Tíz ország 24 óra alatt

Tíz európai ország 24 óra alatt: az Audi e-tron (kombinált elektromosáram fogyasztás kWh/100 km: 26,4 – 22,9 (WLTP ciklus szerint); 24,6 – 23,7 (NEDC ciklus szerint), CO2 kibocsátás g/km: 0 (kombinált)) figyelemreméltó módon mutatta be nagy hatótávját. Augusztus 20-án kilenc újságíró vette a nyakába Európát és tette meg a több, mint 1 600 kilométer hosszú utat a szlovéniai Bledi-tótól egészen a hollandiai Amszterdamig. Az elektromos SUV modell nagy hatótávja és rövid töltési ideje igazán ellenállhatatlan ajánlatnak bizonyult. Az ehhez társuló erőteljes hajtás és kényelmes belső tér pedig valódi prémium élménnyé varázsolta az elektromos autóval való kirándulást.

A Bledi-tó idilli környezetben, a Pokljuka-fennsík szélén fekszik Szlovénia északi részén. Innen rajtolt el különleges útjára három Audi e-tron 55 quattro modell, fedélzetén autónként három újságíróval. 24 óra leforgása alatt 10 európai országot érintve tettek meg több, mint 1 600 kilométert Ausztrián, Olaszországon, Lichtensteinen, Svájcon, Franciaországon, Németországon, Luxemburgon és Belgiumon át egészen a hollandiai Amszterdamig. A lehető legváltozatosabb földrajzi viszonyok között teljesített szakaszokon az Audi e-tron megmutatta, milyen kényelmes, dinamikus a hosszú távú utazás a négykarikás márka első elektromos autójában.

Az Audi e-tron a mobilitás új korszakának kezdetén lépett színre és megjelenése igen határozott ígérettel társul. „Elektromos SUV modellünk kifogástalan autó a hosszútávú utak megtételére, hiszen tökéletesen egyesíti az utazási kényelem legmagasabb szintjét a teljesítménnyel és hatékonysággal.” – véli Hans-Joachim Rothenpieler, az Audi igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Az újságírók túráján láthattuk, hogy a hatótávolság mellett az akár 150 kW töltési teljesítményt garantáló gyorstöltési lehetőség is kulcsfontosságú jellemző.”

Időt spórol: gyorstöltés akár 150 kW töltési teljesítménnyel

Az egyenáramú (DC) gyorstöltő állomásoknak köszönhetően az Audi e-tron lítium-ion akkumulátora nem egészen 30 perc alatt eléri töltési kapacitásának 80 százalékát, amely a hosszú szakaszokon jelentős időmegtakarítást jelent. A nagy töltési teljesítmény alapja egy összetett hőkezelési rendszer, amely a hosszú akkumulátor élettartam mellett biztosítja a folyamatos és kiemelkedő teljesítményt, akár nagyobb terhelés esetén is. Mind a hét útba ejtett töltőállomás – Karintiában, Dél-Tirolban, Voralbergben, Zürich kantonban, Breisgau területén, az Eifel hegységben és Liége mellett – ebbe a típusba tartozó gyorstöltő állomás volt. Mindegyik állomás az Audi e-tron Charging Service (Audi e-tron Töltési Szolgáltatás) részeként működik, csakúgy, mint azok az váltóáramú (AC) töltőállomások, ahol az Audi e-tron töltése akár 11 kW teljesítményű váltóárammal is történhet. Az Audi tulajdonában lévő töltési szolgáltatás az Európai Unió 19 országában közel 100 000 töltési pontot foglal magába, a számuk pedig folyamatosan növekszik. Az ügyfeleknek mindössze egy kártyára van szükségük ahhoz, hogy elindítsák a töltési folyamatot. Az ügyfeleknek egy egyszeri regisztrációt kell megtenniük a myAudi oldalon és el is készült saját töltési szerződésük. Az összes töltés így automatikusan együtt kerül kiszámlázásra a felhasználói fiókon keresztül. A töltésnél ennek megfelelően nem történik semmilyen módon fizetés. Az egységesített, ország specifikus árazás garantálja a gondtalan és problémamentes utazás élményét anélkül, hogy szükség lenne az árak folyamatos összevetésére.

Szakaszgyőztes: tökéletes elegye a teljesítménynek, hatékonyságnak és kényelemnek

A különböző jellemzőjű utaknak köszönhetően az Audi e-tron 55 quattro bemutathatta dinamikus kezelhetőségében rejlő előnyeit. Az Alpok útjain és a hegyi emelkedőkön az újságírók maximálisan kihasználhatták az akár 300 kW-ot is elérő teljesítményét és 664 Nm forgatónyomatékát. A lejtőkön pedig nagyszerűen érvényesülhetett a fékenergia visszanyerés koncepciója, amely fékezéskor akár 220 kW és 300 Nm visszanyerését és elektromos árammá való átalakítását is lehetővé teszi, mércét állítva ezzel a versenytársak számára is. Az elektromos összkeréhajtás optimális vonóerő átadást és dinamikát garantált Dél-Tirol kanyargós útjain is. A rendszer segítségével lehetővé vált a nyomaték két tengely közötti ideális elosztásának folyamatos és rugalmasan változtatható szabályozása, akár a másodperc tört része alatt.

A Rajna menti sík területeken, Belgium és Hollandia állandó sebességgel autózható útjain a 0,27-es légellenállási együttható és az átgondolt aerodinamika alapvetően hozzájárult az alacsony fogyasztáshoz. A teljes túrát tekintve az elektromos SUV kitűnő teljesítményt nyújtott, amelyet kiemelkedő, a luxusautókra jellemző utazási kényelem és zajkomfort tett teljessé. Hasonló jellemző még a belső tér mérete is, ahol a hajtáslánc összeállításának köszönhetően tovább növekedett a hátsó sorban ülők lábtere. A masszázsfunkcióval szerelt bőrülések, az ionizátort is tartalmazó levegőminőség csomag, a sötétedés után kellemes bárhangulatot sugárzó hangulatvilágítás teszi igazán teljessé a modell kiemelkedő, nagy hatótávolságot kínáló képességeit