A Bridgestone négy új termékkel bővíti motorabroncs-választékát
A világ legnagyobb gumiabroncs- és gumitermékgyártó vállalataként a Bridgestone folyamatosan olyan új, csúcstechnológiát képviselő abroncsokat fejleszt, amelyekkel a motorok a legjobb formájukat hozhatják. Jövőre a vállalat négy új abroncsot is bevezet a piacra.
Battlax Classic Racing CR11
Ez a kifejezetten Maxi Classic Racing versenyekre kifejlesztett abroncs már eddig is bizonyította kimagasló teljesítményét. A még fejlesztési szakaszban levő Battlax Classic Racing CR11 egyike volt a FIM Europe klasszikus enduro bajnoksága (EEC) győzteseinek. A 4 órás Biker’s Classic versenyen Spa-Francorchamps-ban a 10. számú Poweracing-Japauto klubot segítette a dobogó legfelső fokára, míg az 5. számú Roadrunner csapatot a második hely megszerzéséhez. Nedves és kockázatos viszonyok között a legjobb köridőt és a legnagyobb sebességet Bridgestone abroncsokkal érték el.
A Battlax Classic Racing CR11 rendkívül gyors bemelegítést tesz lehetővé: ez létfontosságú az olyan versenyeknél, amelyeknél az abroncsmelegítő használata nem megengedett. A futófelület mintázata a Bridgestone versenygumijára, a Battlax Racing R11-re vezethető vissza. A motorosnak egyenletes tapadást és kiváló teljesítményt biztosít. Az első abroncson alkalmazott nagy teljesítményű V-MS-Belt (változó egyspirálos öv) konstrukcióval ez az abroncs kiváló fékezési stabilitást, a kanyarok bevételénél pedig fokozott visszajelzést biztosít. A hátsó abroncson nagy versenyzési teljesítményű keverékek kombinációja egy 3 rétegű összetett konfiguráció formájában fokozza az abroncs teljesítményét nedves útfelületen.
Az abroncs 2020 márciusától szerezhető be elöl 110/80 R18, hátul 150/65 R18 méretben.
Battlax BT46
A Battlax BT46 az ikonikus Battlax BT45 utódja. Mióta 22 éve bevezették, a Battlax BT45 a túramotorozás mindenes abroncsa volt. A Bridgestone most új technológiával modernizálta ezt a dizájnt.
A Battlax BT46 első abroncson egy fordított V alak van: ez kezeli az abroncsra ható erőket, csökkenti a szabálytalan kopást és hihetetlenül jó visszajelzést biztosít a motorosnak a kiváló úttartás érdekében. A hátsó abroncs minőségét egy újonnan bevezetett keverék fokozza a teljesítmény, a tapadás és a kopásteljesítmény maximalizálása érdekében. A nedves teljesítmény anélkül javult a BT45-höz képest, hogy ez kihatással lett volna az előd abroncs már jól ismert száraz felületi úttartási teljesítményére és kopásállóságára. A BT46 ezen kívül kompatibilis az UM alkalmazással: a tömlő nélküli jelzéssel ellátott abroncsok felszerelését jóváhagyták tömlős kerekeken, ha az abroncsot tömlővel együtt használják.
A Bridgestone ezt az abroncsot kifejezetten azért fejlesztette ki, hogy lefedje a túra szegmensben versengő motorok széles választékát. Az első abroncs 21 méretben, a hátsó pedig 27 méretben kapható. 2020 januárjában tíz fő méretben jelenik meg majd a piacon, amit hamarosan követ a teljes méretválaszték forgalmazása.
Battlax Racing Street RS11
A Racing Street kategória vezető terméke lenyűgöző tapadási teljesítményt és rendkívül pontos kezelhetőséget kínál. Már eddig is két másodperccel gyorsabbnak bizonyult elődjénél (az RS10-nél) egy két perces körön. És ez az első, főleg utcai használatra szánt abroncs, amely a Bridgestone versenykörnyezetben kipróbált és bevált V-MS övkialakítására épül. A Battlax Racing Street RS11 abroncsot sok motorgyártó választja gyári első szerelésként prémium sportmotorjaik bemutatásához: ez az abroncs gyári szerelése a Yamaha YZF-R1 és YZF-R1M modelleknek, a Kawasaki H2 és H2 carbon, a Suzuki GSX-R 1000 és GSX-R 1000 R modellnek, és még sok más modellnek a jövőben.
A Battlax Racing Street RS11 egy főleg száraz tapadást javító futómintázattal rendelkezik, amelyet közvetlenül a Bridgestone R11 versenyabroncsa ihletett, és amely az érintkezési felület kiváló viselkedése miatt lett átvéve. A hátsó abroncs általános merevségét és stabilitását egy Cap & Base réteg javítja. Mind az első, mind pedig a hátsó abroncsok 3LC konfigurációval készülnek, amely felülmúlhatatlan teljesítményt és kopásállóságot biztosít. Az Innovatív V-MS övkialakítás optimalizálja a futófelület merev részeinek eloszlását a hátsó abroncson, hogy fokozza az érintkező rész hosszúságát az abroncs vállánál és fokozza a tapadást bedőlés esetén. A finom szénrészecskék a hátsó vállhoz újonnan kifejlesztett keverékben olyan mértékben fokozzák a tapadást, hogy a motorosok teljes sebességgel, teljesen bedőlve és teljes magabiztossággal vehetik be a kanyarokat.
Kapható 2020 márciusától első abroncs egy méretben: 120/70 ZR 17 M/C (58W); hátsó abroncs pedig két méretben: 190/55 ZR 17 M/C (75W) és 200/55 ZR 17 (78W).
Battlecross E50 Extreme
A 2019-ben bemutatott Battlecross E50 első éve dicsőséges volt, mivel sorra nyerte a versenyeket különböző enduro kategóriákban. Ezt a sikert meglovagolva a Bridgestone egy új, kifejezetten versenyzésre szánt abroncsot hoz forgalomba extrém enduro versenyekhez. Az új E50 Extreme még a legdurvább tereppel is dacol. Az abroncs egy, kifejezetten a kiváló tapadás és a magas vontatóerő biztosításához kifejlesztett lágy keverékből készül. A futófelület mintáját fejlett blokk elhelyezkedés jellemzi, és az E50 Castle Block technológiájával maximalizálja a perem hatékonyságát és biztosítja a megnövelt tapadást.
2020 januárjától szerezhető be egy hátsó méretben: 140/80 – 18 70M NHS.