Kandó Electric, KSZC Kandó Kálmán Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája, Kecskemét
Kategória: prototípus
Üzemanyag: elektromos
Honlap: http://eco.kando.kemu.hu/
Facebook: https://www.facebook.com/ElectricKando
2010 őszén alakult meg Kandó Electric csapata azzal a céllal, hogy részt vegyen a Shell Eco-marathon Europe versenyen. 2011-ben a verseny egyetlen magyar középiskolás csapatának már az első versenyköre eredményes volt, majd körről körre javulva végül 371 km-et teljesítettek 1 kWh energiával. Ez összesítésben a 6. helyet jelentette, a középiskolás csapatok mezőnyében pedig az első helyezést érték el a kecskeméti középiskolások.
A csapat 2011-ben még kölcsön-karosszériába épített saját fejlesztésű hajtással és programozható vezérléssel indult Lausitzban, a 2012-es megmérettetésre azonban a diákok már saját tervezésű és kivitelezésű karosszériába építették be az elektromos hajtást és vezérlést. A 2013-as rotterdami versenyen második autójukkal és új hajtással 187 km/kWh eredményt értek el, amellyel a 22. helyen végeztek, 2014-ben megdöntötték rekordjukat, hiszen 433 kilométert tudtak megtenni 1 kWh energiával. Ugyanebben az évben a középiskolások elnyerték a Shell Eco-marathon Europe Dizájn Díját. 2015-ben a 16. helyen végeztek, 2016-ban Londonban pedig 336 kilométert tettek meg az 1 kWh óra energiával. 2017-ben számos kihívással kellett szembenézniük, nemcsak a meleg tette próbára a műszereket, de az autó elektronikája is javításokat igényelt. A nehézségek ellenére a 314 km/kWH eredményükkel a kategória első felében, a 17. helyen végeztek.
A Kandó Electric a 2017-2018-as tanévben teljesen új diákokra alapozva szervezte újjá a csapatot, és kezdte meg a munkát az energiahatékony járművön. Az előző 8 főből álló csapat 20 főre bővült, és helyet kaptak a gépész, mechatronikus, elektronikai-technikus, informatikus tanulók is. Ők, a tanult szakmának megfelelően, team munkában dolgoznak: gépészek és a mechatronikusok – az autó mechanikáját-, az elektronikai-technikus és informatikus tanulók az autó vezérlésének átépítésén dolgoztak. Az új csapat könnyedén vette a kihívást 2018-ban, a Queen Elizabeth Parkban tartott versenyen. Az új vezérléssel a 13. helyen végeztek 347 kWh/km teljesítménnyel.
Az idei versenyre ismét új csapattagok csatlakoztak, mivel két tavalyi végzős diák már az egyetemi tanulmányait végzi. Emellett csere történt egy pilóta és egy felkészítő tanár személyében is. A felkészítő tanárok az utánpótlásra is gondolnak, és egy lelkes 9. évfolyamos fiatalt tanítanak motorvezérlés-fejlesztésre.
2019-es versenyre történő felkészülés során két területre koncentráltak – a motorfejlesztésre és a telemetriai rendszerre -, hogy hatékonyabbá tegyék az energiafelhasználásukat. Utóbbival adatokat tudnak gyűjteni a verseny közben, amelyek alapján módosíthatják a beállításokat, és ami segítheti őket az energiahatékonyság növelésében.