A legnépszerűbb japán márka tarolt a Best Cars díjátadóján

A Vezess és az Autós Magazin díjának jelöltjeire több mint ötezren szavaztak

A Central Médiacsoport székházában adták át a Best Cars 2020-as díjait. A tíz országban zajló, az olvasók kedvenc autóit kereső szavazás során vizsgálták az autóvásárlási és -használati szokásokat is. Magyarország két legolvasottabb autós apja, a Vezess és az Autó Magazin által szervezett hazai közvéleménykutatás nyerteseit 11 kategóriában díjazták.

A Best Cars díj idén ünnepli 44 éves fennállását, kilenc európai országon kívül Kínában is lehet szavazni a jelöltekre. Idén először Magyarországon is rendeztek díjátadó eseményt a szavazás nyertes márkáinak, a szervezők nem titkolt vágya ugyanis az, hogy ezzel új hagyományt teremtsenek.

„A Vezess kutatásai szerint a magyar olvasók körében az ideális autó megfizethető és megbízható. A választásnál és vásárlásnál a legfontosabb szerepet a fogyasztás és a márka játssza, sajnos a környezetvédelmi szempontok nem hozzák lázba a vásárlókat” – árulta el Szigeti Péter, a Central Médiacsoport férfi portfóliójának vezetője a díjátadóhoz kapcsoló előadásában.

Az olvasók az Autó Magazin októberi és novemberi számában, illetve a Vezess-en megjelenő katalógus alapján szavazhattak 11 kategóriában 387 típusra. Több mint 5000 ember adta le voksát kedvenc modelljeire, a téma jellegét tekintve pedig talán nem is olyan meglepő, hogy a szavazók 91 százaléka férfi volt. A szavazatokat Stuttgartban összesítették, és csak a végeredményt küldték vissza a magyar kollégáknak.