Frankfurtban debütál a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó
A jövőbe mutató koncepció leleplezésével a BMW Group a hálózatról tölthető modellpaletta hosszú távon fenntartható és hasonlóan környezetbarát alternatívájának hírnökét mutatja be: a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát.
Az elektromos mobilitás egyik iránymutató szereplőjeként a BMW Group a közlekedés jövőjének megannyi lehetséges válfajára is felkészül, ahogyan azt a 2019-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon bemutatott BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó is igazolja. A BMW Group hittel vallja, hogy a különféle alternatív hajtáslánc-technológiák a jövőben is tökéletesen megférnek majd egymás mellett, hiszen egyetlen megoldás sem képes a világ minden táján az emberek összetett mobilitási igényeinek maradéktalan kielégítésére. A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia a nagyfeszültségű akkumulátorról táplált hajtáslánc-technológiák kiváló alternatívájaként és kiegészítő megoldásaként szolgálhat, a környezetbarát mobilitási megoldások egyre szélesebb választéka pedig a BMW Group zéró emissziójú mobilitás iránti elköteleződését nyomatékosítja, egy alaposan átgondolt vállalati stratégia mentén.
A BMW Group a tervek szerint 2022-ben mutatja be a hidrogénüzemű tisztán elektromos meghajtás következő generációját egy, az új BMW X5 műszaki alapjaira kifejlesztett kisszériás kiadásba építve. Az innovatív modell kvalitásaiba a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó enged idő előtti betekintést. A BMW Group legkorábban 2025-ben tenné széles körben elérhetővé ügyfelei számára a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát, a tömegtermelés beindításának időpontja azonban a piaci körülmények és az ügyféligények változásától is nagymértékben függ.
A BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó formanyelve
A BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó kiválóan példázza, hogy a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia is hatékonyan beépíthető egy olyan dinamikus modellbe, mint amilyen az új BMW X5. A BMW i modell jövőbe mutató hajtáslánc-technológiájának azonnali felismerhetőségét néhány apró módosítás segíti. Legyen szó akár formai kialakításokról, akár technológiai újításokról, a BMW i divízió minden esetben teljes mellszélességgel az innováció pártján áll, amelynek köszönhetően a BMW Group iránymutató technológiai fejlesztőközpontjaként működik.
A BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó frontrészének leglátványosabb dizájn-innovációja a BMW i Blue árnyalatú motorháztető-minta, amely háromdimenziós formában a légterelőkön is visszaköszön. A látványos mintázat alakja és színvilága dinamikusan fonja körbe a Mineral White árnyalatú karosszériafényezést, a részletesen kidolgozott könnyűfém keréktárcsák pedig ugyancsak a hamisítatlan BMW i génekről tanúskodnak.
A koncepció innovatív jellegét nem csupán a frontrész és az oldalfelületek, de a hátsó kialakítás is egyértelműen sugallja, a BMW i Blue árnyalatú diffúzorbetétnek köszönhetően. A hátsó lökhárító zárt, kipufogóvégektől mentes kialakítása a zéró emissziójú mobilitás környezetbarát üzenetét erősíti.
A jövőbe mutató technológia nyertesei az ügyfelek lesznek
A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával dolgozó, tisztán elektromos modellek a belsőégésű erőforrással szerelt gépkocsik folyamatos használhatóságát a zéró emissziójú mobilitás korlátlan formájával egyesítik: a tankolás kevesebb, mint négy percet vesz igénybe, a hatótávolság több száz kilométer, kényelem terén nem követel kompromisszumot, kiválóan alkalmas vontatásra és csupán nagyon minimális mértékben függ az éghajlati körülményektől. Mindez azt jelenti, hogy a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával a bajor prémiumgyártó ügyfelei télen és nyáron is szinte ugyanakkora hatótávolsággal számolhatnak. A technológia népszerűségének ugrásszerű növekedéséhez a hidrogén-infrastruktúra elterjedésére van szükség, a legtöbb országban azonban az effajta infrastruktúra kiépítése még gyerekcipőben jár.
Technológiafejlesztési együttműködés a Toyota oldalán
A BMW Group már évekkel ezelőtt bizonyította a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia hétköznapi használhatóságát. 2013-ban a müncheni központú vállalatcsoport és a Toyota Motor Corporation összefogott, hogy közösen fejlesszék ki a hidrogénüzemű hajtáslánc-technológiát. 2015 nyara óta a BMW Group technológiafejlesztési részlege olyan hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával dolgozó BMW 5-ös Gran Turismo prototípusok kis flottáját teszteli, amelyekbe a Toyota üzemanyagcelláit és a közösen kifejlesztett hajtáslánc-technológiát szerelték.
2016-ban a két vállalat egy termékfejlesztési együttműködésről szóló megállapodást írt alá, amelynek égisze alatt azóta együtt dolgoznak az üzemanyagcella-technológiával dolgozó hajtáslánc-technológiák következő generációinak és a hidrogén-meghajtású modellek rugalmasan alkalmazható, moduláris alkatrészeinek kifejlesztésén. A Toyotával megkötött szövetség azt igazolja, hogy a BMW Group kiemelt hangsúlyt fektet a teljes mértékben zéró emissziójú mobilitás alternatív hajtáslánc-technológiáinak kidolgozására. Az üzemanyagcella-technológia létjogosultságában mindkét partner erősen hisz, akik az infrastruktúra, illetve a piac globális növekedésével párhuzamosan, közösen folytatják tovább a technológiafejlesztési munkát.
2017 januárjában a BMW Group és a Toyota Motor Corporation tizenegy energiaszolgáltató, szállítmányozási és nagyipari vállalattal közösen létrehozta a „Hydrogen Council” néven ismert nemzetközi kezdeményezést, amelynek célja, hogy egységes irányelvek mentén szerezzen egyre nagyobb, hosszú távon fenntartható teret a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiának. 2019 júniusára a kezdeményezésben aktívan résztvevő társvállalatok száma a hatvanat is elérte.