A 2020-as Gold Wing stílusa és felszereltsége
- Feszes vonalak és kortárs stílus – már a külső jegyek elárulják, hogy ultramodern hajtásláncra épül a modell
- A szélvédő magassága és szögállása is elektronikusan szabályozható
- Az elektronikus gázmarkolattal (throttle-by-wire, TBW) a sebességrögzítő is finomabban kezelhető
- Kimagasló szállítókapacitás a gondtalan túrázás érdekében. A túradobozba két teljes értékű bukósisak is behelyezhető
- A navigációs rendszer és a hifi adatai is a hétcolos TFT-kijelzőn jelennek meg
- Az Apple CarPlay® segítségével telefonjukat is használhatják az iPhone-tulajdonosok
- LED lámpatestek és automatikusan kikapcsoló irányjelzők
- Az intelligens kulcs (Smart Key) az indítást és a tárolórekeszek nyitását is megkönnyíti
- A Tour kivitelhez immáron alapfelszereltségként járnak a LED ködfényszórók
- Két USB-csatlakozó a 2020-as modelleken
- Nagyobb utaskapaszkodó a Tour kivitelnél
A 2018-as Gold Wing teljesen más stílust képviselt, mint felmenője. Megváltoztak az arányok, a nyugodt vonalvezetést lendületesebb formavilág váltotta és sokkal sportosabb benyomást keltett a modell. A fejlesztés során a „Kifinomult forma, feszes stílus” filozófia érvényesült, ennek köszönhető az egyedi sziluett, amihez dinamikus futómű- és motorkarakterisztika, valamint elsőrangú kivitelezési és anyagminőség társul. A merészséget tükröző orr-részt kissé előre döntötték és kompakt idomokból állították össze, hogy a lehető legenergetikusabb legyen az összhatás.
A remekül eltalált övvonal a motor teljes hosszában végigszalad, látványosan osztva alsó és felső részre a régi modellekénél szembetűnően kisebb idomzatot, amelyet éles vonalak és sík felületek alkotta elemekből, az aerodinamikai követelmények figyelembe vételével állítottak össze. A tervezők kiváló munkája és stílusérzéke révén az Gold Wing már megjelenésével elárulja, hogy kimagasló teljesítmény jellemzi.
A különleges, dupla lengőkaros első futómű, a hathengeres boxermotor és a hatékony kipufogórendszer feladatán túlmenően dizájnelemként is fontos szerepet játszik, hiszen egyértelműen bizonyítja, milyen hihetetlenül magas szinten áll a modell mérnöki és elektronikai szempontból.
Bár a 2018-as módosítások kisebbé és atletikusabbá varázsolták a Gold Winget, kényelmét illetően messze túlszárnyalja a múltbéli generációkat. A fejlesztőcsapat kényesen ügyelt rá, hogy maximális legyen a komfort, ideális a hőháztartás és optimális az aerodinamikai kialakítás. Mindemellett a szabályozott légáramlás megakadályozza a légörvények kialakulását, egyszersmind friss levegőt biztosít a vezetőnek és utasának.
Az elektromosan, egyszersmind fokozatmentesen állítható plexi az utasnak és a pilótának is kiváló időjárás-védelmet nyújt, ugyanakkor kompakt méreteivel növeli a tér- és szabadságérzetet. Extraként nagyobb szélvédő is rendelhető, sőt további légterelőket is kérhetnek a vásárlók. A kezet és a felsőtestet védő idomok állíthatók, a lábat és a lábfejet oltalmazó elemek fixen rögzítettek.
Az első és hátsó ülőhely, akárcsak a régi változatoknál, határozottan elkülönül egymástól, így a vezető élvezheti a motorozást, az utas pedig hátra dőlhet és gyönyörködhet a tájban, különösképpen, hogy a 2020-as Gold Wing nagyobb kapaszkodókkal gördül le a futószalagról. Maga a párnázat kényelmes és remekül tart, mindazonáltal nem akadályozza pilótát a mozgásban és kellőképpen karcsú, hogy a lábak könnyedén elérhessék a talajt.
Az első és hátsó lámpák egyaránt LED-ek, sőt a 2020-as Tour kivitelhez alapfelszereltségként járnak a LED ködfényszórók. A fényszórók alsó részén 5 polírozott optikai lencse található, ezeknek köszönhető az „ékszerszem”, ami oly egyedivé teszi a Gold Wing tekintetét. Felül a szintén különleges, „sztereoszkóp” hatást keltő távolsági fényszórók kaptak helyet, minden helyzetben kiváló látási viszonyokat garantálva. Az első irányjelzőket a tükrökbe integrálták a és automatikusan kikapcsoló elektronikával egészítették ki a rendszert. Ez nem egy szimpla időkapcsoló, hanem összetett vezérlőprogram, ami az első és hátsó kerekek közötti fordulatszám-különbség alapján számolja ki, hogy mikor esedékes az indexelés befejezése.
Továbbfejlesztették a – jobb oldali kapcsolókonzolról kezelhető – sebességrögzítőt is. Ezentúl a beállított érték megjelenik a sebességmérő bal alsó sarkában, az automatikus gyorsítások pedig – hála az elektronikus gázmarkolatnak – sokkal kifinomultabbá váltak, különösképpen az emelkedőkön felfelé. A hagyományos, lábbal kapcsolható váltóval felszerelt modellváltozatok esetében fékezésnél, kuplungkar behúzásakor és a gázmarkolat elfordításakor önműködően kikapcsol a sebességrögzítő. Ha a DCT kivitellel (automatikus üzemmódban) lassít a pilóta, a lassításokat, illetve visszagyorsításokat követően a motor önműködően visszaáll a megadott sebességre, a DCT pedig az optimális üzemmódra.
