A Honda további részleteket hozott nyilvánosságra új, Európába szánt energiagazdálkodási technológiáiról

A Frankfurti Autószalonon a Honda különféle energiagazdálkodási és töltőrendszereivel is találkozhatnak a látogatók. A Honda szakemberei minden eddiginél hatékonyabb házi és utcai töltők megalkotását tűzték ki célul, egyszersmind olyan aktív energiagazdálkodási rendszereket dolgoztak ki, amelyekkel hatékonyabb lehet az elektromos autót használók és a közműszolgáltatók közötti energiaáramlás.

Honda Power Charger

A Honda által fejlesztett Power Charger azon EV-tulajdonosoknak készül, akik nem (csak) utcai töltőkhöz szeretnék csatlakoztatni autójukat. Ez a váltakozó áramú készülék falra szerelhető vagy padlóra állítható, s igen hatékony, mivel egyfázisú üzemmódban 7,4 kW, háromfázisúban pedig 22 kW-os csúcsteljesítmény leadására képes. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a 32 amperes berendezéssel 4,1 óra*** alatt töltheti föl 100%-ra a lemerült akkumulátorcsomagot a tulajdonos, tehát sokkal gyorsabb a megújulás, mint a hagyományos, fali konnektorról üzemeltetett töltők esetében. Mindemellett használata az alábbi előnyökkel is jár:

  • A rendszer automatikusan újraindítja magát – akár öt alkalommal is –, ha megszűnik a fő áramellátás, így rendkívül kicsi az alacsony bemeneti feszültségből fakadó problémák kialakulásának kockázata.
  • Emellett integrálható a megújuló energiákat kezelő otthoni rendszerbe is. A töltéshez használt energia származhat napelemből, otthoni akkumulátorból vagy hőszivattyús rendszerből.
  • A vezeték nélküli RFID-azonosítással könnyedén meghatározható, kik használhatják a rendszert
  • Zárral védett töltőkábel.

A Power Charger vezérlőelektronikája képes a köznyelvben csak „éjszakai”-nak nevezett vezérelt áramra átállni, így csökkenthetőek a költségek.

Közös fejlesztésű városi töltőrendszer az Ubitricityvel

Az EV-használók egyik legfőbb gondja, hogy még nem épült ki összefüggő töltőhálózat. Ennek megoldására törekedve határoztak úgy a Honda illetékesei, hogy együttműködési megállapodást kötnek a töltőkre szakosodott Ubitricity-vel, és olyan készülékeket dolgoznak ki, amelyek jelentősen megkönnyíti az utcai áramfelvételt. A közös munka eredményeként olyan töltő született, ami tulajdonképpen bármelyik villanyoszlopra felszerelhető, és fejlett mérőrendszerének köszönhetően egyedi elszámolást valamint kényelmes fizetést tesz lehetővé.

Honda Power Manager Prototype

A Power Manager Prototype névre keresztelt kétirányú rendszerrel az elektromos autók is bevonhatók az „okos” elektromos közműhálózatok működésébe. A japán vállalat rendszerének alkalmazásával nemcsak összegyűjthető és tárolható az elektromos energia, hanem hatékony és intelligens formában, az aktuális igényeknek megfelelően osztható el az – akár megújuló energiaforrásból származó – áram a közüzemi, az otthoni és az irodai hálózatok, valamint az elektromos autók között.

Ezek a fejlesztések integrálják az elektromos járműveket a közműhálózatba, tehát adott esetben az autó akkumulátoraiban tárolt energiával működtethetők az otthoni eszközök, sőt a az áram feltölthető a lakossági rendszerbe. Ráadásul a töltő figyeli, hogy mikor csökken az áram iránti kereslet, illetve ezáltal az ára, és ezekben az időszakokban igyekszik energiával felduzzasztani az akkumulátorcsomagot.

Ez utóbbi rendszert a kétirányú energiaelosztó specialistájával, az EVTEC-kel közösen dolgozta ki a Honda. A tesztelés nagyjából 2020 első félévében ér véget, ezt követően indulhat a rendszerek forgalmazása.

A Honda standján kiépített okoshálózat megmutatja, hogy miként tárolható és osztható el hatékonyan, illetve miként tölthető fel és adható el a megújuló energiaforrásból származó áram, előre vetítve az EV-tulajdonosok jövőbeni lehetőségeit.

A Londonban zajló, hatóságokat szolgáló bemutatóprojekt EVTEC berendezésekre épül, és elektromos autók töltésére, valamint állomásépületek energiaellátására egyaránt alkalmas. További előnye, hogy „túltermelés” esetén képes feltölteni az elektromosságot a közüzemi hálózatba.

Értékesítési tervek

A Honda illetékesei Frankfurtban bejelentették, hogy a márka 2020-ban, a Honda e forgalmazásának megkezdésével egyidejűleg megkezdi energiaszolgáltatói tevékenységét is a kontinensen. Elsőként az Egyesült Királyság és Németország piacán jelenik meg az iparóriás, ezt követi majd a többi európai ország az előttünk álló években.

***Az időtartamot attól a ponttól számolják a Honda szakemberei, mikor a műszerfalon megjelenik a töltési igényt jelző ikon.