Bemutatkozik az Audi Q7 megújult kiadása
Az Audi Q7 egy mindenre kiterjedő frissítésen esett át, mind megjelenését, mind technológiai megoldásait illetően. A legnagyobb SUV modell megkapta a Q modellcsalád új formatervét, kiemelkedően tágas beltere mellett pedig nagyszerű menetdinamikát és kifogástalan kényelmet kínál. Lágy hibrid technológiája, digitális kezelési koncepciója és az opcionálisan elérhető, HD Mátrix LED lézerfényszórói csupán néhány elem a modell különlegességei közül. Az új Audi Q7 Európában szeptember közepén mutatkozik be.
Erőteljes megjelenés: a külső formaterv
Az Audi Q7 a terepjárókra jellemző stílusjegyeket a modern kor formai nyelvezetén keresztül vonultatja fel. Megtalálható rajta a hatalmas, nyolcszögletű Singleframe hűtőrács, amelynek megjelenését hat függőlegesen elhelyezett lamella teszi teljessé, az autó összképe pedig így válik még robusztusabbá. A két részből álló oldalsó légbeömlők is hangsúlyosabb vonalvezetést kaptak, hasonlóan a küszöbrészhez, amely kiemeli az SUV szabadmagasságát, ezzel együtt pedig terepjáró képességeit. A fényszórók – opcionálisan a HD Mátrix lézeres LED fényszórói is elérhetőek – körvonala és világítási képe a felsőkategóriájú modell szélességét emelik ki. Az átdolgozott hátsó részen egy feltűnő króm csík köti vizuálisan össze a hátsó lámpákat, meghosszabbítva a karosszéria vízszintes oldalvonalát. A tervezőknek sikerült egy feszes, lapos felületekkel megkomponált, letisztult formavilágot létrehozniuk, amely a hátsó rész teljes szélességében – különösképpen a rendszámtábla sávjában – tetten érhető. Az Audi Q7 modellnek különösen feltűnő külsőt kölcsönöz az opcionális S line külső csomag: az első lökhárítón húzódó pengevonal, a sportosan hangsúlyos hátsó alvázvédelem illetve a teljes karosszéria fényezés és a 19 col peremátmérőjű keréktárcsák a szériafelszereltség részét képezik.
Sportos az aszfalton, fáradhatatlan a terepen: a futómű
Az Audi jelentősen továbbfejlesztette a Q7 dinamikus jellemzőit. Az elektromechanikus aktív kanyarstabilizátor opcionálisan elérhető a nagyméretű SUV modell kínálatában. Állítható stabilizátorok csökkentik a karosszéria mozgását az egyenetlen útfelületen egyenes haladás mellett. Sportos vezetési stílus mellett a fókuszban az optimális gördüléskiegyenlítés áll, amely jelentősen csökkenti a karosszéria kanyarban való dőlését.
Az összkerékkormányzás funkciója szintén az opcionálisan elérhető felszereltségek sorát bővítik: alacsony sebesség mellett a hátsó kerekek legfeljebb 5 fokkal bekormányozhatók az ellenkező irányba, amely növeli a jármű agilitását. Autópályán történő haladáskor ezek a kerekek kismértékben az első kerekekkel megegyező irányba fordulnak, ezzel is biztosítva a stabilitást.
A legkorszerűbb rendszerek kombinációjának köszönhetően az Audi Q7 rendkívül jól kormányozható, precízen és pontosan irányítható városi forgalomban és hajtűkanyarokban egyaránt. Autópályán azonban az Audi Q7 kifejezetten kényelmes, tökéletes utazási komfortot kínáló túra terepjáró, különösen az adaptív légrugózással párosítva. A változó szabadmagasságot kínáló rendszer lehetővé teszi az Audi Q7 számára, hogy az alapfelszereltség részét képező quattro összkerékhajtással az aszfaltot elhagyva bármilyen útfelületen kitűnően boldoguljon. A megfelelő offroad üzemmód az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer hét profilja közül választható ki. A légrugózás az alapfelszereltség részeként kerül bele minden hétüléses Q7 modellbe. Az S line külső csomag valamivel feszesebb rugó- és lengéscsillapító-hangolással készülő sportfutóművet tartalmaz, amely a hagyományos légrugózáshoz képest 15 milliméterrel engedi lejjebb a hasmagasságot.
Lágy hibrid technológia az alapfelszereltség részeként: a hajtáslánc
Az Audi Q7 által kínált minden erőforrás egy nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóhoz és az állandó összkerékhajtás rendszeréhez kapcsolódik. A piaci bevezetésnél két dízelmotorból választhatnak az érdeklődők. Nem sokkal a szeptemberi debütálás után egy benzines és egy hálózatról tölthető (plug-in) hibrid verzióval bővül a kínálat. A hagyományos lágy hibrid technológia fontos szerepet kap a motorok hatékonyságát illetően. Ez a technológia a hétköznapi használat során akár 0,7 literrel is csökkentheti az autó fogyasztását 100 kilométerre vetítve. Központi eleme, a szíjhajtású indítógenerátor (BAS egység) az SUV modell 48 voltos fedélzeti elektromos hálózatát látja el energiával, ahol az energiát egy kompakt lítiumion akkumulátor tárolja. Fékezéskor az indítógenerátor akár 8 kilowatt teljesítménnyel táplálhat vissza energiát, amit az akkumulátor tárol. Ha a vezető elveszi a lábát a gázpedálról 55 és 160 km/óra sebesség között, az Audi Q7 képes akár 40 másodpercig lekapcsolt motorral vitorlázni vagy üresben gurulni. A generátor ezután a gázpedál következő megnyomásakor gyorsan és a hagyományos indításnál finomabban indítja újra az aggregátot. A start/stop rendszer működése 22 km/óra sebességnél indul.