Újabb dupla dobogó a Toyotának – Ezúttal a hosszútávú vb-n
A TOYOTA GAZOO Racing két autója is dobogós helyen végzett a hatórás Lone Star Le Mans futamon, a texasi Austinban, ami a 2019-2020. évi FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) ötödik fordulója volt. A futamon Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Brendon Hartley 8. rajtszámú TS050 HYBRID-je a második helyet szerezte meg 51,524 másodperccel lemaradva a futamgyőztes Rebellion autó mögött, ezzel tovább csökkentve hátrányát a világbajnoki mezőnyben élen álló csapattársaikhoz képest. Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López a 7. rajtszámú TS050 HYBRID-del maximális sikerhendikeppel indult, ezért nem volt reális esélyük megszorítani LMP1-es riválisaikat, de kiegyensúlyozott teljesítményükkel végül a harmadik helyen értek célba, megőrizve ötpontos előnyüket a világbajnoki mezőny élén.
Az izgalmas texasi verseny után a TOYOTA GAZOO Racing továbbra is magabiztos, 33 pontos előnnyel rendelkezik a csapatok versenyében a Rebellion Racinghez képest, de hátra van még három futam az idényből, így még semmi nem dőlt el. A verseny borús időben és erős szélben rajtolt. José a második helyről indult a 7-es autóval, míg Sébastien a harmadikról a 8-assal. Röviddel a start után, már az első körben helyet cseréltek az eltérő sikerhendikepek okán. Sébastien mindent megtett, hogy lépést tartson az 1-es számú Rebellion autóval, amelyik pole pozícióból indulva biztonságos előnyre tett szert. Amikor 90 perc után Sébastien beállt a bokszutcába, hogy átadja az autót Brendonnak, a második helyen haladó 8-as autó nagyjából fél perccel maradt le az élen haladó egység mögött, míg a harmadik helyezett 7-es gép hátránya 40 másodperccel volt nagyobb ennél. Ekkor adta át José a kormányt Mike-nak. Az erősen kezdő Brendonnak sikerült felvennie az élen haladó autó tempóját, majd a bokszutcában elvégzett gyors munkának köszönhetően 20 másodpercre mérsékelte a hátrányt, így továbbra is nyomás alatt tudta tartani riválisát. A tankolást követően a korábban három austini futamon is diadalmaskodó Brendon továbbra is erős köridőket ment, és versenyben maradt a győzelemért. Nem sokkal a táv fele után, a következő pilótacsere során Kazuki vette át a 8-as autót, és folytatta az üldözést, míg a harmadik helyen álló 7-esbe Kamui ült be. Közben a verseny képe nem sokat változott. A jelentős sikerhendikeppel küzdő 8. rajtszámú TS050 HYBRID-nek nem volt igazán alkalma felzárkózni az élen haladó autó mögé, de Kazuki mindent megtett azért, hogy minimalizálja az időhátrányt Brendon 75 perces utolsó szakasza előtt. Nem sokkal ezután, az utolsó szakaszra Kamui is átadta az immár egykörös hátránnyal versenyző 7-es autót Josénak. Brendon a második helyen ért célba – ez azonos a TOYOTA legjobb korábbi eredményével a Circuit of the Americas pályán –, míg José két körrel lemaradva a harmadik helyen végzett. A két TS050 HYBRID az USA-ban várja meg az idény következő fordulóját, ami az 1000 mérföldes Sebring futam lesz Floridában, március 20-án. Ezt követően a WEC visszatér Európába a legendás Spa, illetve Le Mans futamokra.