A piac egyik legszínesebb nagycsaládos modellválasztékát kínálja a Toyota
Az innovatív hibridtől a praktikus buszlimuzinokon át a luxusterepjárókig terjed a Toyota és a Lexus hétszemélyes – nagycsaládos kedvezménnyel elérhető –típusainak kínálata.
Öt kategóriában, öt markánsan eltérő karakterű és funkcionalitású hétszemélyes típussal elégíti ki a nagycsaládosok autóvásárlását elősegítő állami támogatás követelményeit a Toyota és a Lexus.
A nagycsaládosok autóvásárlását segítő állami támogatás megjelenésével előtérbe kerültek Magyarországon a hétszemélyes modellek. Pontosabban előtérbe kerülnének, ám a legtöbb gyártó kínálatában mostanra vagy megfogyatkoztak, vagy eleve nem is szerepeltek három üléssoros típusok. Most látszik igazán, mekkora űrt hagytak maguk után a piacról a szabadidőjárművek által kiszorított, klasszikus buszlimuzinok; a divat átgondolatlan kergetése számos márkát érint most kellemetlenül.
Nem várható el persze az autóipartól, hogy igazodjon egy ilyen, nemzetközi léptékkel mérve kis jelentőségű piac igényeihez. Az igazán nagy autógyártókat azonban egy ilyen helyzet sem éri felkészületlenül: valódi globális portfoliójának köszönhetően a Toyota a világ bármely piacán képes rugalmasan alkalmazkodni a változó helyzetekhez és követelményekhez. A Toyota szerencsés helyzetben van, hiszen öt, markánsan egyedi karakterű típussal áll a nagycsaládos vásárlók rendelkezésére, és ezzel a hazai piac egyik legsokoldalúbb hétüléses palettáját kínálja.
Környezettudatos családoknak
Nem létezik az európai piacon még egy olyan tiszta üzemű, személyautós vezethetőséget nyújtó, külső feltöltést nem igénylő hétszemélyes modell, mint a Toyota Prius+. A világ legnépszerűbb öntöltő hibrid modellcsaládjának legtágasabb tagja 2016-os átfogó megújulása óta még inkább megfelel az óvilági vásárlók elvárásainak: a bevált 1.8 literes, Atkinson ciklusú benzinmotorra épülő hibrid hajtáslánc a Priustól megszokott csendes, rezgésmentes utazási élményt nyújtja, családbarát biztonsági és infotainment funkciókkal megtoldva. A Prius+ titka a lítium-ion akkumulátorok innovatív elhelyezése: míg más gyártók görcsösen ragaszkodnak ahhoz, hogy hibrid típusaik akkumulátor-csomagját a padló hátsó szakaszán, a csomagtartó vagy a második üléssor alatt helyezzék el, és ezzel lehetetlenné teszik a harmadik üléssor beépítését, a Toyota tervezői ez esetben az első ülések alá építették be az akkukat, így téve lehetővé a hétszemélyes belső teret. Ezáltal akár hét utas osztozhat a kimagaslóan kedvező 95 g/km CO2-kibocsátáson és 4,1 literes átlagos üzemanyag-fogyasztáson, azaz minden egyes utas 0,6 liter benzinből tehet meg száz kilométert – ez pedig a piac abszolút legjobb fajlagos környezeti (és pénztárca-) terhelésű típusává teszi a Prius+ buszlimuzint.
Praktikum mindenek felett
A ProAce Verso tervezői mindent megtettek annak érdekében, hogy a Toyota univerzális típusa mindkét legendás felmenője, a Hiace kisbuszok és a Verso egyterű-család hagyatékára méltónak bizonyuljon. A modern padlólemezre épülő jármű a személygépkocsik pontos vezethetőségét, zaj- és rugózási komfortját, valamint biztonságát elegyíti a klasszikus kisbuszok gigantikus helykínálatával és felülmúlhatatlan használati értékével. A háromféle karosszériahosszal (4,6, 4,9 és 5,3 méter), kétféle tengelytávval (2,9 és 3,2 méter) rendelhető ProAce Verso olyan prémium kényelmi szolgáltatásokkal teszi élvezetessé és könnyeddé az utazást, mint a kéz nélkül nyitható, motoros mozgatású oldalajtók vagy a panoráma napfénytető; a helykihasználást hosszában tologatható ülések és külön felnyitható hátsó szélvédő fokozza. Az ergonomikusan kialakított vezetői környezet és a kategória legtisztább üzemű, 95-180 lóerős erőforrásokból álló motorkínálata a szabadidőjárműveket idéző vezethetőséget biztosít, míg az utasok biztonságról vezetőtámogató rendszerek (autonóm vészfékezés, holttér-figyelés, sávelhagyásra figyelmeztetés, éberség-felügyelet, jelzőtábla-felismerés, intelligens adaptív tempomat és adaptív világítás) és ötcsillagos EuroNCAP minősítés gondoskodik.