Luxusterepjáróból világvége pickupot?
Minden további nélkül!
A Patriot Campers nevű ausztrál vállalkozás terep-utánfutók építésével kezdte pályafutását, ám ma már expedíciós terepjárókat is gyártanak. Kiindulási alapnak értelemszerűen Toyotát választanak – épp csak nem azt a modellt, ami elsőként eszünkbe jutna.
A Toyota kínálatának abszolút csúcsát, a Land Cruiser 200 terepjárót építi át ütőképes kalandtúrázóvá a Patriot Campers. A munka végeredménye lenyűgöző, azonban az első fázis az igazán mellbevágó – amikor platót illesztenek a finoman kárpitozott csomagtartó helyére.
Az ausztrál Patriot Campers hat évvel ezelőtt robbant be az overlanding (a fogalom magyarul leginkább autós tereptúrázásként értelmezhető) piacára. Miután a legkeményebb terepekre tervezett utánfutójukkal a szakma minden létező díját elnyerték, kibővítették tevékenységüket, és hozzáláttak, hogy megépítsék a világ legkiválóbb tereptúra-gépkocsiját. A 2016-ban bemutatott Supertourer egy nálunk ismeretlen típusra, a Toyota Land Cruiser eredeti, hard core munkagép vérvonalát folytató LC79-es típusra épült.
A tervezők választása nem véletlenül esett erre a típusra. Az elpusztíthatatlan futóműhöz, az örökéletűre épített, 4.5 literes V8-as dízelmotorhoz (205 LE, 430 Nm) és a felezővel, valamint zárható első és hátsó differenciálművekkel szerelt összkerékhajtáshoz ugyanis ennél a típusnál platós felépítmény társul. Ez a kialakítás pedig egy olyan, moduláris tárolórendszer kidolgozását és elhelyezését tette lehetővé, amelynek révén az ügyfelek pontosan az igényeiknek megfelelő csomagot állíthatták össze.
Az eredeti Supertourer rendkívül népszerűnek bizonyult az overlanding táborán belül, elsősorban a megbízható Toyota technológiának köszönhetően. Amint azonban a tereptúrázás műfaja egyre szélesebb társadalmi rétegeket hódított meg, megszületett az igény egy fényűzőbb kidolgozású, kényelmesebb, ám a terepen ugyanolyan magabiztosan mozgó verzióra. A Patriot Campers csapata egy pillanatig sem hezitált: fogták az LC79 kékvérű testvérét, a Land Cruiser 200-as szériát, és abból építették meg hiánypótló autójukat.
Ehhez persze előbb ki kellett alakítani a moduláris rekeszeket befogadó platót. Először levágták a karosszéria hátsó harmadát, és a C-oszlop mögött lezárták az utasteret. A 2×2 méteres rakfelületet 3,0 milliméter vastag, hajóipari minőségű alumíniumból marták ki. A plató formázott oldalfalai lenyithatók és eltávolíthatók, alattuk központi zárral reteszelhető tárolórekeszeket találunk. Az utastér felöli merevítő idomban kapott helyet a beépített víztartály, illetve az üzemanyagtartály töltőnyílása, valamint az éjszakai táborverést elősegítő, nagyteljesítményű LED-es platóvilágítás.
Az erre a robusztus platformra erősíthető modulokat (amelyek a tárolórekesztől kezdve a fedélzeti áramfejlesztőn át a tábori konyháig a legkülönfélébb funkciókat látják el) szintén távirányítható központi zárral szerelték fel, így sem menet közben, sem parkoláskor nem kell aggódni tartalmuk biztonsága miatt. A platón a repülőgépiparban használatos lekötőszemek segítségével rögzíthetők a túrázás egyéb kellékei, a dobozok tetejére pedig speciális, sátorrá kinyitható tetőbox kerülhet.
A Patrior Campers „kulcsra kész” autót is árul, de az ügyfelek meglévő Land Cruiser modelljeinek átalakítására is vállalkoznak. Egy komplett Supertourer 200-as pickuppá történő átalakítása nagyságrendileg 80 ezer ausztrál dollárba, azaz 16,3 millió forintba kerül – ehhez jön még hozzá maga az autó, felszereltségi szinttől függően 90-130 ezer dollárért (18,3-26,4 millió forint). A fent részletezett plató beépítésén túl a munka magában foglalja az alváz 65 centiméteres nyújtását, az utastér átalakítását, a megengedett legnagyobb össztömeg 4,5 tonnára való növelését. Különleges futóműkomponensek és egyedi, 19 colos keréktárcsák kerülnek az autó alá, alapfelszerelés az első és hátsó csörlő, a sznorkel, a vonóhorog és a vontatásra felkészített, meghosszabbítható szárra szerelt külső visszapillantó tükrök.
Ez azonban még csak a pickup, a külön konfigurálható, eltérő méretben és tartalommal választható konténerek mellett kiegészítő akkumulátor, extra pótkerék, teljes hasvédelem, extra világítás és több tucatnyi további extra rendelhető. A költségek tehát könnyen szöknek a csillagos égig – ám ha egyszer összeállítottuk álmaink tereptúra-járművét, azzal akár a világ végére is eljuthatunk, akár világ végi körülmények között is, hogy háborítatlanul gyönyörködhessünk abban a bizonyos csillagos égboltban.
A Patriot Campers LC200 Supertourer részletes bemutatóját az alábbi videóban tekintheti meg: https://youtu.be/HhkdOR-zUCc
A kapcsolódó anyagok közül pedig igény szerint le is tölthető a teljes bemutató.
Fotók: pcor4x4.com.au
Videó: Patriot Campers