Balogh: „Újra a dobogón végeztünk”

Veszprém Rallye 2019-beszámoló

A királyok városából a királynék városába tette át központját a hazai ralis forgatag, hiszen Székesfehérvár után Veszprém látta vendégül a mezőnyt. Az egyetlen hazai murvás futam komoly kihívás elé állította a csapatokat, mivel igazán embert és gépet próbáló szakaszokat iktattak a programba.

A Balogh Jani Holczer Dani kettős már a verseny hetének elején ráhangolódott a viadalra, úgy tűnt jó viszonyba kerültek a Skoda Fabia R5-össel a laza talajú útburkolaton, így reményekkel telin várták a hétvégét.

Balogh Jani:„Jó tapasztalatokat gyűjtöttünk az autóról és bizakodva tekintettünk az előttünk álló feladatra. Annyiban kicsit eltértünk a megszokott forgatókönyvtől, hogy most a hét elején kipróbáltuk az autót, majd visszatértünk a civil életbe és pénteken a pályabejárással újra a versenyre koncentráltunk. A csapat szempontjából tudtuk, hogy van keresni valónk, mert a murván mindig könnyebben magunkra tudunk találni, mint aszfalton. Reméltük, hogy a rendelkezésünkre álló tapasztalatok és elképzelések össze tudnak állni, és le tudjuk vinni a pályára amit elterveztünk. Ahogy a fekete ló, akár még mi is esélyesei lehetünk ennek a versenynek.”

A rendezők az összes gyorsasági szakaszt egy napra sűrítették be, ez már önmagában nem könnyű feladat, de a pályák tekintetében is igazán megnehezítették a párosok dolgát az igazi klasszikus, lőtéri, sziklás gyorsokkal. Szombaton kvalifikációval indult a verseny az első 15 autónak, ami a másnapi rajtsorrendet volt hivatott eldönteni.

Balogh Jani: „Szombaton semmi másra nem törekedtünk csak, hogy megnézzük, milyen ritmust tudunk felvenni. Elkövettünk egy-két apró, bár nem végzetes hibát, de ez arra pont elég volt, hogy éjjel ne tudjak túl jól aludni és teljesen feleslegesen rágörcsöljek erre. Azt éreztem ”csikorogva” megyünk, és nem találjuk azt a könnyed menetelt, amit megszoktunk a Skodán belül Danival. Másnap reggel az első két gyorsaságin próbáltuk magunkat beleerőszakolni egy olyan ritmusba, ami kiveszi a görcsöt a kezemből. Kislődöt simán megcsináltuk, véletlenül sem akartunk már az elején defektet kapni, a Kislőtéren pedig mindig jól szoktunk menni, így ott próbáltunk egy lapáttal rátenni. Ez a nagyon tudatos menés fejben elfárasztott a szakasz végére, és ekkor eljött az a pillanat, hogy egy Restart-ot nyomjak az agyamban. A Várpalotai lőtér közepén kezdett megjönni az az érzés, amit már a verseny elejétől szerettünk volna és ez már az időeredményeken is meglátszott.”

A szervizparkba problémamentesen érkezett a legénység, a TOPP CARS szervizesei mindent rendben találtak az autón, így neki lehetett vágni a következő gyorsaságiknak tovább fokozva a tempót.

Balogh Jani: „Úgy érkeztünk az újabb kör rajtjába, hogy versenyben vagyunk, és innentől rá akartunk tenni még egy lapáttal. Az etapként teljesített Kislőd után újra a Kislőtér következett ahol második, majd a Nagylőtéren első időt abszolváltunk, így lőtávolon belülre kerültünk az élen álló és ezen a versenyen kiemelkedően teljesítő Bútor Robiékhoz. Az utolsó körben benne volt, hogy akár még az előttünk lévő vetélytársakat is beérjük, és előre lépjünk. A következő Nagylőtér közepén jártunk, amikor is úgy éreztem kicsit túlfeszítettem, kiestünk a ritmusból, amibe aztán próbáltunk visszatalálni, és a bizonytalanságból adódóan vétettünk egy hibát. Megcsíptünk egy, a domboldalból kiálló kis szikladarabot, ami kicsípte az abroncs oldalát és ez jobb első defektet okozott. Az utolsó 4-5 kilométert egy folyamatosan engedő, majd teljesen leeresztő gumival teljesítettük és az itt begyűjtött hátránnyal a második helyünk odalett, végül így maradtunk a harmadik pozícióban. Ennek ellenére nagyon jó szájízzel távoztunk Veszprémből, minden jól működött, a csapat maximálisan a legjobbat hozta ki magából és ez az időeredményekből látszódott, fel tudtuk venni a versenyt a legjobbakkal. Eddig le voltunk maradva -igaz csak egy kicsivel-, most viszont új játszótársakra találtunk és a leggyorsabb párosokkal versenyeztünk, ami újfent meglátszik a begyűjtött pontjaink mennyiségén is. Továbbra is a második helyen állunk az összetettben és sikerült ezt megerősíteni.”

A hétvégén történt egy sajnálatos baleset, amiben a Rallye2 egyik párosának autója lesodródott és egy útszéli fának csapódott majd kigyulladt. A helyszínen lévő nézők siettek a bajbajutott versenyzők segítségére.

Balogh Jani: „Innen szeretnénk az egész csapat nevében jobbulást kívánni a sérült versenytársainknak, és köszönetet mondani a pálya szélén álló „hősöknek”. Nagyon jó érzés a tudat, hogy ilyen segítőkész és összetartó kis társadalom ez a ralis, amiben mi mindannyian élünk. Köszönjük a gyors beavatkozást és mielőbbi visszatérést kívánunk Andrásnak és Katának, mi pedig tovább nyomjuk a gázt, hogy az eddig elvégzett munka gyümölcse még jobban beérjen!”