Javulna a magyar járműállomány?
Meglepő eredményt hozott az a szeptember végén tartott ötnapos közúti közlekedési környezetvédelmi akció, amely során a járművek károsanyag kibocsátását mérték. Az eddigiekkel szemben idén javultak az eredmények. De ismét bebizonyosodott, hogy az öreg autóktól nem lehet csodát várni.
A Közlekedéstudományi Intézet (KTI) által szervezett akció során naponta változó helyszínen mérték a gépjárművek károsanyag-kibocsátását. Az öt nap alatt összesen 517 gépjárművet ellenőriztek. A 282 személyautó 65 százaléka volt benzinmotoros, és 90 százalékuk teljesítette az előírásokat. Még jobb eredményt értek el a dízelmotoros személy- és haszongépjárművek, amelyek 98 százaléka felelt meg a vizsgálatokon.
Debrecenben volt a legtöbb bukás
Az akció célja a járművek környezetvédelmi állapotának felmérése volt, és nem kis meglepetést okozott, hogy a tavalyiaknál 7 százalékkal több jármű felelt meg az előírásoknak. Az adatok összehasonlításából kiderült, hogy amíg éveken át egyre rosszabb eredményeket produkáltak a közúti járművek, addig idén megfordulni látszott a trend. Másrészt azonban a különböző városok eredményeit összevetve kiderült, hogy Debrecenben bukott meg a legtöbb autó a teszten, ami azzal lehet összefüggésben, hogy Debrecenben igen magas gépjárművek átlagos életkora.