Az Audi az elektromos mobilitás korában (4.)
Haladva a korral – munkatársainkkal közösen az elektromos mobilitás útján
Az Audi a személyügy területén is széleskörűen invesztál az elektromos mobilitásba. A vállalat egyfelől célzottan alkalmaz további szakembereket, miközben a belső know-how is fejlődik és az Audi felkészíti munkatársait a jövő e szakterületére. Ennek megfelelően a továbbképzési költségvetés bő egyharmadával, évi 60-ról 80 millió euróra bővült.
Az Ingolstadti Műszaki Főiskolával (THI) közösen az Audi elektromos mobilitás képzést szervezett a hajtásrendszerek fejlesztői számára, az Audi mérnökei így a THI előadótermeiben mélyíthetik tovább tudásukat az elektromos mobilitás területén – a cél stratégiai és műszaki ismereteik bővítése. Az autógyártó szakemberei és képzési szakértői a THI professzoraival közösen pontosan a vállalat igényeinek megfelelően alakították ki e munkahelyi továbbképzést, amelynek három és fél hónapos időtartama alatt helyszíni programok és önálló tanulási időszakok váltják egymást. Az Audi hajtásrendszer-fejlesztőinek órarendjén egyebek mellett olyan modulok sorakoznak, mint például az „Elektromos gépek és teljesítményszabályzó elektronikák” vagy az „Elektromos járművek és energiatárolók koncepciói”. A hajtásrendszer-fejlesztés részlegéről érkezett első résztvevők még 2017 elején befejezték e továbbképzést.
Az Audi a fiatalok képzési programjaiban is következetesen az elektromos mobilitás felé tart, s oktatását folyamatosan a műszaki fejlődéshez igazítva igény szerint új szakmákat is kialakít. 2014 óta folyik a „Rendszer- és nagyfeszültségű technikára összpontosító elektromos szakember” hároméves képzés, amelyet Ingolstadtban és Neckarsulmban azóta már mintegy 700 fiatal lány és fiú kezdett meg, illetve végzett el. Ezt követően rendszerint a gyártás olyan szakterületein helyezkednek el, mint például az adatelemzés, vagy éppen a műszaki fejlesztés és az előszéria-központ valamelyik műhelyében kamatoztatják tudásukat. 2018 óta választható az új „Akkumulátortechnikai szakember” képzés, amelynek középpontjában a nagyfeszültségű akkumulátorok gyártása és minőségbiztosítása áll. Legyen azonban szó elektromos mobilitási alap- vagy továbbképzésről, az Audi nemzetközi termelési helyszínei is mindenkor részt vesznek a programokban, s a speciális oktatásokat igény szerint az adott országra jellemző sajátosságokhoz igazítják.
Az említett modellek fogyasztási adatai
(A tartományként megadott üzemanyag-fogyasztási, elektromosáram-fogyasztási és széndioxid-kibocsátási értékek az alkalmazott gumiabroncsok/keréktárcsák és a választott járműfelszereltség függvényében alakulnak.)
Audi e-tron 55 quattro:
Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 26,2 – 22,6 (WLTP); 24,6 – 23,7 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Audi A7 55 TFSI e quattro:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 2,1 – 1,9; Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 18,1 – 17,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 48 – 44
Audi Q5 55 TFSI e quattro:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 2,4 – 2,0; Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 19,1 – 17,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 53 – 46