Africa Twin váz és felfüggesztés
- A hattengelyes inerciaérzékelő (IMU) a jármű tömegközéppontjához közel kapott helyet
- A továbbfejlesztett, karcsúbb vázhoz csavarkötésű segédvázat társítottak
- A CRF450R-ből származó, könnyebb és merevebb lengővilla jobb tapadást és közvetlen visszajelzéseket garantál
- A kanyar-ABS magabiztos lassításokat szavatol, különösképpen, hogy immáron Off-road üzemmódban is használható
- Módosított rugófeszesség és csillapítási mérték az első és hátsó Showa felfüggesztésben
A motor szívében helyezkedik el a közúton és terepen egyaránt hasznos Bosch MM7.10 típusú, hattengelyes inerciaérzékelő (IMU), ami valós időben gyűjt adatokat a jármű pozíciójáról, beleértve, hogy a hossz- és keresztirányú dőlést, valamint a sodródást. Ez küldi az adatokat a kipörgésgátlónak (HSTC), a kanyar-ABS-nek, az Egykerekezés-gátlónak (Wheelie Control) és a hátsó kerék elemelkedését megakadályozó Rear Lift Controlnak.
Teljesen átdolgozták a modell acél, ipszilonbölcső-vázát, ideális egyensúlyt találva a merevség és az elvárt rugalmaság között. Ez jobb terepes és aszfaltos menetteljesítményekkel ruházza fel az Africa Twint és a kezelhetőséget is javítja.
Úgy módosították a villanyakat, hogy még több visszajelzés érkezzen a vezetőhöz az első keréktől, s az sem mellékes, hogy az első váznyúlványok vékonyabbak és egyenesebbek lettek, így eltűnhetett a keresztben behegesztett merevítő. A módosításokkal 1,8 kg-t faragtak az Africa Twin vázának tömegéből.
Lényegesen, 40 mm-rel keskenyebbé vált az immáron vörös színben pompázó, csavarkötésű segédváz, és mindössze 195 mm-es szélességével nagyban hozzájárul, hogy az alacsonyabb pilóták is könnyedén talajt érjenek a nyeregből. Megújult a lengővilla is, a CRF450R-ből érkezett alkatrész 500 g-mal nyom kevesebbet elődjénél, és merevsége révén jobban kiaknázható a motor teljesítménye, valamint lényegesen több visszajelzés érkezik a hátsó keréktől.
A változtatások dacára a szabad hasmagasság továbbra is kereken 250 mm, ehhez társul az 1575 mm-es tengelytáv, a 27,5º-os villaszög, valamint a 113 mm-es utánfutás. A sok-sok könnyű alkatrész összességében 5 kg-mal csökkentette az Africa Twin tömegét, ami immáron 226 kg-mal mérlegel.
A motor kezelhetőségét a 230 mm-es rugóúttal és 45 mm-es belsőcső-átmérővel készülő patronos, fordított Showa teleszkóppár javítja, amin a húzó- és a nyomófokozati csillapítás egyaránt állítható. Az új első villa – hosszú rugóútjával és átdolgozott belső rendszerével – aszfalton és terepen is remekül teljesít, már csak azért is, mert a négy-négy csavarral rögzített teleszkópokat üreges alumíniumcsővel összekapcsolt alsó és felső villahíd fogja össze. Érdekesség, hogy a felső villahíd alumíniumból készül, az alsó pedig kovácsolt.
Természetesen a központi rugóstag is sokkal kifinomultabb szerkezet elődjénél, a 46 mm-es dugattyú-átmérőjű alkatrész 220 mm-es mozgási tartománnyal büszkélkedhet, és külső gáztartály segíti extrém terepviszonyok közepette. Jelentős előnye, hogy a tartályon található tekerőgombbal pillanatok alatt megváltoztatható az előfeszítés, és természetesen a húzó-, illetve a nyomófokozati csillapítás is szabadon kalibrálható.
Nemcsak a lengőkar, hanem annak befogatási pontja is változott. Ezúttal 600 MPa szakítószilárdságú acéllapok kerültek a váz belső részére, az ezeket összekötő keresztmerevítő pedig a központi hátsó rugóstag felső bekötési pontjaként szolgál, hogy még pontosabb visszajelzések érkezzenek a hátsó kerék tapadásáról.
A dőlésszöget, valamint a kerekek forgási sebességét és csúszását egyaránt monitorozó IMU az ABS beavatkozásának erősségét is meghatározza, ugyanakkor azonnal érzékeli a hátsó kerék elemelkedését, és finoman szabályozza a fékerőt, hogy a motor megőrizze stabilitását. Ha a vezető úgy kívánja, a hátsó kerék blokkolásgátlója – álló helyzetben – kikapcsolható.
A vázzal és a futóművel ellentétben a fékrendszer változatlan maradt, továbbra is a jól bevált, radiálisan rögzített, négydugattyús nyergek harapnak a 310 mm-es átmérőjű, „hullámos”, úszóágyazású első tárcsákba, míg a hátsó kerék megzabolázásáról 256 mm-es tárcsa és egydugattyús féknyereg gondoskodik. A tárcsák 21”-os első és 18”-os hátsó, rozsdamentes, fűzöttküllős kerekekre rögzítettek, melyeken 90/90-21 és 150/70-18 abroncsok feszülnek. Felszerelhetőek valódi terepezésre fejlesztett „bütykösgumik” is, a Continental 90/90-21M/C 54S és 150/70B 18M/C 70Q jelzésű párosával akár 160 km/h-val is haladhat a pilóta.