Előre a zöldülés útján! 19 százalékkal csökkent az eddigi leghatékonyabb Astra CO2-je
- Új generációs motorok, minimális fogyasztással és csökkentett emisszióval
- Új kibocsájtási norma: valamennyi hajtáslánc már megfelel a jövőbeni Euro 6d-nek
- Új mérce a kiváló aerodinamika, a legkisebb légellenállási alaktényezővel
- Új, hatékony, kilencfokozatú automata az ötajtósban és a Sports Tourerben
- Új sportfutómű, direkt kormányzás, új csillapítók, Watt rudas hátsó futómű
- Új csúcstechnikák, frontkamera, infotainment és digitális műszerek
- Új komfort megoldások, fűthető szélvédő, új infotainment, drótnélküli töltés
- Bevált megoldások: Intellilux LED® mátrixvilágítás és ergonomikus AGR ülések
Új, rendkívül hatékony motorjainak és erőátviteleinek köszönhetően a hatékonyság és a csekély emisszió etalonja az új generációs Opel Astra. Az előző modellhez képest 19 százalékot elérő mértékben ment vissza a CO2, a kompakt kategória élére röpítve a z Astrát. Már az eddigi Astra is új korszakot vezetett be a premierjével, majd megválasztották 2016 Év Autójának. Könnyű építésével (200 kg súlycsökkentés az elődhöz viszonyítva) és a magasabb kategóriák csúcstechnikájával ismét magasabbra tette a mércét az Astra. Az Opel ultramodern, új generációs, nagyon hatékony és könnyű benzin- és dízelmotorokkal folytatja stratégiáját. Az 1.2-1.5 literes, háromhengeresek teljesítménye 77 kW (105 LE) – 107 kW (145 LE), velük az ötajtós Astra és a Sports Tourer a fogyasztás és a CO2 bajnoka. (NEDC1 fogyasztás: városban 6.1- 4.5 l/100 km, országúton 4.0 – 3.1 l/100 km, kombináltan 4.8 – 3.6 l/100 km, 115-96 g/km CO2; WLTP2 kombinált: 5.9 – 4.4, 139 -117 g/km CO2; ideiglenes adatok). A rezgéseket a blokkba épített, ellenirányban forgó kiegyensúlyozó tengely fojtja el. Már az alapmotorhoz is standard a hatfokozatú manuális sebességváltó, a simán kapcsoló kilencfokozatú automata pedig opció.
Az aprólékos fejlesztés a szélcsatornában szintén szerepet játszott a fogyasztás és a CO2-emisszió leszorításában. Eredményeként az új Astra az egyik legáramvonalasabb kompakt kocsi a piacon. 0,25-ös alaktényezőjével a Sport Tourer a világ egyik legjobb kombija, míg az ötajtós a lejtőshátúak mezőnyét vezeti, 0,26-tal.
Mindehhez számos intézkedés kellett, például a gépháztetőn, a hátsó futómű légterelő alakú lengőkarjain, és a hűtőmaszknál. Az új Astra hűtőradiátorának alsó és felső fele egymástól függetlenül, automatikusan nyílik és csukódik, hogy előnyösebb legyen a légáramlás. Az alváz optimalizálása pedig a turbulenciát csökkenti.
Továbbfejlesztették az Astra dinamikus futóművét is. Új lengéscsillapítók fokozzák a komfortot. Az opcionális sportfutóműhöz feszesebb csillapítás, direktebb kormányzás és Watt rudas hátsó felfüggesztés tartozik.
“Az új Astra fejlesztésekor a fogyasztás és az emisszió mérséklésére összpontosítottunk, mondta Christian Müller műszaki igazgató. “A kiváló aerodinamikának, új motorjainknak és erőátviteleinknek köszönhetően akár 19 százalékkal is visszament a CO2-emisszió. Ez nagy előny a vásárlóinknak, hiszen csökkenti a guruló költséget. Mindez a kategória csúcsára emeli az új Astrát.”
