Audi A6 55 TFSI e quattro
Az Audi következetesen bővíti elektromos modelljeinek kínálatát: egyedül 2019. második félévében öt erőteljes, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell mutatkozik be a márka választékában. Az A6 55 TFSI e quattro előértékesítése (üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 2,1 -1,9 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km*: 17,9 – 17,4 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km*: 47 – 43 (kombinált) Németországban indul majd. Az újdonság 270 kW (367 LE) rendszerteljesítményével meggyőző teljesítményre képes.
Az Audi tovább bővíti kínálatát a középkategóriás luxusmodellek piacán: a négykarikás márka hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatokkal szélesíti az A7, A8, Q5 és Q7 modellsorozatok palettáját. Ezek a modellek mind viselik a „TFSI e” emblémát. Az A6 55 TFSI e quattro* is ezt a sorozatot folytatja. Hasonlóan a többi Audi hálózatról tölthető (plug-in) modellhez, ez a változat is két kifejezetten hatékony hajtásrendszert egyesítve éri el 270 kW (367 LE) összteljesítményét.
Négyhengeres benzines 2.0 TFSI erőforrása 185 kW (252 LE) teljesítményre képes. A hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrált elektromos motor legnagyobb teljesítménye 105 kW. A rendszer 500 Nm össznyomatéka már éppen az alapjárat, 1 250 percenkénti fordulat felett elérhető. A jármű hátsó részében található lítium-ion akkumulátor 14,1 kWh energia tárolására képes és úgy került elhelyezésre, hogy a csomagtérben egyenes és kényelmesen pakolható terület álljon rendelkezésre.
Az A6 TFSI e 55 quattro* egy egyszerre sportos és kifejezetten hatékony modellváltozat. Álló helyzetből 100 km/óra sebességre mindössze 5,6 másodperc alatt gyorsít fel, legnagyobb sebessége pedig 250 km/óra. Tisztán elektromos hajtással az elérhető maximális sebessége 135 km/óra. A WLTP menetciklus alapján meghatározott, tisztán elektromos üzemmódban teljesíthető hatótávolsága 53 kilométerre adódik. Így a Németországban vállalati autóként használt A6 TFSI e 55 quattro modellekre kiszabott adókulcs lefeleződik. Az erőteljes, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid az egyetlen prémium limuzin a közvetlen versenytársak kínálatával összevetve, amelyet quattro összkerékhajtással szereltek.Az Audi A6 55 TFSI e quattro* hajtási koncepcióját úgy alakították ki, hogy az ügyfelek a napi autóhasználatuk nagy részét elektromos üzemmódban tegyék meg, nulla károsanyag-kibocsátás mellett és közel hangtalanul. A vezető három vezetési mód közül választhat: az „EV” tisztán elektromos üzemmódja mellett a „Hibrid” a két hajtásrendszer leghatékonyabb kombinációját kínálja, míg a „Hold” az akkumulátor töltési szintjét az aktuális szinten tartja, bármelyik pillanatban elérhetővé téve a tárolt elektromos energiát.
„Hibrid” üzemmódban az előrelátó működési stratégia biztosítja a maximális hatékonyságot és a lehető legtöbb, elektromos üzemmódban teljesített útszakaszt. Ekkor úgy irányítja a hajtást, hogy megpróbálja az út utolsó, közvetlen a megérkezést megelőző szakaszát tisztán elektromos üzemmódban megtenni és amennyiben szükséges, az akkumulátort előtte a belsőégésű motor segítségével feltölteni.
Az útvonal egyes szakaszainak „finomhangolását” az előrelátó hatékonysági asszisztens végzi. A rendszer hatalmas mennyiségű információt használ fel, többek között a navigáció adatait, az online forgalmi eseményeket, a vezetési stílust és a kamerák illetve radarok által meghatározott távolságot. A rendszer előrelátó módon tervezi meg a hajtás vezérlését és dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról.
Az Audi A6 55 TFSI e quattro* modell töltése történhet nyilvános töltőállomásokon, ekkor a rendelkezésre álló Mode 3 töltőkábellel akár 7,4 kW maximális töltési teljesítmény is lehetséges. Ez azt jelenti, hogy a teljesen lemerült akkumulátor feltöltése körülbelül két és fél órát vesz igénybe. A menet közbeni töltést a vállalat által létrehozott Audi e-tron Charging Service (Audi e-tron Töltési Szolgáltatás) segíti, amely akár 100 000 töltőponthoz biztosít hozzáférést Európa-szerte. A myAudi alkalmazást olyan útvonaltervezővel is felszerelték, amely jelzi ezeknek a töltőállomásoknak a helyét. A myAudi alkalmazással az ügyfelek felügyelhetik a töltési folyamatot illetve az indulás előtti előfűtésről illetve előhűtésről is gondoskodhatnak. A modell klímaberendezése egy igen hatékony hőszivattyút használ, amely a nagyfeszültségű elemek hulladékhőjét gyűjti össze.
Az Audi A6 55 TFSI e quattro* feltűnően sportos karakterrel rendelkezik. A fekete optikai csomaggal, a külső visszapillantó tükrök fekete házával és a sötétített (privacy) üvegezéssel kombinált S line külső csomag tovább fokozza a sportos összképet. Hangsúlyos elemekként jelennek meg továbbá a HD Mátrix LED fényszórók, a sportülések, a négyzónás automata légkondicionáló berendezés, az Audi virtual cockpit, a sportfutómű, a 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák és a piros féknyergek. A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid limuzin 68 850 eurós alapáron rendelhető, és a napokban érkezik a németországi kereskedésekbe.
*: Az üzemanyag/elektromosáram-fogyasztás és a CO2 kibocsátás függ a választott keréktárcsa/gumiabroncs illetve felszereltség kombinációjától.