A Lexus és a Toyota a két legmegbízhatóbb autómárka

Európa egyik legnagyobb autós szakkiadványa, a What Car? idén is elvégezte megbízhatósági felmérését. A Toyota csoport tarolt a versenyben.

31 márka, 218 modell, több mint 18 ezer megkérdezett autós – a brit What Car? évről évre reprezentatív felmérésen összegzi Európa második legnagyobb újautó-piacának tapasztalatait. Nem csupán azt vizsgálják, mennyi problémája támadt a válaszadóknak autójukkal az elmúlt 12 hónap során, hanem arra is kíváncsiak, milyen sokáig tartott ezek javítása, és mennyibe került a hibák elhárítása. Az idei What Car? Reliability Survey minden eddiginél több típust ölelt fel. Ezeket tíz csoportba, azon belül két korosztályba – öt évnél fiatalabbak, illetve idősebbek – sorolták. Első körben az előbbiek mezőnyének az eredményét közölték, tehát gyakorlatilag az új autókat minősítették.
Mindössze tíz típus volt, amelyik 99 százalék feletti eredménnyel zárta a versenyt. A százszázalékos eredmény azt jelenti, hogy a tulajdonosok közül az elmúlt egy év során egyetlen ember sem tapasztalt problémát, a legcsekélyebbet sem.

TípusEredményKategória
Lexus CT (2011- )100%elektromos és hibrid járművek
Toyota Yaris Hybrid (2011- )100%elektromos és hibrid járművek
Kia Soul (2014-2019)100%kis szabadidőjárművek
Lexus NX 300h (2014- )99,7%elektromos és hibrid járművek
Toyota RAV4 (2013-2019)99,5%nagy szabadidőjárművek
Škoda Rapid (2012-2019)99,4%alsó-középkategória
Lexus RX 450h (2016- )99,4%elektromos és hibrid járművek
Toyota Auris Hybrid (2013-2019)99,3%elektromos és hibrid járművek
BMW M4 (2014- )99,3%kupék, kabriók és sportautók
Mini Countryman (2017- )99,1%kis szabadidőjárművek

Szembeötlő, hogy a legjobb tíz modell között öt hibrid található – egytől egyig Toyota és Lexus gyártmányok. Ez talán nem véletlen; a hibrid hajtáslánc jóval kisebb terhelésnek teszi ki például a belső égésű motort (hiszen az jóval nagyobb arányban dolgozhat ideális fordulatszám-tartományában); a mozgási energiát visszanyerő regeneratív fékrendszer pedig a súrlódó fékek helyett villanymotorral lassítja az autót, így csökken a mechanikus kopás mértéke. Ugyanez a villanymotor helyettesíti egyébként az indítómotort, így annak az elhasználódása sem fenyeget.

Szintén kapható hibridként, de a felmérésen nem ebben a minőségében, hanem nagyméretű szabadidőjárműként indult és győzött a Toyota RAV4. A vizsgált autók mindössze három százalékánál fordult elő probléma. Ezek mind elektromos jellegűek voltak, ám soha nem veszélyeztették a motor működését. Minden tulajdonos egy héten belül hibátlanul kapta vissza autóját. Pontosan ugyanez volt a helyzet a Lexus NX 300h-zal, míg a Toyota Auris tulajdonosok a kormányművel és a karosszériával kapcsolatban találtak elenyésző számú meghibásodást. Az élmezőnyben a Toyota és a Lexus egyaránt három-három autót tudhatott bent, és ezzel a márkák versenyét is megnyerték; a Lexus átlagos eredménye példa nélkül álló módon 99% fölött van. Itt a legjobb tíz gyártó közül hét ázsiai, két európai és egy amerikai.

MárkaEredmény
1. Lexus99,30%
2. Toyota97,70%
3. Suzuki97,30%
4. Tesla96,90%
5. Subaru96,60%
6. Kia96,30%
7. Hyundai95,70%
8. Mini95,40%
9. Škoda95,20%
10. Honda94,90%

A mellékelt Excel táblázatban (csatolmányok letöltése menüpont alatt) a What Car? 2019 Reliability Survey öt évnél fiatalabb autókra vonatkozó részletes eredményei, illetve a márkák összesített pontszámai is megtalálhatók.