A sokat utazó vezetők kedvence lehet az új Camry
A magyarországi felső-középkategóriás szemgens mintegy 87%-át teszik ki a vállalati flottavásárlások. Ezen a piacon jelent mostantól vadonatúj, és a világ legfejlettebb, negyedik generációs hibrid elektromos hajtása révén egyedülálló alternatívát az új Toyota Camry. Azoknak ugyanakkor, akik sokat utaznak, az alacsony üzemben tartási költségek (TCO) mellett fontos szempont a mindennapokban használt autó jelentette vezetési élmény is, e tekintetben pedig a világverő japán modell legújabb generációja egészen különlegeset nyújt. Erről nem csupán az ultrahatékony, 218 lóerős rendszerteljesítményű, 8,3 mp-es 0-ról 100 km/órára történő gyorsulást lehetővé tevő öntöltő hibrid elektromos hajtáslánc, és a hozzá kapcsolódó gyorsan kapcsoló, hatfokozatú szekvenciális Shiftmatic sebességváltó gondoskodik. Legalább ilyen fontos szerepe van az új karosszéria eredményezte 30%-kal nagyobb torziós merevségnek, a motort négy ponton felfüggesztő, és ezáltal a rezgéseket mérséklő, a szilárdságot és stabilitást nyújtó rögzítőrendszernek, valamint a még jobb vezethetőséget és prémium rugózási komfortot eredményező vadonatúj felfüggesztésnek.
Elsőre talán nem gondolnánk, de nem csupán a költséghatékonyságra törekvő és a környezettudatosságot előtérbe helyező vállalatok közép- és felsővezetőinek kedvenc választása lehet a vadonatúj Toyota Camry, a legendás modell 15 után Európába visszatérő legújabb generációja. A világverő japán modell (az eddig összesen 19 millió példányban gazdára találó, közel négy évtizedes múltra visszatekintő Camry évek óta a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás autója) ugyanis kiállja az összehasonlítást a vezetési élmény terén bármilyen teljesítménydízellel, miközben környezetbarát, városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemet, alacsony fogyasztást és elnyűhetetlen megbízhatóságot kínál. A Toyota flottaszakértői nem véletlenül bátorítják az ügyfeleket az autó kipróbálására: aki egyszer az új Camry volánja mögé ült, azt nehéz lesz rábeszélni más autóra.
Fokozott szilárdságú karosszéria
Az új Camry Hybrid kiemelkedő menetdinamikai képességeinek és kiváló rugózási kényelmének kulcsa a GA-K platformon alapuló, vadonatúj karosszéria. A csekély tömegű, igen szilárd szerkezet kiemelkedő torziós merevséget biztosít. A karosszéria kulcsfontosságú illesztési pontjainál alkalmazott szerkezeti ragasztók maximális varratszilárdságot eredményeznek. Az oldalsó hossztartók külső merevítéseinek az A-oszlop és az alvázhossztartó, az A-oszlop és a küszöbelem, a B-oszlop és az alvázhossztartó, valamint a B-oszlop és a küszöbelem közötti pontokhoz való rögzítésére, valamint a hossztartó hátsó bekötése és a hosszanti küszöbelem hátsó szakasza közötti illesztés rögzítésére alkalmazott új módszer gyűrűs vázszerkezetet eredményezett. Az első felfüggesztés toronykitámasztásánál, valamint a szélvédő előtti kereszttartónál alkalmazott zártszelvényű konstrukció fokozott varratszilárdságot eredményez. A jármű orránál a hűtő V-alakú megtámasztást kapott, valamint alváz-kereszthosszabbítókat és toronykitámasztást alkalmaztak, továbbá megnövelték a rugótorony és a felső merevítő elem szilárdságát. Az utastérben optimalizálták a padlóalagút magasságát. Az első ülések rögzítősínjét közvetlenül a karosszériához erősítették, az ülések kereszttartóinál folytonos peremet alkalmaztak, míg az első ülések hátsó rögzítőkonzolját húzásos eljárással készítették el. Ezek a megoldások egytől egyik a vázszerkezet szilárdságának javítását szolgálták. A tető és a hossztartó közötti illesztés merevségét ponthegesztés alkalmazásával optimalizálták. A hátsó vázszerkezet szintén gyűrűs kialakítást kapott, míg a hátsó futómű bekötési pontjaihoz kötődő merevítés, a padló alatti keresztmerevítés, valamint a hátsó kereszttartó illesztéseinek megerősítése fokozza a hátsó felfüggesztés oldalirányú merevségét.