Megújult a Toyota középkategóriás haszonjárműve
A szegmensében emberemlékezet óta piacvezető Toyota Tacoma kibővített technológiai tartalommal, stílusosabb megjelenéssel, valamint továbbfejlesztett kényelmi és praktikus szolgáltatásokkal várja a következő modellévet.
A Toyota Tacoma a márka észak-amerikai kínálatának meghatározó tagja. A kétféle platóhosszal (187 vagy 154 cm) és tengelytávval (324 vagy 357 cm), nyújtott vagy duplafülkés kivitelben, hátsó vagy összkerékhajtással kapható pickup tizenharmadik éve vezeti méretosztályának eladásait: az idei első félévben csaknem kétszer annyit adtak el belőle, mint a ranglista második helyezettjéből. Ha valami, ez mindennél fényesebben bizonyítja, hogy a típus 2016-ban bevezetett harmadik generációja még most, pályafutása negyedik évében is verhetetlennek számít. A Toyota mégsem nyugszik a babérjain, hanem teljes körűen megújítja a típust a 2020-as modellévre.
Az erős munkagéptől a sportos életmódjárművön át a fényűző platós limuzinig hatféle kivitelben elérhető Tacoma biztonságosabb, intelligensebb, látványosabb és robusztusabb lett.
Felszereltségtől függően megújult a hűtőmaszk rajzolata, illetve LED-es fényszóró jelent meg az autó elején; a hátsó lámpatest minden esetben új. A TRD (Toyota Racing Development) nevével fémjelzett három modellvariáns, a TRD Sport, a TRD Off-Road és a TRD Pro ugyanúgy egyedi megkülönböztető jegyekkel folytatja pályafutását, mint a krómmal gazdagon díszített, csúcskivitelű Limited verzió.
Mindez azonban jelentőségét veszti, amint kinyitjuk a fülke ajtaját: a Tacoma ugyanis az egyik első olyan Toyota modell, amelyet Apple CarPlay, Android Auto és Amazon Alexa funkciókkal vérteztek fel. A komplett online élményt biztosító szolgáltatások egy, a korábbinál nagyobb méretű érintőképernyőn keresztül érhetők el, emellett alapfelszerelés a dupla USB-töltőaljzat, a Bluetooth és USB-adatkapcsolat, a műholdas rádióvevő és a tolatóradar. Opcióként pedig vezeték nélküli okostelefon-töltő aljzatot, fűthető bőrülést, nyomógombos motorindítást és kétzónás klímaberendezést kínál a gyártó. Az utazás kényelméről hatásosabb ajtótömítések, többrétegű, zajszigetelő szélvédő, valamint zajelnyelő tetőkárpit és padlóborítás gondoskodik. Ahogy a kényelem terén, úgy biztonsági szolgáltatásait tekintve is felső kategóriás személyautókkal verseng a Tacoma.
A vezetőtámogató rendszerek széles köréből kiemelkedik a váratlan gyorsítást megakadályozó fékvezérlő rendszer, de a kétoldali térdlégzsák is magától értetődő minden Tacomában. Szintén szériafelszerelés a Toyota Safety Sense biztonsági csomag, amely adaptív tempomatot, gyalogosfelismerő fékrendszert, sávelhagyást megakadályozó funkciót és automata távfényt tartalmaz.
Mindazonáltal a Tacoma mégsem személyautó, hanem felfogástól függően terepjáró vagy haszonjármű. Az előbbit opcionálisan választható részlegesen önzáró vagy zárható differenciálmű, az első kerekek előtti területet a központi monitoron megjelenítő terepkamera, illetve a TRD modellekhez kínált, komoly futómű-átalakítások egészítik ki, míg a mindennapi munkavégzésben a csillapítva lenyíló hátfal, a zárható platófedél, a kétszintes rakfelület, a beépített rakományrögzítő rendszer, illetve a platón kialakítható, 120 voltos hálózati csatlakozó nyújt segítséget.
Bár a legfrissebb értesülések szerint a Toyota legnagyobb pickupja, a Tundra hamarosan hibrid hajtásláncot kaphat (egy nyáron lencsevégre kapott, a lámpától némán elinduló, álcázott prototípus legalábbis erre enged következtetni), a Tacoma – tudomásunk szerint – egyelőre megmarad két bevált benzinmotorjánál. A 2.7 literes, változó szelepvezérlésű négyhengeresnél (159 LE), illetve a 3.5 literes V6-osnál (278 LE), amelynek fogyasztását Atkinson ciklusú vezérlés, valamint párhuzamosan alkalmazott közvetlen és szívótorok- befecskendezés mérsékli.
Fotók: Toyota