Továbbra is jól alakulnak a Lexus és a Toyota globális eladásai
A környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autók iránt világszinten lankadatlanul élénkülő keresletnek köszönhetően rendkívül sikeres volt az együtt a világ legszélesebb, 40 modellből (Európában és így Magyarországon 20) hibrid modellportfolióját kínáló Toyota és Lexus számára a január és május közötti időszak. Remekül teljesített emellett a vállalatcsoport Európában nem forgalmazott két márkája közül a budget kategóriában jó ár-érték arányú autókat kínáló Daihatsu is, míg a busz/teherautó piacon versenyző Hino némileg csökkenő értékesítést könyvelhetett el. A Toyota csoport négy márkája így együtt 4.391.206 új gépjárművet értékesített világszerte, ami 1,8%-os bővülést jelent.
Miközben a globális autópiac stagnál, a Toyota és prémium márkája, a Lexus, a vállalatcsoport Európában nem fogalmazott budget márkájához, a Daihatsuhoz hasonlóan növekedéssel zárta az év első 5 hónapját. Január és május között világszerte 3.649.110 új Toyota (1,6%-os bővülés), 297.107 új Lexus (+8%), 369.541 új Daihatsu (+1,3%) és 75.458 új Hino (+1,8%) talált gazdára.
A növekedés motorját a Toyota és Lexus hibrid elektromos inváziója jelenti
Az idei évben a Toyota, és prémium márkája, a Lexus minden korábbinál intenzívebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos inváziót indított, ami meg is látszik a szárnyaló értékesítési eredményeken. A Toyota világszinten három legfontosabb modellje, a Corolla (a világ legnépszerűbb személyautója), a RAV4 (a világ legnépszerűbb SUV-ja) és a Camry (a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánja) egyaránt vadonatúj generációval jelentkezett, amelyek mindegyikéhez elérhető a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtása, amelynek köszönhetően mindhárom modell értékesítési rekordokat döntött. A Lexus két legfontosabb újdonsága idén az ES felsőkategóriás luxuslimuzin legújabb generációja és a vadonatúj UX crossover, amelyek szintén a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos hajtásával tarolnak.
Ez a Lexus fennállásának legsikeresebb éve
A Lexus az idei év első öt hónapjában még a tavalyi év azonos időszakának rekordértékesítéseit is meg tudta fejelni, és 8%-os növekedést produkálva a Toyota csoport legsikeresebb márkája lett. A Lexus egyébiránt ezzel a növekedéssel a gyakorlatilag stagnáló globális prémium autópiac egyik legdinamikusabban növekvő márkájának bizonyult, egyben egyike volt azon három luxusautómárkának amely növelni tudta piaci részesedését. A Lexus 8%-os globális prémium piaci részesedésével egyébiránt stabilan a világ negyedik legkedveltebb luxusautó márkája, amely folyamatosan erősíti piaci pozícióját.