Forgalomba állnak az új Solaris-Škoda trolibuszok Budapesten
Az első szóló és csuklós prototípus trolibuszoknak egyenként 500 kilométer, míg a többi jármű esetében egyenként 100 kilométeres hibamentes próbafutás volt előírva, mielőtt megtörtént a forgalomba állás.
A hatékony légkondícionálóval és fűtőrendszerrel felszerelt járművek alacsonypadlós kialakításúak, ezért a mozgásukban korlátozottak, illetve a babakocsival közlekedők is kényelmesen használhatják őket. A trolibuszoknál a műszaki és ergonómiai megoldásokat, illetve a kedvező energiafogyasztást is szem előtt tartották a beszerzésben.
Jelenleg a főváros útjain 36 ilyen gyártmányú és típusú, azonban korábbi generációból származó jármű közlekedik. A trolik legalább 4 kilométert felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban is meg tudnak tenni, ezért egy esetleges áramkimaradás, felsővezeték-hiányos útszakasz vagy akár a járat elterelése sem okozhat gondot, hiszen vezeték nélkül is zökkenőmentesen közlekedhetnek tovább, illetve ezáltal a hálózat – a kiépített infrastruktúrától részben függetlenített – jövőbeni módosítására is lehetőséget biztosít.
Az összes új járművet rögzítésre alkalmas kamerákkal szerelték fel, amely növeli az utasok biztonságát, és segítséget nyújt a szándékos károkozások megelőzésében, vagy az elkövetők azonosításában.
A „Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés” (IKOP-3.1.0-15-2017-00016) a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ egyik kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 3,891 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 3.912.912.309 Forint.