Együtt rajtol az LC és a Supra a Nürburgringen
A Toyota és Lexus sportautók rajongói nem is álmodhatnának szebbet, mint azt, hogy egyszerre láthatják két kedvencüket, a bemutatása után szinte azonnal ikonná váló Lexus LC szuperspotkupét és a 17 év után visszatérő sportautólegenda Toyota Suprát a versenypáyán. Minden jel arra utal, hogy az álom valóra válhat. A történet még tavaly kezdődött…
2018. október 20-án egy bizonyos, bevezetés előtt álló sportkocsi állt rajthoz a VLN9 futamon, vagyis a VLN Langstreckenmeisterschaft Nürburgring 9. fordulójában, ami VLN Nürburgring Hosszútávú Bajnokságként is ismert. Az adatlapon a Nevező rubrikában a TOYOTA GAZOO Racing szerepelt, a Jármű neve részbe pedig ezt írták: Toyota A90. Volt már erre példa korábban is, hiszen a Lexus LFA és a Toyota 86 is részt vettek hasonló futamokon, mielőtt kereskedelmi forgalomba kerültek.
Ahogy Akio Toyoda a vállalat világszintű elnöke (és maga is mesterpilóta, aki képességeit épp a Nürburgringen, egy korábbi generációs Suprával tökéletesítette) fogalmaz: „A teljesítményre kihegyezett autóinkat a Nürburgringen kell tökéletesítenünk és fejlesztenünk. Nem elég csupán az NVH-értékeket nézegetni, miközben az autó a tesztpályán halad. Az autók mellett a szerelőink és mérnökeink szemléletét is folyamatosan módosítanunk kell.”
Bár az új modellek fejlesztését általában a legnagyobb titokban végzik, a Toyota nyilvános versenyeken tökéletesítette az autóit. Ez mindenben ellentmondott az uralkodó szemléletnek.
„Hihetetlenül élvezetes vezetni”
A GR Supra modellt a TOYOTA GAZOO Racing fehér, vörös és fekete színeiből álló álcafestéssel látták el. Az autó szinte teljesen megegyezett a sorozatgyártású modellel, csak kiegészítették az előírt verseny- és biztonsági felszereléssel. Az autón egyértelműen kevesebb módosítást hajtottak végre, mint versenytársain. Ennek jó oka volt: a Toyota azért indította a gépet a VLN9-en, hogy elvégezzék az egyik fejlesztési tesztet, ahol azt vizsgálják, hogyan teljesít az autó kiélezett körülmények között. A pilóták között két GR Supra tesztpilóta volt: Herwig Daenens és Hisashi Yabuki, illetve Morizo – vagyis maga Toyoda elnök. A reggeli időmérő edzésen a csapat 9 perc 31,235 másodperces időt ért el három körben, amivel a 94. helyről rajtolhattak a 162 induló közül. A verseny délután rajtolt, és eltekintve a célba érés előtt egy órával észlelt kenőanyag-szivárgástól a kardántengelynél, az autó gond nélkül teljesített, majd a 116. helyen végzett. A csapat hat alkalommal vitte ki a gépet a bokszutcába, de erre nem az autóval kapcsolatban felmerülő gondok miatt volt szükség, hanem azért, mert a sorozatgyártású modellel azonos méretű üzemanyagtartály miatt csak négy kört tudtak megtenni egy tankolással. A futamot követően Toyoda elnök azt mondta Tetsuya Tada főmérnöknek : „Hihetetlenül élvezetes vezetni ezt az autót.” Tada megkönnyebbült. Ez a vélemény azt jelentette, hogy a GR Supra átment a nürburgringi záróvizsgán.