Lassabban siess!
Kontinensünkön a legtöbb halálos közúti balesetet a gyorshajtás okozza, továbbá egyike a járművezetők által tudatosan elkövetett leggyakoribb szabályszegéseknek.
Az ORFK adata szerint az idei első hét hónapban a legtöbb, összesen 2871 személyi sérüléses balesetet a gyorshajtás okozta, és ez tette ki az összes közlekedési baleset 32 százalékát.
Sajnos sok járművezető fittyet hány arra, hogy a gyorshajtás milyen katasztrofális következményekkel járhat. Pedig a száguldás és az életveszélyes előzési manőverek révén többnyire csupán néhány perces előnyt lehet elérni a telített utakon. Viszont jelentősen megnő a balesetveszély, mert nemcsak a közlekedésnek, hanem a fizikának is megvannak a maga törvényei.
Ezért szervezte a TISPOL (European Traffic Police Network) augusztus 12 és 18 között a „Speed” nevű akciót, ami nem a drogra, hanem a gyorshajtók kiszűrésére vonatkozott. Az akció ideje alatt összesen 9 778 járművezetővel szemben indult eljárás, akik túllépték az adott útvonalra meghatározott legnagyobb sebességet.
A sebességtúllépés elleni fellépés egyike az idei EDWARD Nap által kiemelt fontosságúnak tartott területeknek. A 2019. szeptember 26-ára a TISPOL által meghirdetett program fő célkitűzése, hogy aznap senki ne veszítse életét az európai utakon. (EDWARD = European Day Without A Road Death).
A következő európai TISPOL-ellenőrzés szeptember 20-21-én várható. A két napos nemzetközi ellenőrzés a „Focus on the Road” megnevezést kapta, és a járművezetők figyelmét elvonó tényezők visszaszorítására irányul. Úgyhogy vezetés közben ne nyomkodjunk semmilyen képernyőt. A telefonét sem.