A rendezők folyamatos készenlétben
Tudjuk, látjuk, halljuk, hogy milyen egy sportesemény versenyzői oldalról, hiszen a reflektorfény oda vetül. Arról azonban ritkán esik szó, milyen feladatokat kell megoldaniuk a rendezőknek. Őry Tamás, a Truck Race Promotion első embere a kamionos Európa-bajnokság és egy kicsit a Nyíregyháza rali kapcsán is betekintést engedett a rendezői kulisszák mögé.
Célegyenesbe ért a felkészülés?
Persze! A hétvégén nálunk vendégeskedik a kamionos Európa-bajnokság mezőnye, úgyhogy ilyenkor már nagy az izgalom nem csupán versenyzői, hanem rendezői oldalról is – nyilatkozta Őry Tamás, az ETRC hazai futamának fő szervezője. – A szervezéssel jól állunk, a munkát elvégeztük, az örök kérdésre pedig, hogy milyen idő lesz, egyelőre nem tudjuk a pontos választ. De felkészültünk a nagy melegre is: a gyerek és felnőttprogramokat egy ezer négyzetméteres klimatizált rendezvénysátorba telepítjük be a Supergold tribün mögé.
Mekkora az érdeklődés?
Nagy várakozások előzik meg az eseményt, Kiss Norbi misanói futamgyőzelme megalapozta a hangulatot, és az utolsó két-három hétre megerősítettük a versenyt népszerűsítő kampányt is. Az elővételes jegyértékesítés a tavalyival megegyező, de úgy gondoljuk, sokan kivárnak az időjárás miatt. Az elmúlt években egyébként nagyon hasonló nézőszámokat produkált a rendezvény, a hétvége során körülbelül harmincezer ember volt kíváncsi a monstrumok csatájára, ha ez idén is összejönne, azzal már elégedettek lennénk.
Hogyan oszlanak meg a feladatok? A verseny előtt, vagy közben van belőlük több?
A munka dandárját előre el kell végezni, de azért a kiállítók és partnerek gondoskodnak róla, hogy az utolsó pillanatban se unatkozzunk: egy ilyen rendezvényen minden folyamatosan változik, mindenen módosítani kell. De ez természetes, hiszen az a dolgunk, hogy őket és a csapatokat is mindenben segítsük.
Milyen újdonságok várhatók az előző évekhez képest?
Azon kívül, hogy elképesztően izgalmas versenyfutamokra van kilátás, lesz egy kiegészítő motoros rendezvényünk, a superenduro-kupa, amely egy épített pályán zajlik majd a Porsche-parkolóban. Ez alapvetően a sportág népszerűsítését szolgálja majd, méghozzá azért, mert nagyon klassz volt a Papp László Sportarénában az idei világbajnoki futam, de még jobb lesz, ha jövőre több magyar tud odaállni a rajthoz.
Ennyi év után lehet ezt már rutinból csinálni?
A szervezés nagy része megy rutinból, illetve nagyon sok olyan partnerünk van, akikkel összeszoktunk az elmúlt évek során: ilyen a Hungaroring, az építő-cég, a catering, a műszak. Velük nagyon jó kapcsolat alakult ki, de még így sem szabad elkényelmesedni, hiszen mindig adódnak váratlan helyzetek.
Pont, mint a raliban, amely nagyrészt az improvizációról szól. Még jó, hogy ott is van szerepük, hiszen a nyíregyházi rali Európa-bajnoki futam szervezéséből is oroszlánrészt vállalnak.
Ott a mi elsődleges feladatunk a promóteri munka: a rendezvény népszerűsítése, promóciója, a támogatók felkutatása, bevonása, és hogy felkészüljünk arra, hogy várhatóan rengeteg külföldi vendég érkezik majd a viadalra. A sportszakmai feladatok jó kezekben vannak, ezt tavaly lepróbáltuk, most az a dolgunk, hogy a rendezvény minél szélesebb tömegeket elérjen. A fanatikusok akkor is eljönnek, ha mi egyáltalán nem kommunikálunk, de a küldetésünk, hogy szélesítsük a bázist, új szurkolókat is nyerjünk a sportágnak.
Hol tart a munka?
Az év elején felállt a szervezőbizottság, megvannak a kulcsemberek, a gyorsasági szakaszokat hamarosan véglegesítik, ez azt jelenti, hogy időben vagyunk. Folyamatos a kapcsolattartás a nemzetközi promóterrel, szóval minden a legnagyobb rendben.
Az idén sok év után versenyzőként is visszatért a ralimezőnybe. Milyen érzés?
Túl vagyunk a harmadik versenyen, s legutóbb, Fehérváron éreztem azt, hogy talán olyan teljesítményt nyújtottam, ami számomra is elfogadható. Még mindig ismerkedünk az autóval és egymással is, a mezőny erős, de nagyon élvezem a csatákat, mert hiányzott az adrenalin.
Home