőnyében, a Total Spa-Francorchamps 6 órás versenyen. A bajnoki címet még fényesebbé teszi, hogy a Toyota versenyistállója, a márka történetében először az idény során Le Mans-ban is diadalt tudott szerezni. A világ legzöldebb autógyártójának 1000 lóerős hibrid erőgépei tehát idén nem találtak kihívóra…már csak egy kérdés maradt: a világbajnoki címet ugyan már bezsebelte a csapat, de vajon meg tudják e ismételi a bravúrt, és egy évadon belül másodszor is megnyerni a Le Mans-t?
Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Fernando Alonso a pilóták bajnokságában tovább növelték előnyüket – immár 31 pontra – a 8. rajtszámú TS050 HYBRID-del, miközben már csak egy futam van hátra, ahol 39 pontot lehet szerezni. Ez volt a negyedik futamgyőzelmük az idényben, amit egy éve győzelemmel nyitottak szintén itt, Spa-ban. A 7. rajtszámú TS050 HYBRID legénysége – Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López – a legjobb köridővel állt az élen majdnem a táv feléig, ám ezután 11 percet veszítettek egy érzékelő meghibásodása miatt. Végül a hatodik helyen értek célba. Az első körökben drámai esemény tanúi lehettünk: alig pár perccel a rajt után, a WEC futamok történetében először erős havazás kezdődött. Ennek ellenére a futam még fél óráig folytatódott, amikor is be kellett küldeni a safety car-t, miközben a pole pozícióból rajtoló Mike állt az első helyen, 7-es rajtszámú autójával. 25 perccel később – immár szikrázó napsütésben – folytatódott a futam. Mike a 3. rajtszámú Rebellion előtt haladt, Sébastien pedig – aki veszített némi időt a kiálláskor – azonnal feljött a második helyre a 8-as rajtszámú autóval, majd a 19. kör végén átvette a vezetést. A néhány perccel később bekövetkező baleset miatt bejövő safety car mindkét autó számára hatalmas gondot okozott. Sébastiennek ugyanis tankolni kellett, ám a bokszutca le volt zárva, ezért a WEC szabályok értelmében a csapat csak öt másodpercig tankolhatott. Mike, aki kevesebb üzemanyagot használt fel a verseny nyitó szakaszában, szerencsére rendesen meg tudta tankolni autóját, sőt abroncsot is tudott váltani, amikor megnyitották a bokszutcát. Eközben Sébastien is megállt tankolni, amivel egy percet veszített, és így visszaesett a tízedik helyre.
Ezután újabb izgalmak következtek: mire mindkét autó kiállt a bokszutcába, az új slick abroncsokkal jól haladó Sébastien feljött a második helyre. A második óra vége felé az egész pályán sárga jelzés volt érvényben; ekkor ült be Kamui a 7-es autóba, Fernando pedig a 8-asba.
Közel három óra elteltével újabb drámai fordulat következett, amikor a nagyjából 50 másodperces előnnyel vezető Kamui hibát észlelt a 7. rajtszámú autó egyik érzékelőjében. Kiállt a bokszutcába, ahol bár a szerelők gyorsan megjavították a hibát, José már csak négykörös hátrányból indulhatott a 19. helyen. Ekkor Kazuki állt az első helyen a 8. rajtszámú autóval, de egy újabb havazás miatt mindkét autó esőgumikra váltott, ami ideálisnak bizonyult, miután két órával a futam vége előtt újabb felhőszakadás érte el a pályát, amire ezért 25 perc erejéig ismét bejött a safety car. Az utolsó óra elejére José feljött a hatodik helyre, Fernando pedig több mint egy körre növelte a 8. rajtszámú autó előnyét az élen. Ám ekkor újból lesújtott a rossz idő, és jött a safety car. A versenyt a tervezettnél pár perccel korábban le is intették az időjárás miatt. A futam végén Fernando ült a 8. rajtszámú autó kormányánál, és egy kör előnnyel vezetett a 3. rajtszámú Rebellion és a 11. rajtszámú SMP Racing autók előtt. Kamui szép hajrát követően a hatodik helyen végzett 7-es rajtszámú autójával, négy körrel a győztes mögött. A csapat most Franciaországba indul az idényzáró, 24 órás Le Mans futamra, ami június 15-16-án lesz.