Mielőtt a Honda mérnökei 2018-ban újratervezték a túradobozokat és a tárolórekeszeket, átfogó felmérést készítettek a tulajdonosi szokásokról. Az adatok alapján arra következtettek, hogy a felhasználók általában két-három napos túrákat terveznek, nincs szükségük tehát akkora tárolókapacitásra, amekkorával a Gold Wing előző nemzedéke büszkélkedett.
Ennek fényében a túradobozszett teljes befogadóképességét 110 literre mérsékelték, de kényesen ügyeltek rá, hogy a túradobozba továbbra is beférjen két teljes értékű zárt bukósisak. Bárhogy is, a dobozok a rajtuk elhelyezett gombokkal vagy a Smart Key névre keresztelt intelligens kulccsal nyithatók, az extralistán csomagtartókonzol és exkluzív belső táska is szerepel.
Üzemanyagtartály űrtartalma 21 liter, az üzemanyag-fogyasztás 5,6 l/100 km.
A prémium színvonalú műszeregység nem csak egyedivé teszi a vezetői környezetet, hanem a használatot is megkönnyíti. Digitális képernyőjét kis kontraszttal és sötét tónusokkal tették olvashatóbbá, a szélre eső műszereket pedig enyhén megdöntve építették be, hogy mélységérzetet keltsen az óracsoport. Ezt fűszerezték meg a fémkeretekkel és a LED háttérvilágítással, még nyugtatóbb, elegánsabb és nem utolsó sorban vagányabb megjelenést kölcsönözve a műszeregységnek.
A hétcolos, színes, folyadékkristályos TFT-kijelzőről nemcsak a navigációs és az audiorendszer adatai olvashatók le, hanem a HSTC és a futómű beállításaira is lehetőséget ad. Az információk különféle szegmensekben, logikus sorrendben helyezkednek el, így a pilóta egy szempillantás alatt leolvashatja az értékeket, közöttük a guminyomásra vonatkozókat is, melyek képernyő bal alsó sarkában jelennek meg
A háttérvilágítás intenzitása alapesetben automatikusan, a környezeti fény erősségének függvényében változik, de a vezető maga is beállíthatja. A rendszer összesen nyolc szintet ajánl fel, a maximális fényerősség 1000 cd.
A Gold Wing árasztotta kimagasló minőséget mi sem érzékeltethetné jobban, mint a középkonzolon és az intelligens kulcson díszelgő embléma. Ez a háromdimenziós, két tónusú, krómozott táblácska a jellegzetes oroszlánfejjel, a széttárt sasszárnyakkal és a nyitott karmokkal jeleníti meg azt az erőt és méltóságot, amit a modell képvisel. A távirányítóval aktiválhatók a motor különféle rendszerei és szükség esetén biztonsági kulcsként is használható. A beépített jeladónak köszönhetően a tulajdonosnak elő sem kell vennie a Smart Key-t, a motorindítás és a kormányzár oldásához elég, ha zsebében tartja.
Az intelligens kulcs a túradobozszett kezelését is egyszerűbbé teszi. Ha a motor közelében van, a vezető gombnyomással oldhatja a jobb oldali tárolórekesz, valamint a túra- és az oldaldobozok zárjait. Persze a dobozok nemcsak a motoron elhelyezett gombbal nyithatók, hanem a távirányítóval is, így a vezető messziről is „hozzáférést engedhet” a poggyászokhoz. A hidraulikus teleszkópok a nyitást és a záródást is kifinomulttá teszik. A hívásgomb benyomása és nyomva tartása villogtatni kezdi az irányjelzőket.
A Gold Wing gazdája az Apple CarPlay® szolgáltatásait is élvezheti, azaz a műszeregységen keresztül is elérheti iPhone-ján tárolt telefonszámait és zenéit. A kapcsolat Bluetooth- vagy USB-alapú lehet, utóbbi csatlakozóból a 2020-as modellváltozaton már kettő található.
A kis tömegű hangszórókat helyzete az új üléspozíciónak megfelelően változott, így továbbra is tiszta és élethű a hangzás, az utas pedig saját kezelőpanelt kapott, hogy még nagyobb kényelemben utazhasson. A gombok a jobb oldaldoboz felső részén kaptak helyet, s a hangerő mellett a forrás kiválasztására, valamint „előre tekerésre” is lehetőséget ad.
A navigációs rendszer adatai színes, hétcolos, folyadékkristályos TFT-kijelzőn jelennek meg, amit a műszeregység kellős közepére építettek be a Honda mérnökei. Hogy a helymeghatározás minden helyzetben pontos legyen, a rendszert – alagutakban is működő – girokompasszal (ti. pörgettyűs tájolóval) egészítették ki. Apró, de fontos változtatás, hogy a célpont törlése és a „menj haza” funkció már egy gombnyomással, menet közben elérhető. Ráadásként a térképeket frissítették a 2020-as modellévre, az útvonaltervezésnél pedig immáron 99 érinteni kívánt helyszín adható meg.