SEAT Leon és a transz-szibériai vasútvonal
Moszkvától Vlagyivosztokig. A legendás transz-szibériai vonat több, mint 9000 kilométeres távolságot tesz meg. Ez ugyanaz a távolság, amekkorát a SEAT Leon eddig eladott több mint két millió egysége egymás után sorba helyezve jelentene. A negyedik generáció közelgő beindításával visszatekintünk a vállalat egyik pillérének fejlődési pályájára.
Egy modell és egy márkanév kezdete
A Leon nem csak meghaladta a két millió darab értékesítési mennyiséget, hanem ezt a három generációja során folyamatosan növekedéssel érte el. A jelenlegi nemzedék – amely 2012-ben indult, és továbbra is a piacon van – több mint egymillió eladott egységet jelentett, vagyis kétszer annyit, mint az első generáció, mely 1999-ben indult, és összesen 534.797 gépkocsit jelentett, és harmadával többet, mint a második generáció, a 2005-ben indult, és 675.915 darabos értékesítéssel záró SEAT Leon változat.
Az új piacok és a kibővített termékcsalád jelentik a spanyol kompakt gépkocsi gyors növekedésének magyarázatát, beleértve a Leon családi változatát, és annak különböző variációit is, így például a Leon X-Perience-t is . Ez a lendület hasonló volt, mint ami a SEAT esetében volt tapasztalható a 2010 óta regisztrált 60% -os értékesítési növekedéssel.
Martorell-től a nagyvilágba
A Leon első nemzedéke 43 piacra jutott el, míg a jelenleg is futó modell 48 piacra ért el, ezek közül például Algéria, Ukrajna és Azerbajdzsán voltak új piacok. Egyébként a Leon számára Új-Zéland a legtávolabbi célállomás, ahol forgalmazása 2017-ben kezdődött.
A SEAT exportja a nemzetközi diverzifikáció eredményeként növekedett, jelenlegi termelésének több mint 80%-a kerül külföldi piacokra, ami nagyon hasonló arány a Leon gépkocsik nemzetközi piaci részesedéséhez. A vállalat fő piaci adatai is ezt a világméretű terjeszkedést szemléltetik: az első generáció esetében Spanyolország az értékesítésből 38%-kal részesedett, míg mára ez az arány 20%-ra csökkent.
Ennek az ellenkezője igaz Németországra, amelynek részesedése a modell teljes értékesítésében az első nemzedék 13 százalékáról a jelenlegi nemzedék által elért 24 %-ra nőtt. Az Egyesült Királyság a SEAT nemzetközi terjeszkedésének másik példája, ahol a jelenlegi generációból több mint kétszer annyit adtak el, mint az első nemzedékhez tarozó gépkocsiból, ami 2019 augusztusáig 132.684 értékesített autót jelent, a korábbi 50.740 darabbal szemben.