A Lexus és a Toyota a két legmegbízhatóbb autómárka
Európa egyik legnagyobb autós szakkiadványa, a What Car? idén is elvégezte megbízhatósági felmérését. A Toyota csoport tarolt a versenyben.
31 márka, 218 modell, több mint 18 ezer megkérdezett autós – a brit What Car? évről évre reprezentatív felmérésen összegzi Európa második legnagyobb újautó-piacának tapasztalatait. Nem csupán azt vizsgálják, mennyi problémája támadt a válaszadóknak autójukkal az elmúlt 12 hónap során, hanem arra is kíváncsiak, milyen sokáig tartott ezek javítása, és mennyibe került a hibák elhárítása. Az idei What Car? Reliability Survey minden eddiginél több típust ölelt fel. Ezeket tíz csoportba, azon belül két korosztályba – öt évnél fiatalabbak, illetve idősebbek – sorolták. Első körben az előbbiek mezőnyének az eredményét közölték, tehát gyakorlatilag az új autókat minősítették.
Mindössze tíz típus volt, amelyik 99 százalék feletti eredménnyel zárta a versenyt. A százszázalékos eredmény azt jelenti, hogy a tulajdonosok közül az elmúlt egy év során egyetlen ember sem tapasztalt problémát, a legcsekélyebbet sem.
Típus | Eredmény | Kategória |
Lexus CT (2011- ) | 100% | elektromos és hibrid járművek |
Toyota Yaris Hybrid (2011- ) | 100% | elektromos és hibrid járművek |
Kia Soul (2014-2019) | 100% | kis szabadidőjárművek |
Lexus NX 300h (2014- ) | 99,7% | elektromos és hibrid járművek |
Toyota RAV4 (2013-2019) | 99,5% | nagy szabadidőjárművek |
Škoda Rapid (2012-2019) | 99,4% | alsó-középkategória |
Lexus RX 450h (2016- ) | 99,4% | elektromos és hibrid járművek |
Toyota Auris Hybrid (2013-2019) | 99,3% | elektromos és hibrid járművek |
BMW M4 (2014- ) | 99,3% | kupék, kabriók és sportautók |
Mini Countryman (2017- ) | 99,1% | kis szabadidőjárművek |
Szembeötlő, hogy a legjobb tíz modell között öt hibrid található – egytől egyig Toyota és Lexus gyártmányok. Ez talán nem véletlen; a hibrid hajtáslánc jóval kisebb terhelésnek teszi ki például a belső égésű motort (hiszen az jóval nagyobb arányban dolgozhat ideális fordulatszám-tartományában); a mozgási energiát visszanyerő regeneratív fékrendszer pedig a súrlódó fékek helyett villanymotorral lassítja az autót, így csökken a mechanikus kopás mértéke. Ugyanez a villanymotor helyettesíti egyébként az indítómotort, így annak az elhasználódása sem fenyeget.
Szintén kapható hibridként, de a felmérésen nem ebben a minőségében, hanem nagyméretű szabadidőjárműként indult és győzött a Toyota RAV4. A vizsgált autók mindössze három százalékánál fordult elő probléma. Ezek mind elektromos jellegűek voltak, ám soha nem veszélyeztették a motor működését. Minden tulajdonos egy héten belül hibátlanul kapta vissza autóját. Pontosan ugyanez volt a helyzet a Lexus NX 300h-zal, míg a Toyota Auris tulajdonosok a kormányművel és a karosszériával kapcsolatban találtak elenyésző számú meghibásodást. Az élmezőnyben a Toyota és a Lexus egyaránt három-három autót tudhatott bent, és ezzel a márkák versenyét is megnyerték; a Lexus átlagos eredménye példa nélkül álló módon 99% fölött van. Itt a legjobb tíz gyártó közül hét ázsiai, két európai és egy amerikai.
Márka | Eredmény |
1. Lexus | 99,30% |
2. Toyota | 97,70% |
3. Suzuki | 97,30% |
4. Tesla | 96,90% |
5. Subaru | 96,60% |
6. Kia | 96,30% |
7. Hyundai | 95,70% |
8. Mini | 95,40% |
9. Škoda | 95,20% |
10. Honda | 94,90% |
A mellékelt Excel táblázatban (csatolmányok letöltése menüpont alatt) a What Car? 2019 Reliability Survey öt évnél fiatalabb autókra vonatkozó részletes eredményei, illetve a márkák összesített pontszámai is megtalálhatók.