A 2019-es Honda CRF250L

Bevezetés

A negyedliteres, kettős célú motorkerékpárok az élet minden területén helytállnak. Csekély tömegüknek és karcsú építésmódjuknak köszönhetően könnyedén vágnak át a városi dugókon, ugyanakkor fejlett futóművük és bőséges hasmagasságuk a terepes szakaszok – élvezetes és kényelmes – leküzdését is lehetővé teszi. Semmi nincs tehát, ami útját állhatná a tulajdonosoknak, a helyváltoztatás szabadsága a kezdőknek és haladóknak egyaránt adott.

E gépek közé tartozik az Európában 2012-ben bemutatott Honda CRF250L, ami az idősebb és a fiatal pilóták körében is igen közkedveltté vált az elmúlt időszakban. Előbbiek könnyű kezelhetőségét értékelik nagyra, s gyakorta második motorként tartják, míg az ifjabb korosztály a robogók stílusos, „menő” alternatíváját látják benne. További előnye, hogy mindkét két vásárlói réteg számára adott a biztonságos terepezés lehetősége, tehát valóban bárhol, bármikor használható járművet tisztelhetünk a modellben.

Mivel örökölte a krosszpályákról ismert, neves ősök, nevezetesen a CRF250R és CRF450R génjeit, kifejezetten otthonosan mozog terepen, s ugyancsak remek társ a mindennapokban.

Honda CRF250L – Készen áll a városi és terepes kihívásokra.

Áttekintés

A bevált, erős acélváz és a nagy rugóutakkal felvértezett Showa futómű nem változott, megújult viszont az idomzat, ami a CRF450R minimalista stílusával nyűgözi le környezetét. További erős érv a modell mellett az alapfelszereltség részeként kínált, hátsó keréken kikapcsolható blokkolásgátló, valamint a fordulatszám- és üzemanyagszint-mérővel kiegészített, megannyi információt szolgáltató, digitális műszeregység.

Ezúttal nem módosítottak az erőforráson, s nem is volt szükség rá, hiszen a 2017-es modellfrissítés során teljesen átdolgozták az üzemanyag-befecskendezést, a fojtószelepházat és a levegőszűrőházat, ezáltal a 249 cm3-es egyhengeres nyomatékosabb lett az alsó fordulatszám-tartományban, és csúcsteljesítménye is nőtt.