Október elején leplezte le a Mazda a TCR-autóját
Az Észak-Amerikai Mazda Motorsport bemutatta programjának legújabb képviselőjét, egy Mazda3 TCR versenyautó formájában. A Mazda3 TCR az IMSA 2020-as Michelin Pilot Challenge-ben fog először pályára lépni, egy 4 órás tartóssági verseny keretében, amely a Rolex 24 órás daytona-i versenyhétvégéjének (2020. január 26.) része.
A 2019-es, sorozatgyártású Mazda3 hatchback feltűnő dizájnját megtartva a Mazda3 TCR alakján a márka Kodo formanyelvének vonalai tükröződnek. A Mazda amerikai, Irvine-ban található dizájn-központjának tervezői számos órát töltöttek azzal, hogy a Mazda3 aerodinamikai mutatói megfeleljenek a TCR szabályainak, és mindez egybecsengjen a Mazda3 letisztult vonalaival.
„A TCR remek alkalmat jelent, hogy megjelenítsük az új Mazda3-at, és vásárlóink számára új utat mutassunk versenyautóinkkal,” mondta Masahiro Moro, az MNAO (Mazda North American Operations) elnök-vezérigazgatója. „Legfontosabb sikereink az IMSA és SRO TC Americas versenysorozatokban is azon dedikált ügyfeleinknek köszönhető, akik a Mazdát választották versenyautónak. Reméljük, hogy a Mazda-versenyzők új generációja is ugyanezt a potenciált látja a Mazda3 TCR-ben.”
„A Mazda3 kiemelkedő dizájn és mérnöki részletekkel rendelkezik, amiről a Mazda híres, és épp ezért, nagyon jó alapnak bizonyult a TCR-autó megépítéséhez,” mondta John Doonan, a Mazda Motorsport igazgatója. „Már néhány szezonja gondolkodtunk azon, hogy visszatérjünk az IMSA Michelin Pilot Challenge-be, mindenki nagyon izgatott, hogy ez 2020-ban meg is valósul. Nagyon vágyjuk a Mazda3 TCR sikerét az IMSA, SRO Americas és TCR sorozatokban.”
A
Mazda3 TCR-ben négyhengeres, 350 lóerős turbómotor dolgozik
hatsebességes versenyváltóval, melyet a Long Road Racing (a
globális Mazda MX-5 Cup car gyártója) fejlesztett. A Mazda3 TCR-t
úgy homologizálták, hogy alkalmas legyen a világ különböző
pontjain rendezett 36 verseny bármelyikére.
A Mazda3 TCR ára
175.000 dollártól indul.