A korszerű emissziócsökkentés, a benzines részecskeszűrő (Gasoline Particulate Filter – GPF) és a dízelek szelektív katalitikus redukciója (Selective Catalytic Reduction – SCR) jóvoltából az Astra valamennyi új hajtóműve már most teljesíti a jövőbeli Euro 6d kipufogási szabványt. Az alumíniumépítésű benzin- és dízelmotorok alapként kapnak fogyasztáscsökkentő stop/start technikát.
Ám a rövidesen már megrendelhető új Opel Astra nemcsak példás aerodinamikájával és motorjaival mutat példát, hiszen csúcstechnikájú benne az új front- és visszapillantó kamerától a digitális sebességmérőn át a következő generációs infotainmentig sok minden. Nem hiányzik az E-Call segélyhívó rendszer sem. Az okostelefonokhoz opcióként kapható középkonzoli drótnélküli töltő.
Az új Astra frontja háromdimenziós hűtőmaszkkal tűnik fel. Belsejét az opcionális Bose csúcs-hangrendszer teszi koncertteremmé, a járókelők tekintetét pedig a szintén extra fényes fekete kivitel (High Gloss Black Pack) elemei vonják magukra.
A hatékonyság bajnokának akár 19 százalékkal kisebb a CO2-emissziója
Elsődlegesen a gazdaságos, eleven benzines és dízel turbómotorok érdeme a példás hatékonyság, de a fogyasztás és a CO2-adatok leszorításához hozzájárulnak a modern hatfokozatú manuális sebességváltók, a hétfokozatú, folyamatosan változó áttételű CVT erőátvitel és – az Opelnél először megjelenő – kilencfokozatú automata is.
A kompakt, háromhengeres benzines turbómotorok lökettérfogata 1.2 és 1.4 liter, teljesítménye 81 kW (110 LE) – 107 kW (145 LE), nyomatékmaximuma 195 – 236 newtonméter – kiváló az arány a teljesítmény és a hatékonyság között. (NEDC1fogyasztás: városi 6.1-5.4 l/100 km, országúti 4.0-3.8 l/100 km, kombinált 4.8-4.4 l/100 km, 110-101 g/km CO2; WLTP2 kombinált: 5.9-5.2, 136-120 g/km CO2; ideiglenes adatok). Az Astra 1.2-höz simán kapcsolható hatfokozatú manuális váltómű jár, míg az Astra 1.4 exkluzivitása a hétfokozatú, folyamatosan változó áttételű CVT erőátvitel. Az utóbbival az Astra vezetője élvezheti az automatikus váltás kényelmét, de maga is beavatkozhat a váltókarral.
A vízhűtéses kipufogócsonk integrálása a hengerfejbe felgyorsítja a motor bemelegedését, ezáltal hidegindítás után mérsékli az emissziót.
Benzinmotorok | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.4 |
Teljesítmény (kW/LE) fordulatszám | 81/110 4500 | 96/130 5500 | 107/145 5500 | 107/145 5500 |
Nyomaték (Nm) fordulatszám | 195 2000-3500 | 2252000-3500 | 2252000-3500 | 2361500-3500 |
Emisszió | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Erőátvitel | hatfokozatú manuális | hatfokozatú manuális | hatfokozatú manuális | CVT |
Ideiglenes NEDC1 fogyasztás (l/100 km) | ||||
VárosiOrszágútiKombinált – CO2 g/km | 5.6-5.44.0-3.84.6-4.4105-101 | 6.14.04.8-4.7110 | ||
Ideiglenes WLTP2 fogyasztás kombinált | ||||
l/100kmCO2 g/km | 5.5-5.2127-120 | 5.9-5.7136-132 |
Az elődmodellhez képest a 81 kW (110 LE), 96 kW (130 LE) és 107 kW (145 LE) teljesítményű Astra fogyasztása és CO2-kibocsátása több, mint öt, 19, illetve 15 százalékkal csökkent.
Az Opelre jellemzően a benzinmotorok élénken reagálnak a gázpedálra – 1500/percről padlógázzal mindössze 1,5 másodperc kell a nyomatékmaximum 90 százalékának eléréséhez.